Toon posts:

Ander font bij 3G als bij WiFi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Vanochtend meldde een klant een apart probleem, op zijn website wordt gebruik gemaakt van een webfont ingeladen via google fonts.
Wanneer de klant op zijn iPhone naar de site toegaat via WiFi krijgt hij de site met het juiste lettertype te zien.
Echter wanneer hij met dezelfde iPhone via 3G naar de site toegaat krijg hij een standaard Times achtig font te zien?

Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Ik heb al gegoogled maar kon niks vinden dat iets te maken had met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Werkt dat font alleen op de wifiverbinding van de klant of ook bij een andere wifi verbinding?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt op alle wifi verbindingen, het verschilt alleen wanneer de klant op 3g zit, dan is het font anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Wat voor provider heeft die klant? Wellicht dat er een webproxy tussen zit die de bestanden kleiner probeert te maken en niet goed omgaat met die site.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
zou kunnen dat de url van de webfont niet ingeladen kan worden en hij terug valt op de webfont die er daarna komt. standaard css rule. Het probleem ligt dan echter bij waarom kan hij de webfont niet ophalen. je kan de url van de font direct opvragen op de iphone via 3g kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door xleeuwx op 21-07-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gisteren nog even getest op de iphone van een collega en ook hij heeft hetzelfde probleem, het is dus waarschijnlijk iets dat niet aan de carrier ligt daar de klant een Belg is.

Zodra ik hier vandaag weer een iphone beschikbaar heb ga ik verder met testen van de suggestie wat xleeuwx geeft.

Ik houd jullie op de hoogte.
Pagina: 1