Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PVR met multimedia ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:05
Beste medetweakers.

Gisteren zaten mijn vriendin en ik op de bank tv te kijken toen er opeens een brandlucht te ruiken was en er een rookpluimpje uit onze recorder omhoog kwam. Toen een knal en geen beeld meer. R.I.P harddisk recorder.
Nu willen we natuurlijk graag een nieuwe kopen.
Minimale vereisten :
  • Decoder + Recorder in één
  • HDMI aansluiting
  • Compatible met Ziggo
  • Liefst de mogelijkheid om ook een serie vanaf mijn NAS te bekijken
  • Gemakkelijke bediening
Huidige opstelling :
  • Full HD TV met 3 maal HDMI
  • DVD speler via scart
  • Mede8er MX400 via HDMI
  • Als test een Raspberry Phi via HDMI
  • Basis digitaal tv pakket van Ziggo
Ik kan natuurlijk naar de lokale winkel gaan en de eerste de beste recorder kopen. Of via de webshop van Ziggo een interactieve recorder kopen, bijvoorbeeld de Humax digitale harddisk recorder iHDR5200C. Of toch die van Samsung ? En ja, ik kan ook via XBMC op de Phi gaan opnemen op een externe schijf. Maar ik vind de Phi net niet krachtig genoeg om dit te doen, en ik moet dan weer extra dingetjes gaan aanschaffen voor de Phi terwijl het eigenlijk gewoon een testje is voor mij.
Een HTPC zelf bouwen kan ook. Maar dat werkt niet out of the box. Zal wel iets duurder worden omdat er een CAM module in moet.

Ik zou het liefste een oplossing hebben om een paar dingen in een kastje te stoppen. Tv kijken en opnemen en ook streamen vanaf mijn nas met één kastje. Vooral dit laatste word bijna dagelijks gebruikt.
Na wat google werk is mijn oog gevallen op een Xtreamer Sidewinder4, http://www.xtreamer.net/SideWinder4/

Waar ik graag jullie mening over zou willen hebben is het volgende : Is het aan te bevelen om voor een alles in één kastje oplossing te gaan en een Sidewinder te bestellen (kan ik daar wel tv mee kijken?). Of toch gewoon een losse harddiskrecorder kopen en series kijken via de bestaande mede8er? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin nu gewend is om met de mede8er te werken ;)

Alvast bedankt voor jullie mening.

• Sparkiee
Aankoop is gedaan. Het word waarschijnlijk een Humax HD 5200 recorder. Aangezien PVR's onvoldoende ondersteuning bieden voor een goed multimedia ervaring hou ik het daar dan voor bij onze Phi met XBMC en de Mede8er.

Slotje erop.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je aankoop is gedaan maar je weet nog niet wat het wordt? (aangezien je "waarschijnlijk" zegt).

Als je echt voor de 5200c gaat kan ik marktplaats, VA of usedproducts aanraden, ik heb hem ook bij die laatste vandaan. Met een beetje onderzoek kan je zo'n ding best goedkoper scoren (ik vind 200/250 euro voor een decoder erg fors, komt waarschijnlijk ook omdat ik bij UPC vandaan kom, daar was het "gratis" :+ )

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Bij Ziggo ook, als je op het juiste moment instapt :) Voor bestaande klanten komt er sporadisch ook een 'aanbieding' voorbij, maar minder vaak en minder goed :P

Ik heb zelf de 5100 en spijt dat ik niet voor de 5200 ben gegaan :) Die laatste heeft 2 tuners en de harddisk ingebouwd. Via USB kan ik nu wel timeshiften en opnemen met de 5100, maar ik kan tijdens het opnemen niet iets anders gaan kijken.

Verder is het apparaat niet slim genoeg om, wanneer je tijdens een time-shift op 'opnemen' drukt, het deel dat hij mist uit de time-shift te halen. Nee, time-shift stopt en de opname begint. Als je dus achter liep met kijken (want je was nog aan het koken, of whatever...) dan mis je het stuk tussen waar je aan het kijken was en 'nu'.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sparkiee
FreakNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:36:
Je aankoop is gedaan maar je weet nog niet wat het wordt? (aangezien je "waarschijnlijk" zegt).

Als je echt voor de 5200c gaat kan ik marktplaats, VA of usedproducts aanraden, ik heb hem ook bij die laatste vandaan. Met een beetje onderzoek kan je zo'n ding best goedkoper scoren (ik vind 200/250 euro voor een decoder erg fors, komt waarschijnlijk ook omdat ik bij UPC vandaan kom, daar was het "gratis" :+ )
Hahaha, ja, ik zie het nu ook. Het is een 5200C geworden :P

• Sparkiee
We hebben dus een Humax5200C gekocht bij de Media Markt. Die hadden er een leuke aanbieding op staan. We wouden eerst voor een Samsung gaan. Maar gelukkig liep er iemand rond die er wél verstand van had. Deze persoon heeft ons de Humax aanbevolen. Die zou sneller en beter zijn dan de samsung.
Ik moet zeggen, geen moment spijt gehad van de aankoop.
Het instellen ging super. Op een of andere manier kon de Humax zien in welk gebeid van Ziggo we zaten en ik heb alleen maar op ok moeten drukken. De rest ging vanzelf. Na een paar minuten was alles ingesteld.

De recorder is aangesloten via HDMI. Onze vorige was nog een "oude" Humax via scart. De beeldkwaliteit is echt geweldig. Alles wat standaard in HD word uitgezonden kijken we nu ook in HD. Opnemen is makkelijk. Je kunt een lopende uitzending opnemen, of vis de gids een opname plannen. Het menu ziet er goed uit, overzichtelijk en duidelijk. Eigenlijk heb ik me niet echt super verdiept in de werking. De dingen waar wij de recorder voor gebruiken, opnemen, terug kijken en tv kijken, daarvoor heb ik geen handleiding nodig gehad. Er zijn vast recorders die meer kunnen en die beter zijn, maar voor de functie's die wij gebruiken hebben we die niet nodig.
Ik heb wel de "mediaspeler functie" van de recorder getest. Ik heb deze in het netwerk gehangen en geprobeerd om iets af te spelen wat op mijn NAS staat. Een foto (jpg) lukt, maar een MKV bestand werkt niet. Dit staat (zag ik achteraf) ook in de handleiding. Verder niet getest omdat ik hiervoor een mede8er gebruik. Het zou leuk geweest zijn....maar meer niet.

• Sparkiee
Slotje
Pagina: 1