Reallife & online gaming buddies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Beste mede-tweakers,

Ik vraag me eigenlijk al een tijdje iets af:
Ik hoor altijd iedereen dat ze met ''hun vrienden'' gamen. Nu vraag ik me altijd af of dit mensen zijn die zij via games hebben leren kennen of via fora zoals deze of dat het gaat om reallife vrienden.

Begrijp me niet verkeerd ik twijfel niet aan het feit dat mensen reallife vriendenkringen hebben ( :+ ) maar ondanks dat ik een vrij uitgebreide kennissen en vriendenkring heb ken ik misschien maar 2 of 3 zeer casual gamers en mijn beste vriend die áltijd bij mij komt gamen :)

Volgens deze stats (http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2014.pdf) uit de US is gamen inmiddels écht enorm gemeengoed en populair geworden en aangezien NL wat dit soort dingen betreft vaak niet veel van de US verschilt zou je denken dat iedereen wel mensen kennen die veel, of zelfs competitief, gamen maar dat is bij mij zeker niet het geval.

Mensen zeggen vaak als je om advies of meningen vraagt over wat te doen (PC upgraden, console aanschaffen of niet etc) ''wat spelen je vrienden'' waarop ik standaard antwoord ''niet, of bij mij thuis 8)7 ''

Hoe staat dit eigenlijk bij jullie? Woon ik in de verkeerde buurt, heb ik pech of loopt NL in het algemeen een beetje achter en kent men elkaar hier vooral via online als het neer komt op gaming buddies? Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen aangezien ik dit wel een interessant onderwerp vind :D

Vriendelijke groet,

Brutal1ty :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 21-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in princiepe 1 hele goede vriend waar ik vast mee game, soms voor de gezelligheid, anderen keren voor zijn youtube kanaal (ook heel gezellig hoor ;) ) Voorderest via zijn fanserver van zn minecraft series weer een aantal mensen leren 'kennen' waar ik af en toe mee speel.

Maar het merendeel is toch wel mensen die ik online tegenkom, zo speel ik met een aantal Denen, 2 gasten uit oekraine.. (tegenwoordig niet echt vaak meer online :? ) En wat Polen enzo. (voornamelijk tactische shooters)

Goede plek om gezellige toffe mensen tegen te komen zijn stiekem Gmod spelletjes! Dit zijn vaak gamers die het niet voor de prestaties doen maar echt puur voor de humor, en vaak wat ouder zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:52:
Ik heb in princiepe 1 hele goede vriend waar ik vast mee game, soms voor de gezelligheid, anderen keren voor zijn youtube kanaal (ook heel gezellig hoor ;) ) Voorderest via zijn fanserver van zn minecraft series weer een aantal mensen leren 'kennen' waar ik af en toe mee speel.

Maar het merendeel is toch wel mensen die ik online tegenkom, zo speel ik met een aantal Denen, 2 gasten uit oekraine.. (tegenwoordig niet echt vaak meer online :? ) En wat Polen enzo. (voornamelijk tactische shooters)

Goede plek om gezellige toffe mensen tegen te komen zijn stiekem Gmod spelletjes! Dit zijn vaak gamers die het niet voor de prestaties doen maar echt puur voor de humor, en vaak wat ouder zijn. :+
Kijk dit soort reacties is precies waar ik op hoop :D Bedankt voor het delen!

Ik heb nooit echt online vriendenkringen opgebouwd als ik eerlijk moet zijn. De paar keer dat ik dat met succes deed was op Xbox Live met de originele Xbox toen Halo 2 net gelanceerd was en een paar guilds in WoW. Daar buiten heb ik de paar keer dat ik met iemand vrienden ben geworden er meer spijt van gehad of die persoon vrij snel genegeerd omdat deze dan wel direct erg snel ''pushy'' was mbt wat er wanneer gespeeld zou moeten worden en dan ben ik er zéér snel klaar mee O-)

Nog meer verhalen/meningen/standpunten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Hier ook het zelfde verhaal.
Ik heb 1 goede vriend waar ik regelmatig mee speel en ik speel 1 keer in de week met een groep mensen die in de buurt wonen (stuk of 8 mensen) hartstikke gezellig (meestal dan).

maar vooral speel ik best vaak met een met een groepje mensen uit Norwegen, iemand uit Roemenië, UK en een paar mensen in de US. Over het algemeen zijn het bij de meeste mensen voor het grootste gedeelte personen die ze tijdens een spel zijn tegengekomen.

