Macbook Air 2014 volledig opgeladen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:51
Mijn Macbook Air zat vanochtend aan de stekker en bovenin de statusbar stond er 100%, maar toen ging ik naar systeeminformatie en keek daar bij voeding, daar stond dat de accu niet volledig was opgeladen en ook het aantal ampère (max. capaciteit) was ook niet de volle 100%. Hoort dit? De Macbook is 4 weken oud.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
En je vraag is? ;)

Maar hopelijk snap ik goed wat je wel wil vragen, hoe komt dat verschil?
Welke waarden staan er bij je systeeminformatie?
Als er zoiets staat:
Charge Information:
Charge Remaining (mAh): 6336
Fully Charged: Yes
Charging: No
Full Charge Capacity (mAh): 6432
Is er maar een klein verschil hoef je je geen zorgen te maken. Je kan ook iets als CoconutBattery downloaden waarmee je de accu info handig kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Ja, dit bedoel ik. Sorry als ik een beetje onduidelijk was. Zo'n soort verschil is er ja, maar er staat bij mij niet bij: volledig opgeladen: ja. Bij mij staat er nee. Ik weet niet of dat iets uitmaakt?

Ik ga ook ff naar CoconutBattery kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Er is een verschil met waarop de accu ontworpen is 'Design capacity' en de werkelijke capaciteit. Dit neemt langzaam af, afhankelijk van het aantal laadcyclussen (en dus met de leeftijd/gebruik van de laptop).

Download CoconutBattery en sla af en toe de data van de batterij op, mocht het nou zeer dramatisch afnemen zou ik aanspraak doen op je garantie; https://www.apple.com/nl/batteries/replacements.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
- DP

[ Voor 99% gewijzigd door Vitruvius op 21-07-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als er maar een klein verschil is kan Volledig opgeladen ooit op nee staan, en op dat moment wordt je batterij nog druppelsgewijs geladen, de statusbalk zal het echter als 100% tonen, omdat het in de praktijk maar een paar minuten verschil maakt op 13 uur.
Pas als hij stopt met druppelladen staat er Volledig opgeladen: ja.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Bedankt iedereen! Ik zal er op blijven letten en ga CoconutBattery downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan je eigenlijk niet aanraden er teveel op te letten, er zit een bult logica in zo'n accu en de manier waarop het OS er mee omgaat tegenwoordig, en veel mensen gaan door de beschikbaarheid van die tooltjes teveel eigen conclusies trekken terwijl je er gewoon "normaal" mee moet omgaan.

Precies de reden waarom je taakbalk 100% aangeeft; als deze 99% zou aangeven gaan mensen z'n adapter aansluiten omdat het comfortabeler voelt om hem op 100% te hebben, maar het zou helemaal niet goed voor de accu zijn om hem telkens vol gas van 99% naar 100% te laden. Vandaar dat ze de werkelijke ~99% als 100% tonen zodat de meeste mensen zich er niet druk om maken en gewoon normaal met hun accu omgaan.

Pas op het moment dat je merkt dat je systeem ongewoon kort op de accu kan werken kan het eens nut hebben om te kijken. Maar als je accu teveel capaciteit verliest zal het systeem zelf ook aangeven dat de accu aan vervanging toe is, en dan is het gewoon de vraag of het nog onder de garantie valt of niet. Bij een nieuwe zou ik me daar echter niet te druk over maken. Je merkt het snel genoeg als het niet klopt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1