Toon posts:

Celeron overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium Celeron op een Abit ZM6 oederbord en die is overgeklokt. Hij staat nu op 8x75Mhz. Hoe hoog kan die maximaal (wel op een "veilige" stand) en op wat voor waarden moet ik hem dan zetten. En hoe kan het dat als je je hem overgeklokt heb dat hij dan evengoed op de oude snelheid, dat is wat ik zie bij het opstarten, laat zien?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb er niet al te veel verstand van

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Het zou makkelijker zijn als je vermeld welke type je hebt, mhz!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb een Celeron 450 Mhz

Verwijderd

Euh.. een Pentium Celeron? (klinkt nogal tegenstrijdig.. Of een Pentium, OF een Celeron)..

Ehm, als het een Celeron is, dan hoort ie dus op 8x66MHz = 533MHz..

Dat van dat opstarten komt omdat je bios niet uit gaat rekenen hoeveel MHz hij nu geclocked staat, maar gewoon een ingevoerd gegeven op de Bios, Ik heb mijn CPU's ook op 560MHz draaien, en hij geeft aan 550MHz, dus dat is helemaal niet erg, komt gewoon omdat er anders teveel info ingevoerd moet worden..

Een celeron 450? Naar mijn weten zijn die nooit gemaakt..

Alle celeron's tot nu toe zijn allemaal met FSB 66 MHz, en 450 is niet correct deelbaar door 66MHz, dus issie dan overgeclocked.. dus je moet ff precies zeggen wat je allemaal hebt, anders kunnnen we er niets mee..

Verwijderd

Topicstarter
Een Celeron 466 Mhz, volgens mijn leveringsbewijs

Verwijderd

Een Celeron 466 heeft dus een multiplier van 7 ..
En bij een Celeron staat de multiplier vast en kan je dus nooit instellen dat je 8 x 75 mhz wilt hebben. Het zal dan dus zijn 7x75 mhz = 525 Mhz
Als je nog hoger wilt naar de 7x83 mhz = 581 mhz, dan raad ik je aan om iig het voltage beetje bij te stellen anders krijg je een onstabiel systeem, en zet voor de zekerheid ff de shutdown temperatur in je bios (als je dat hebt) op 70 graden ofzo ..

Wil je nog hoger dan MOET je zelfs al het voltage tweaken en zal je zeker niet genoeg hebben aan een standaard meegeleverde fan. Dus dat wordt met peltiers en waterkoeling spelen :P
Pagina: 1