Ik heb het niet zo op mensen die altijd door blijven zeuren als je zegt dat je een keer niet mee wil spelen daarom, die verdwijnen dan ook snel weer uit mijn vriendelijst,

beetje offtopic: Ik ben trouwens nog op zoek naar mensen om Gmod mee te spelen, mocht iemand dit willen dan kan je me toevoegen op steam: racerbas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:36
Ooit zelf begonnen met gamen door vrienden op de basisschool, begon toen allemaal met runescape :+
Tijdje later kwam ik erachter dat een neef van mij het ook speelde, vervolgens via hem met online vrienden in contact gekomen. Heb daar toch voor lange tijd mee samengespeeld. Heb sommige zelfs nu op Facebook en dus ook nog af en toe contact mee. Toen ben ik ook andere games gaan spelen vooral shooters. Hier vooral zelf online vrienden gevonden en clans/teams voor gejoind. Uiteindelijk ook wel met reallife vrienden gespeeld maar nooit zo vaak, ik was voor hun de 'hardcore' gamer maar als ik dan met online vrienden ging spelen viel dat nog wel eens mee.
Misschien in totaal met 10-15 reallife vrienden wel eens gegamed op pc. En toch al zeker met 100+ man gegamed die ik via de games zelf leerde kennen. In het begin vooral in clans gezeten die maar één game speelde. Zit tegenwoordig in een community die wat meer games speelt en ontmoet dus niet meer zo heel veel nieuwe mensen meer.

Verder weet ik dat nog een goede reallife vriend ook veel gamed maar die speelt vooral LoL en ik ben tot op heden nog altijd anti-LoL, wil er gewoon niet aan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 09:05
Ik speelde altijd samen met een vaste ploeg IRL vrienden, en op vrijdag tm zondag zaten we altijd bij iemand thuis met de pc's of de consoles mee.

Tegenwoordig ben ik woonachtig in het buitenland, dus spelen we nu gewoon online, meestal zijn het Nederlanders uit mijn oude woonplaats.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Vroeger (in de tijd van Call of Duty 2) zat ik in een clan waar mijn neef ook in zat. De rest van de clan kende ik niet IRL, maar we zaten wel elke avond op TeamSpeak.

Nu speel ik eigenlijk alleen maar met vrienden die ik wel IRL ken. Vrijwel onze hele vriendenkring heeft een X360 (op een na, die geen verstand van gaming heeft en dus een PS3 gekocht had), en we zitten met regelmaat met zijn alle in een grote partychat, met dan nog vrienden van vrienden die erbij die we allemaal ook IRL kennen. Vaak spelen we niet eens dezelfde games, maar het is altijd wel heel gezellig. Helaas is mijn headset kapot gegaan en toont mijn X360 wat kuren... Dus ik denk dat ik wacht op de X1.

Ik game trouwens meer op de PC dan op de X360, maar op de PC speel ik eigenlijk alleen maar solo. Ik ben toch een beetje een einzelganger en dan vind ik het heerlijk om ongestoord een Single Player te doen. En een multiplayer als BF4 kan ook prima clanloos.

Mijn Steamtag is: timoerlemans
Mijn X360 is: Oerlemans
Voor degene die geïnteresseerd zijn. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Awesome op 21-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RacerBas schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:16:
en, mocht iemand dit willen dan kan je me toevoegen op steam: racerbas
Noted!

Aanpassing op mijn verhaal:
Het zelfde gedoe met mensen die hard pushen, ik had er een die de neiging had om in elk spel te cheaten, en met iets als minecraft is dat wel okay, maar een gezellig potje Cod was met die gast niet te doen. Ook hebben sommige mensen vaak de neiging om hun zin door te drukken, vooral in coop (bijv zombies) en dan ook gewoon alles hoarden, super leuk, maar uitgescholden worden omdat je toevallig op zn plekkie staat is dan ook de grens!

Ik wissel vaak af van 'vrienden' afhankelijk welk spel ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:23:
[...]
Aanpassing op mijn verhaal:
Het zelfde gedoe met mensen die hard pushen, ik had er een die de neiging had om in elk spel te cheaten, en met iets als minecraft is dat wel okay, maar een gezellig potje Cod was met die gast niet te doen. Ook hebben sommige mensen vaak de neiging om hun zin door te drukken, vooral in coop (bijv zombies) en dan ook gewoon alles hoarden, super leuk, maar uitgescholden worden omdat je toevallig op zn plekkie staat is dan ook de grens!

Ik wissel vaak af van 'vrienden' afhankelijk welk spel ik speel.
Dat soort mensen mijd ik actief, het gaat mij om de lol. Winnen is leuk natuurlijk en daar doe je ook je best voor maar als de sfeer eronder gaat lijden ben ik er heel snel klaar mee.

