Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken in het bezit van een Lumia 1520 met uiteraard Here Drive. Nu lees ik veel positieve recensies over deze software.

Afgelopen weekend echter een rit naar het oosten van het land gehad vanuit Haarlem en terug. Wat mij opviel is dat Here Drive mij niet over de A1 stuurde, maar via een omweg over Zwolle. Uiteraard eigenwijs en gewoon over de A1 gereden... geen files etc. Omweg die de navi aanleverde kostte een uur extra reistijd.

Op de terugweg over allerlei binnendoorweggetjes gestuurd omdat de Navi een stuk van de A1 niet (her)kende.

Instellingen meerdere malen gecontroleerd (snelste route aan, geen snelwegen vermijden etc.). Via feedback al aan Here Drive gemeld.

Anderen ook soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb je post even afgesplitst. Het is niet heel handig om oude topics te kicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:50:
Sinds een aantal weken in het bezit van een Lumia 1520 met uiteraard Here Drive. Nu lees ik veel positieve recensies over deze software.

Afgelopen weekend echter een rit naar het oosten van het land gehad vanuit Haarlem en terug. Wat mij opviel is dat Here Drive mij niet over de A1 stuurde, maar via een omweg over Zwolle. Uiteraard eigenwijs en gewoon over de A1 gereden... geen files etc. Omweg die de navi aanleverde kostte een uur extra reistijd.

Op de terugweg over allerlei binnendoorweggetjes gestuurd omdat de Navi een stuk van de A1 niet (her)kende.

Instellingen meerdere malen gecontroleerd (snelste route aan, geen snelwegen vermijden etc.). Via feedback al aan Here Drive gemeld.

Anderen ook soortgelijke ervaringen?
Ik heb voornamelijk ervaring met autonavigatie...

Here Drive dioet het een stuk beter dan:
- VAG RNS navigatie kaarten
- Ford navigatie

En voor het oosten van Europa zijn de kaarten veel beter dan TomTom. (bij TomTom moet je voor uitgebreide dekking Rusland kaarten kopen a 149 euro)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 14:08
dfrenner schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:53:
[...]

En voor het oosten van Europa zijn de kaarten veel beter dan TomTom. (bij TomTom moet je voor uitgebreide dekking Rusland kaarten kopen a 149 euro)
De TS heeft het niet over Oost-Europa, maar over Oost-Nederland O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:18
Mijn oude Nokia met Symbian navigeert ook prima. Soms is een route iets eigenaardig, maar niet op een manier die jij beschrijft. Ooit in de Oekraïne een afslag genomen, dat bleek een uur omrijden te zijn maar dat vonden we wel avontuurlijk. Na een uur kwamen we de bewuste afslag weer tegen. De navigatie zal mij zelden tot nooit laten keren maar een alternatieve route verzinnen.

Weet je zeker dat je hem op auto-vervoer had staan? Een stuk van de A1 niet herkennen lijkt me ook erg vreemd, het is niet alsof die er nog maar net ligt.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is het handig als de TS even aangeeft welk begin-en-eindpunt was opgegeven.

Vervolgens kunnen mensen aangeven of ze dezelfde ervaring hebben met hun eigen navigatiesysteem (inclusief Nokia Drive+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Wellicht had je je navigatie in offline modus staan en de kaart van Nederland niet offline gedownload?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Zijn je kaarten allemaal up-to-date? Alle instellingen juist mbt welke wegen er bereden mogen worden etc?

Overigens is het wel handig als je even de plaatsnaam van bestemming vermeld, dan kunnen anderen met Here Drive de route op het toestel testen.

Ik doe even een gok... van Haarlem naar het oosten en je wordt helemaal over zwolle gestuurd... dat wilde je minstens naar Apeldoorn... Enschede/Almelo misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Het kan liggen aan de files op dat moment van de dag - daar wordt wel degelijk rekening mee gehouden.

