Problemen met WiFi Adapter WLA 6100 x6 n900

Pagina: 1
Acties:

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Beste Fokkers,

Sinds een week of anderhalf heb ik een wifi router + wifi dongle/adapter gekocht en opgezet. Ik heb pas afgelopen donderdag daadwerkelijk internet en heb helaas mogen ondervinden dat het niet vlekkeloos loopt. Ik krijg met regelmaat dat pagina's/afbeeldingen incompleet laden, downloads corrupt zijn en dat steam bijvoorbeeld niet kan connecten. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd om het op te lossen, maar het wilt niet goed lukken.

Opzet:
1 modem CISCO EPC3208
1 WiFi router Sitecom WLR6100 x6 n900 (dualband: 2.4ghz & 5ghz)
1 PC met Sitecom WLA6100 x6 n900 WiFi USB adapter
1 Laptop met builtin wifi adapter

Probleem: de PC heeft connectie problemen (regelmatig corrupte downloads/paginas laden), terwijl de laptop geheel vlekkeloos loopt. Signaal is sterk & over algemeen gaat het goed, maar 1 van de 5 keer laad een pagina verkeerd.

Al gedaan:
- Firmware geupdated van router & modem, en ook weer gedowngrade. -> boden geen oplossing.
- Channels gevarieerd van de 2.4ghz & 5ghz -> probleem onveranderd
- Ethernet kabel tussen PC en wifi gelegd -> geen problemen.
- Uitvoerig gecheckt of laptop enige issue heeft -> geen issues daar.
- Drivers op PC uninstalled & herinstalled -> geen verandering
- Gekeken naar andere drivers: ik kan slechts 1 op de bijgeleverde CD vinden & op de sitecom website -> geen verandering
- Er zijn zeer weinig andere wifis zichtbaar (4 inclusief 2 van mij) op PC, terwijl mijn laptop/mobiel er al gauw 15 zien.
- Gepingd naar de router: van de 300 pings slechts 1 time-out & gemiddelde op 2-4ms.
- Eindeloos gezocht op internet naar vergelijkbare situaties & oplossingen -> weinig te vinden & geen oplossing helaas. Zoeken van issues voor sitecom wla6100 levert enkel 'koop wla6100 / installeer wla6100'.

Wat ik nog moet doen (maar ben nu op werk):
- kijken of het enkel bij 5ghz of 2.4ghz of beide er een probleem is. Ik heb voornamelijk op 5ghz gezeten met mijn pc, terwijl laptop enkel 2.4ghz kan zien.

Iemand die een oplossing weet? Tot dusver lijkt het een grote miskoop. Ik kan niet eens steam draaien zonder dat het crasht, laat staan een spelletje te spelen. Vele downloads (zelfs kleine) zijn corrupt en ik ben eindeloos aan het ctrl+f5en om pagina's te kunnen zien.

Zoals het er nu uitziet ga ik of opensource wifi usb adapter drivers proberen of gewoon terugbrengen naar de winkel.

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 22:03
Ik zit in exact het zelfde bootje. Ik vermoed de drivers maar sinds ik er eerder geen problemen mee had (onlangs een nieuw ISP met sneller internet) vraag ik me af wat het nu kan zijn.

http://www.sitecomlearnin...sb-adapter-n900/downloads Die driver heb je dus ook al geprobeerd?

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 22:03
Probeer een andere dongel, bij mij bleek de n900 adapter kapot te zijn.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:35
Je zit nu op tweakers.net hoor ;)