Edit: Hetzelfde heb ik met mensen die hun eigen server hebben gemaakt en dan vervolgens de regels zo gaan opstellen dat bijna iedereen benadeeld wordt en hij er op vooruit gaat.

Voorbeeld: een vriend had een bf4 server gehuurd en nu speelde ik alleen maar met de F2000 en ik was daar ook goed mee vervolgens heeft hij die verboden. Hetzelfde gaat voor wat andere vrienden die goed waren met een bepaald wapen.

[ Voor 19% gewijzigd door RacerBas op 21-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:19
Met WoW speelde ik vroeger met 5 RL friends! Was natuurlijk altijd erg gezellig.
Nu ik gestop ben met WoW speel ik af en toe nog met 2 RL friends games op pc voornamelijk (LoL,HS, Diablo3 en Starcraft.

Op de ps4 heb ik atm nog 0 RL friends die een ps4 hebben, 1 RL vriend haalt binnenkort zijn ps4 (als Destiny komt, hij haalt ook gelijk de witte)

Online heb ik ook 4 online friends, 3 op de ps4 en 1 op pc (LoL)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Ah dit zijn precies het soort verhalen waar ik naar op zoek ben. Alvast bedankt, ik zal ze dadelijk op de PC normaals doorlezen en hier en daar wat reacties op geven :) Leuk om te zien dat dit tot dus ver erg varieert van persoon tot persoon :D

Denk dat ik ook maar eens wat meer mensen een kans ga geven. Sommige games zijn gewoon écht 100% leuker als je ze met kennissen of vrienden doet. Hoop wel nog eens wat RL gamers tegen te komen want de meeste mensen hier en op mijn studie reageren nog op de manier van ''ehh... wat? Waarom geef je daar geld aan uit dan... Echt? Oh... nee niks voor mij''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:58
Bij mij is het een mix al zijn het de laatste jaren steeds meer online vrienden dan IRL. Meeste IRL vrienden gamen niet of nauwelijks meer. Sommige online vrienden game ik echter al meer dan 10 jaar mee. Ik speel een hoop verschillende games, eigenlijk alleen maar op pc.

Feel free to add me op Steam: Sn3gG3l, Origin zelfde naam.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 00:19
Voeg mij maar toe op psn: Mooyini
nabij toekomstige spellen
ps4: Diablo3, Destiny, Unity, Mordor, Driveclub

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:18
Ik zelf heb real life vrienden waarmee ik game als vrienden die ik online heb ontmoet.

Vooral via World of Warcraft toen ik het nog speelde. Hieruit hebben we ook diverse lan parties gehouden en hebben elkaar zo beter leren kennen. Met sommige hou ik nu nog contact via een prive forum en via de diverse apps als steam, battle.net en origin.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:45:
Hoop wel nog eens wat RL gamers tegen te komen want de meeste mensen hier en op mijn studie reageren nog op de manier van ''ehh... wat? Waarom geef je daar geld aan uit dan... Echt? Oh... nee niks voor mij''
Dat zijn zogeheete ' newbs, gayfags ' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een aantal jaren met een vast clubje vrienden gespeeld. Dit waren ongeveer 8 personen die elkaar ook dagelijks zagen. Sommige ervan kende ik al meer dan 20 jaar. We waren een erg hecht groepje wat heel veel shooters speelde (Quake, UT, CoD, etc.).

Dit ging heel lang goed totdat het eerste kind geboren werd. Toen haakte de eerste af. De 2e ging trouwen en wilde meer tijd steken in zijn vrouw en haakte ook af. En zo viel de 1 na de ander af. Opzich niet gek gezien de leeftijd (gemiddelde leeftijd was 35 jaar). Op een gegeven ogenblik verliezen mensen de passie en stoppen ze met gamen. Een enkeling verliest de passie niet en gaat in zijn eentje verder. In ons groepje was ik die persoon.... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

ChojinZ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:18:
Op een gegeven ogenblik verliezen mensen de passie en stoppen ze met gamen. Een enkeling verliest de passie niet en gaat in zijn eentje verder. In ons groepje was ik die persoon.... ;)
Zelfde hier: Still going strong :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Ik speelde vroeger wel vaak met mijn vader (splitscreen en dan online) of op twee verschillende consoles online. Bijvoorbeeld Rainbow Six en Ghost Recon op de Xbox. Ook speelde ik met collega's van mijn vader die allemaal in een soort bedrijfsclan zaten. Ik was verreweg de jongste (en destijds ook meestal de snelste, ik kon ze altijd gek maken met headshots in CoD / Medal of Honor: AA / UT2003/2004).