NB soms is de kaartinformatie gewoon verkeerd. De route Bremen-Amersfoort rijd je normaal gesproken Bremen-Osnabruck-Hengelo-Amersfoort. Maar eind vorig jaar was de snelste route volgens HERE Drive: Bremen-Emden(!)-Meppen-Emmen-Zwolle-Amersfoort. Na een kaart-update ging het weer goed.

Gebruik je offline navigatie, en heb je kaarten ge-download naar je telefoon? Kijk regelmatig of er kaartupdates zijn. (Instellingen - tab Toepassingen - kaarten - controleren op updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Free rider schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:33:
Het kan liggen aan de files op dat moment van de dag - daar wordt wel degelijk rekening mee gehouden.
Files idd, maar bijvoorbeeld ook aangekondigde werkzaamheden die zijn opgeschort maar toch in het bestand zijn blijven staan... daar heeft TomTom ook nog wel eens een handje van, alhoewel het natuurlijk slecht vast is te stellen of de informatie die hun krijgen nog wel kloppend is.

Overigens... wat zegt Here Drive nu als je de route nogmaals intikt?

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 21-07-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de route (Haarlem - Denekamp v.v.) nogmaals geprobeerd en nu wordt wel de route over de A1 weergegeven.

Zoals gezegd heb ik alle instellingen gecontroleerd (snelste route, gewoon over de snelweg etc.) en die staan/stonden goed. Ook de kaart is up-to-date.

Mogelijk dat het dan inderdaad te maken heeft met informatie op de achtergrond (werkzaamheden) waarmee rekening werd gehouden.

Overigens heb ik later nog gekeken in Here Maps en daar werd/wordt de A1 gewoon volledig weergegeven. Echter bij vertrek vanuit Denekamp naar Haarlem reed ik volgens het navigatiescherm in the middle of nowhere en begon pas na een kilometer of 5 op de A1 te hebben gereden volgens de navigatie op de A1 terecht.

Hopelijk was dit een eenmalig probleem met een aanstaande vakantie in het buitenland op het programma.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:13
Dan weet je toch niet waar je rijdt, en je komt er evengoed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:29:
Overigens heb ik later nog gekeken in Here Maps en daar werd/wordt de A1 gewoon volledig weergegeven. Echter bij vertrek vanuit Denekamp naar Haarlem reed ik volgens het navigatiescherm in the middle of nowhere en begon pas na een kilometer of 5 op de A1 te hebben gereden volgens de navigatie op de A1 terecht.
Dat klinkt als een probleem met GPS zelf, je kreeg geen goede fix... mijn oude TomTom heeft daar ook regelmatig last van maar dat komt omdat het gewoon een oud mormel is.. Heeft verder weinig met Here Drive zelf te maken maar met een verkeerde ontvangst van coördinaten, als het vaker gebeurd dan kan het wel eens aan de telefoon zelf liggen... maar het kan weleens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik werd van de week naar Vinkeveen vanuit Waddinxveen, niet over de A12 naar de A2 geleid, maar in eerste instantie bij Woerden binnendoor (geen files en ik heb hem op snelste staan) Ik eigenwijs door gereden naar Utrecht, maar daar werdt ik niet de A2 opgestuurd, maar moest ik doorrijden tot lunetten en werdt ik een stukje binnendoor door Utrecht via Maarsen weer terug de A2 omgeleid?

Dus ja, Here Drive maakt soms vreemde keuzes.

Had ik ook in Duitsland. Afslag gemist, wordt ik doorgeleid (70 extra kilometers en bijna 3 kwartier extra reistijd. Ik stug 10km verderop de afslag gepakt en teruggereden en plop maar een kwartier verloren vanwege het omrijden.

Navigatie is erg handig, maar ik merk hoe meer je je er aan overgeeft (rijden zonder eigen brein) hoe dommer je soms gaat rijden.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 113% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 07:40
Inderdaad wat Brazos zegt. Helaas moet je dat iedere keer weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

JvdHoudt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:44:
Inderdaad wat Brazos zegt. Helaas moet je dat iedere keer weer opnieuw instellen.
Nee hoor, onderaan heb je een vonkje ' als standaard instellen'.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1