Toen een tijdje Second Life erg intensief gespeeld, waarbij ik in de Star Wars community echt veel connecties kreeg (geen enkele daarvan ken ik IRL). Dit heb ik jaren lang volgehouden als Sim admin / Role play bedenker etc. Nu speel ik nog slechts één keer per maand, omdat Second Life zoals de meeste wel zullen weten, niet zo actief meer is als vroeger. Er zijn simpelweg veel minder gebruikers. Ik heb hierin wel interesse verloren. Vroeger via een Star Trek roleplay-forum ingerold in Second Life, dit heb ik ook nog een paar jaar met veel plezier gedaan. Ook hier geen RL vrienden, maar alleen mensen die via het forum naar SL kwamen, en mensen die ik in SL heb leren kennen.

Ik heb een korte periode op de Xbox 360 nog in een clan gezeten, met vooral Tweakers, maar op een gegeven moment kreeg ik het te druk met studie en andere dingen buiten de deur, dat gamen er gewoon niet meer in zat. Een flink aantal heeft mij toen (terecht) verwijderd van de Xbox Live friend list. Als ik nu een game opstart, zijn er nog slechts een handvol mensen online, en iets houdt mij altijd tegen om ze toe te voegen of te vragen of ze een potje willen joinen. Ik speel dan ook zelden nog BF3/BF4 op de PC. Zo heb ik bijvoorbeeld BF4 voor de PS4, maar op de PS4 heb ik slechts één vriend die ik niet eens IRL ken. Dat gaat hem dus niet worden. Verder heb ik 1 RL vriend die ook vaak online speelt, maar hij is nu verslaafd aan GTA Online, en het hele online-aspect kan mij tot nu toe (helaas) niet boeien. Als ik multiplayer races probeer te zoeken, dan ben ik opeens de enige online (ligt misschien aan netwerk instellingen). In ieder geval geen tijd/zin gehad om hier dieper op in te duiken, dus ik heb het maar laten zitten. Ik ben wel altijd van plan om weer eens wat games op te starten die ik online nog goed kan spelen, maar vooral door tijdgebrek speel ik liever in mijn eentje, al dan niet online random death matches. Dat kost minder tijd, en kun je al gauw in een half uurtje doen waarna je meteen de console uit kunt zetten zonder je te hoeven verontschuldigen dat je alweer stopt.

Als ik zo terugkijk op die jaren, dan speelde ik vaker split-screen dan echt online met dezelfde mensen. Helaas is het aantal games dat split-screen nog ondersteunt echt drastisch verminderd waardoor ik vooral in m'n eentje speel. Ik heb een tijdje Star Wars: The Old Republic gespeeld, maar in deze game word je nou niet echt gemotiveerd om met anderen te spelen. In principe kun je bijna elke quest wel in je eentje aan. Ik speel die game zo nu en dan dan ook meer voor het verhaal.

Als ik nu online speel, merk ik dat ik aan alle kanten voorbij wordt geraasd door gamers die gewoon 10-12 uur per dag een shooter spelen. Nu maakt mij winst/verlies niet zoveel uit, maar als je altijd in het verliezende team speelt, gaat dat op den duur wel wat vervelen. Zeker bij Battlefield, waarbij potjes al gauw langer duren dan 10 minuten. Dit is natuurlijk ook echt een game waarbij je gewoon eigenlijk een team via Teamspeak moet hebben om een goed resultaat neer te kunnen zetten. Maar aangezien ik veel te vrijblijvend speel, is de clan op Tweakers ook niet echt een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Royeboi op 21-07-2014 12:46 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb zelf weinig tijd om een grote varieteit aan online games te spelen maar voor mij is Pro Evolution Soccer er wel een van, met mijn beste maat speel ik dit wekelijks samen online (IRL) maar ook regelmatig tegen elkaar online en andere vrienden die ik IRL ken.

Verder speel ik vooral casual spelletjes en Online Soccer Manager met vrienden in een competitie.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een paar maten wel een FM-groep maar daar houd het toch heel ver mee op. Ken eigenlijk bijna geen gamers, speel met wat klasgenoten nog wel is wat LoL, verder toch gewoon met dudes die ik online ontmoet.

Vriendenlijst is wel aardig leeg na de overstap van Xbox 360 > PS4.

Wat ik eerlijk gezegd ook wel prima vind, heb geprobeerd om vrienden te porren voor bepaalde games maar ben daar wel mee opgehouden. Start dan liever het spel op dat ik wil spelen en dan kom je vanzelf wel wat kerels tegen.

Heb ook niet echt behoefte aan lan-parties ofzo. Met een controller en een headset ben ik helemaal tevreden.
Als ik nu online speel, merk ik dat ik aan alle kanten voorbij wordt geraasd door gamers die gewoon 10-12 uur per dag een shooter spelen. Nu maakt mij winst/verlies niet zoveel uit, maar als je altijd in het verliezende team speelt, gaat dat op den duur wel wat vervelen. Zeker bij Battlefield, waarbij potjes al gauw langer duren dan 10 minuten. Dit is natuurlijk ook echt een game waarbij je gewoon eigenlijk een team via Teamspeak moet hebben om een goed resultaat neer te kunnen zetten. Maar aangezien ik veel te vrijblijvend speel, is de clan op Tweakers ook niet echt een optie.
Dit merk ik zelf ook, waar ik in COD: MW(1) nog tot prestige 10 kwam, of hoeveel het er waren. Merk ik dat nu vaak de eerste niet eens in ga, omdat ik het nog echt weinig speel.
Van de week nog opgestart, 1e potje dat ik speel in Ghosts meteen zo'n KERN ding, was er al wel weer klaar mee.

Kan me nog steeds wel kostelijk vermaken met het kutten van al die tieners :D. Die voelen zich ook echt een baasje, geniaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:51

d_star

Maharadja of the Year :-/

Grappig om al die verhalen hier zo te lezen!

Mijn eerste stappen in online gaming heb ik eigenlijk voornamelijk zelf gezet als lone wolf, soms samen met een RL vriend van me waar ik nu nog het meeste mee speel.

Heel wat jaren geleden heb ik nog samen met wat collegae/gelijkgestemden een clan opgezet voor COD4. Dat spel werd heel actief gespeeld voor zowat twee jaar, maar nadat dat wat doodbloedde zijn we met wat leden uit die groep Bad Company 2 gaan doen. Ook dat spel stierf qua activiteit uit die groep een stille dood, terwijl ik het spel zelf nog wel heel gaaf vond.

Via een collega ben ik toen uitgekomen bij de clan atNL, waar ik nog een jaartje of anderhalf bij heb gezeten. Scrims, wars, plays oefenen.. supertof was dat toen. Ik denk er soms nog wel eens met weemoed aan terug, aangezien ik er vandaag de dag gewoon geen tijd meer voor heb (een kindje vreet tijd, plus ik heb nog andere hobbies).

In die clan zijn we bij het uitkomen van BF3 dat heel fanatiek gaan spelen, maar ik merkte zelf dat ik minder tijd kreeg en ook vaak online was als de rest van de actieve BF3-leden dat niet waren.

Ik heb BF3 eigenlijk toen veel gespeeld samen met wat RL vrienden, buiten het hele clan gebeuren om. Vandaar ook dat ik later uit die clan ben gestapt en hier en daar nog wat games speel met diezelfde RL vrienden.

Dat wordt in de loop van de jaren wel steeds minder, aangezien ik gewoon niet heel veel tijd meer kan en wil besteden aan gamen. Ik vind het allemaal rete interessant, en kan super enthousiast worden van bijvoorbeeld een nieuwe Battlefield titel, maar ik weet gewoon dat ik de tijd niet meer heb om het maximale uit zo'n spel te halen. Terwijl ik dat dan wel graag zou willen als ik er geld aan heb besteed. Dan ga je jezelf onrealistische dingen in het verschiet leggen (bijvoorbeeld het compleet kunnen pwnen van kiddies die per dag 10-12 uur aan zo'n spel kunnen besteden, ten koste van tijd met mn gezin of nachtrust), en dat wil ik niet.

Hier en daar speel ik nog wel wat single player en/of co-op games (Torchlight II, DayZ, Warframe) met wat RL vrienden, maar dat is het dan. En dan voornamelijk om wat bij te lullen dan om echt serieus met het spel bezig te zijn. Om eerlijk te zijn vind ik het stiekem dan nog leuker om IRL een biertje te drinken en/of te poolen, dan online te socializen.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:01:
Met een paar maten wel een FM-groep maar daar houd het toch heel ver mee op. Ken eigenlijk bijna geen gamers, speel met wat klasgenoten nog wel is wat LoL, verder toch gewoon met dudes die ik online ontmoet.

Vriendenlijst is wel aardig leeg na de overstap van Xbox 360 > PS4.

Wat ik eerlijk gezegd ook wel prima vind, heb geprobeerd om vrienden te porren voor bepaalde games maar ben daar wel mee opgehouden. Start dan liever het spel op dat ik wil spelen en dan kom je vanzelf wel wat kerels tegen.

Heb ook niet echt behoefte aan lan-parties ofzo. Met een controller en een headset ben ik helemaal tevreden.
Ben ik het mee eens, misschien stuit ik mensen nu tegen de borst maar ik denk dat het hele lan-party gebeuren een beetje aan het uitsterven is. tegenwoordig is het internet dusdanig snel en degelijk dat je net zo goed vanuit je luie stoel met mensen online tegen en met elkaar kan gamen. Met head-set en ook nog met cam op je giegel als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:13:
[...]
cam op je giegel als je dat wilt.
hahah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Ben ik het mee eens, misschien stuit ik mensen nu tegen de borst maar ik denk dat het hele lan-party gebeuren een beetje aan het uitsterven is.
klopt. Vroeger was een lanparty ook min of meer noodzaak. De helft had maar een internet verbinding en van de helft van de mensen met de verbinding, was de verbinding niet snel genoeg. Een beetje serverhosten ging niet met een 20Kb lijntje.
Daarnaast had je vroeger ook niet zoveel keus. FPS was Quake, UT, BF of COD en RTS was C&C. En dan had je alle grote Lan spellen wel gehad. Nu op lanparties zie je heel vaak de discussie: Wat spelen we nu?
Maar dat probleem had je vroeger, door de beperkte keuze, niet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Game met klein groepje vrienden hier uit de buurt zo nu en dan online op PC, meestal co-op gerelateerde games. Heb daarnaast nog 4 andere 'online vrienden' die ik ook in het echt heb ontmoet (game events) waar 'k veel samen online mee game. Verder nog een hele zooi mensen op Steam die ik in 'real' niet ken maar zo nu en dan wel eens uitnodig mee te spelen, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
[...]

Ben ik het mee eens, misschien stuit ik mensen nu tegen de borst maar ik denk dat het hele lan-party gebeuren een beetje aan het uitsterven is. tegenwoordig is het internet dusdanig snel en degelijk dat je net zo goed vanuit je luie stoel met mensen online tegen en met elkaar kan gamen. Met head-set en ook nog met cam op je giegel als je dat wilt.
Dat valt op zich nog wel mee, de groep waarbij ik me recentelijk heb aangesloten krijgt iedere keer nog meer bezoekers dan de keer ervoor (120 man de laatste keer geloof ik). Maar zo'n lanparty duurt dan ook wel 3 dagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RacerBas schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Dat valt op zich nog wel mee, de groep waarbij ik me recentelijk heb aangesloten krijgt iedere keer nog meer bezoekers dan de keer ervoor (120 man de laatste keer geloof ik). Maar zo'n lanparty duurt dan ook wel 3 dagen 8)7
maar dat zijn dan ook speciale evenementen. Vroegah, toen het leven beter was, ging je gewoon met wat vriendjes lekker spelletjes spelen en chocola eten, lekker met zn allen op de N64 goldeneye doen omstebeurten. Nu iedereen een dikke gamepc + setup heeft die iets wat meer weegt als een reep choco, gaat dat ook gewoon wat lastiger! Om nog niet te beginnen over de wondere wereld van het wijde web!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier en daar speel ik nog wel wat single player en/of co-op games (Torchlight II, DayZ, Warframe) met wat RL vrienden, maar dat is het dan. En dan voornamelijk om wat bij te lullen dan om echt serieus met het spel bezig te zijn. Om eerlijk te zijn vind ik het stiekem dan nog leuker om IRL een biertje te drinken en/of te poolen, dan online te socializen.
Zo gaan de FM sessies hier ook de laatste tijd. Vorige keer had een maat van me niet eens zijn game in geladen. Wij zaten te gamen hij was beetje op Youtube aan het kijken en bier aan het drinken, ook prima.
Haal ik ondertussen wel de Champions League binnen :D.

Speel nog wel eens met de familie Mario Party op de Wii, heeft toch ook wel aardig geniale momenten opgeleverd.
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:54:
[...]

maar dat zijn dan ook speciale evenementen. Vroegah, toen het leven beter was, ging je gewoon met wat vriendjes lekker spelletjes spelen en chocola eten, lekker met zn allen op de N64 goldeneye doen omstebeurten. Nu iedereen een dikke gamepc + setup heeft die iets wat meer weegt als een reep choco, gaat dat ook gewoon wat lastiger! Om nog niet te beginnen over de wondere wereld van het wijde web!
Met zijn 5-en voor een te kleine tv, allemaal op de grond zitten. 1x in de 5minuten hoorde je, NIET OP MIJN SCHERM KIJKEN!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:33
Heb eigenlijk maar één kameraad die actief games speelt waarmee ik af en toe online game en ook wel bij hem game of hij bij mij.
Verder proberen we met de vriendengroep in ieder geval één keer per jaar een Lan party te doen en dan zijn we met ongeveer 8 man, vindt ik doorgaans nog steeds gezelliger en leuker dan online.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Met zijn 5-en voor een te kleine tv, allemaal op de grond zitten. 1x in de 5minuten hoorde je, NIET OP MIJN SCHERM KIJKEN!
those where the days.... *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex0r schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:56:
Heb eigenlijk maar één kameraad die actief games speelt waarmee ik af en toe online game en ook wel bij hem game of hij bij mij.
Verder proberen we met de vriendengroep in ieder geval één keer per jaar een Lan party te doen en dan zijn we met ongeveer 8 man, vindt ik doorgaans nog steeds gezelliger en leuker dan online.
Met zn allen beetje kut doen en grappen uithalen werkt ook stukke beter in het echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 03-10 23:28
Ik heb 2 reallife vrienden die gamen. De ene speelt bijna alleen singleplayer, zoals Skyrim. De andere games eigenlijk niet zo veel, behalve als we bij hem af gaan spreken, dan gaan we on de beurt singlepayer games op zijn ps3/4 spelen. Ik speel heel andere sport games ol Steam dus ik kan net echt met him spelen. Verder heb ik wel wat mensen die in tijdens CoD BO2 heb ontmoet bij mijn Steam vrienden toegevoegd maar daar speelde ik zo weinig mee dat ik ze maar verwijderd heb. Als iemand veel CoD BO2, TF2 of Dead Island: epidemic speelt kan je mij op Steam toevoegen. (failsnail, ik heb als foto mijn hond, er zijn meerdere failsnails) Ik heb wel het gevoel dat op dit forum wel goede en aardige hamers zitten :).

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
RacerBas schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Dat geloof ik graag! Vroeger waren er alleen veel meer Lanparties in alle soorten en maten maar nu wordt het gewoon minder maar je blijft altijd een groep fanatics houden. Dat is ook mooi en ik denk dat daardoor de kwaliteit van de events wel groter is.

Ik heb vroeger nog wel eens meegemaakt dat ik naar een Red Alert lan-party ging en daar is toen wel aardig wat speeltijd verloren gegaan vanwege een gebrekkig LAN.

Ter vergelijking, bij m'n vorige werkgever (waar de IT op afstand vanuit Engeland werd geregeld) had ik het lokale LAN wat aangepast waardoor we tegen elkaar konden Red Alerten. In die tijd zat het bedrijf in een soort reorganisatie wat tot gevolg had dat iedereen zijn tijd alleen maar zat vol te maken en naast Darten was Red Alert met 5 - 15 man tegelijk (in het laatste geval natuurlijk niet in de zelfde maps haha) een favoriet tijdverdrijf, alsmede Soldier of Fortune 2 (man man man, dat vind ik na 15 jaar nog steeds geweldig en er wordt nog volop online gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij lannen op school wel quake? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:10:
Wij lannen op school wel quake? :P
Ik gooide bij ons op de middelbare school altijd de teamviewer service eruit en dan gingen we lekker halo ce spelen :). Die godsdienst leeraar wou toch ontslag nemen dus het boeide hem weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RacerBas schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:34:
[...]

Ik gooide, bij ons op de middelbare school altijd de teamviewer serice eruit en dan gingen we lekker halo ce spelen :). Die godsdienst leeraar wou toch ontslag nemen dus het boeide hem weinig :P
haha tof, ja wij waren op de HAVO gewoon vriendjes met de OLC mensen en mochten daardoor runescapen :P
Nu is het gewoon met 50+ man in het OLC zitten, schreeuwen als een stelletje oerbewoners totdat de concierge helemaal naar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:57:
[...]

haha tof, ja wij waren op de HAVO gewoon vriendjes met de OLC mensen en mochten daardoor runescapen :P
Nu is het gewoon met 50+ man in het OLC zitten, schreeuwen als een stelletje oerbewoners totdat de concierge helemaal naar wordt.
O bij ons was het precies omgekeerd in het OLC moest je niks proberen, de leslokalen daarintegen...
Op een gegeven moment gingen ze uit wanhoop zoveel sites blokkeren dat je nog maar net google kon gebruiken. Nou was dat voor ons niet zo'n groot probleem een simpele proxy en bam je kon weer verder. toen gingen ze die ook blokkeren, vond je weer iets anders enzovoorts enzovoorts. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste vrienden zijn geen actieve gamers en zij die het wel zijn, gamen voornamelijk offline. Zo nu en dan kom ik bij elkaar met wat vrienden voor een gamemiddag en dat gebeurt nu 1 keer per half keer. Ouderwets met 4-5 man op de bank allemaal splitscreen racen, schieten etc... Met mijn broer game ik meer online, voornamelijk GTA V.

Online gamen met vreemden doe ik eerder toevallig met uitzondering van GTA V waarbij ik lid ben van de Tweakscrew PS3. Verder spreek ik wel eens met anderen af om een bepaalde trophy te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

In dayz ontzettend veel mensen leren kennen, waarvan sommige zijn blijven hangen. Nederlanders, Engelsen, Amerikanen, Duitser, Denen enz. Meeste zijn inmiddels een beetje uitgekeken op Dayz, waardoor ik nu helaas voornamelijk alleen speel.

Deed tot een paar jaar terug nog veel BF3 met een goede vriend, maar die heeft interesse in gamen totaal verloren. Rest van mijn vriendengroep komt niet verder dan Facebook of Farmville op de PC.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:21:

Deed tot een paar jaar terug nog veel BF3 met een goede vriend, maar die heeft interesse in gamen totaal verloren. Rest van mijn vriendengroep komt niet verder dan Facebook of Farmville op de PC.
Wat was het ? Een kind of een nieuwe vriendin ? :p

Door op het onderwerp :

Eerlijk gezegd heb ik best geluk met real life friends wat gamen betreft. Elke dinsdag is het partygameavond en er zijn 2 vrienden die de dinsdag zo ongeveer heilig hebben verklaart en er dus zoveel mogelijk voor opzij zetten en dan heb ik nog een paar vrienden die elkaar afwisselen op die avond. Met die 2 diehards game ik ook vaak online en voor de rest met internationale vrienden die ik over heb gehouden van Operation flashpoint, TF2 en Mohaa. Door de lange tijd dat ik ze al ken zijn dat toch wel echte vrienden geworden.

Het is wel grappig dat de gasten waar ik nu veel mee game ook degene waren die met mij 4 tot 6x per week gingen stappen tot een paar jaar geleden en dus niet nerd nerd zijn :+ Maarja elke moderne nerd kan tegenwoordig gamen en een goed sociaal leven hebben gelukkig.

Voor de rest is de friendslist vooral gevuld met tweakers, maar niemand die ik daar van in het echt heb ontmoet of verder spreek.
[...]

Toch vind ik de ervaring dan totaal anders. Als ik op dinsdagavond met vrienden zit te gamen is iedereen met elkaar en de spellen bezig, maar zodra je online zit hoor je al snel weer de aandacht half naar de vriendin gaan die ook wat aandacht moet en is het ook makkelijker om te stoppen als er even iets tussendoor komt. Ook wordt er veel meer gelachen (tot huilen aan toe) met de juiste partygame. Maarja dat is dan ook een mini lan met hoogstens 4 consoles en meestal simpelweg 4 controllers :p

[ Voor 25% gewijzigd door Beakzz op 22-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Heel herkenbaar probleem. Wel vrienden, geen gamers.

Voeg mij maar toe. Heb net 1 week een ps4. Tot nu toe Fifa maar valt me tegen dus daar komt denk ik Driveclub bij binnenkort (heb geen stuurwiel, eens kijken hoe dat gaat).

Psn: Oldzkoel

:w

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik heb een game maat die ik al 12 jaar ken maar nog nooit gezien heb irl. Wel relaxt praten ook veel over echte leven dingen en andere shizzle via app, heeft wel een extra gevoel van vrijheid en openheid over zich heen. Elke keer gaan we x chillen maar komt er niet van.

Daarnaast nog een groepje waar ik vaker mee game echt ook al jaren, goede band ook, nooit irl gezien wonen andere kant van Nederland ook nog eens. Met dat groepje pakken we ook meestal de nieuwe games met z'n allen op ts etc. En kijken we waar we in blijven door gaan.

Daarnaast maar 2 irl maatjes die gamen. En de rest gamed niet of alleen occasionally op de ps3/4 en ik ben pc gamer :p

Bovenste groepje zijn ook oud clan members enzo veel cups samen gedaan en ladders. Zijn altijd contact blijven houden gewoon door de jaren heen en nieuwe games proberen..wanneer we tijd hebben. Kom dat soort type mensen gewoon niet zo 1 2 3 tegen irl en in de buurt.

Ah ja en 2 chess maatjes leren kennen via chess by post dat is de enige mobiele game die ik speel tussen door zo.

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 02-10-2014 00:14 ]

Pagina: 1