Sinds een paar dagen is mijn computer erg traag. Ik heb 8gb ram en een octacore, dus dit was nieuw voor mij. Ik keek in mijn processen lijst en zag dat mijn antivirus scanner (Avira) constant bezig is om het programma up te daten. Ondanks dat hij aangeeft dat hij maar 15-20% van de processor en ram gebruikt kan het haast neit anders dan dat dit het probleem is. Het is niet traag als in niet zo snel. Hij loopt gewoon steeds vast voor 5-10 seconden. Ik kan het proces niet stoppen, hierdoor kan ik het programma ook niet verwijderen en herinstalleren, want het programma kan niet worden verwijderd als het nog bezig is. Heeft iemand een manier hoe ik dit proces kan stoppen of het hele programma er af kan gooien?
Veilige modus? Eventueel met netwerk-ondersteuning...
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Je kunt zoals Jester-NL aangeeft proberen in veilige modus op te starten door bij het booten f8 te gebruiken. Mocht dit niet helpen zijn er wellicht Avira cleanup tools te downloaden van het internet? mocht dat ook niet helpen kun je Avira misschien "killen" via de task manager om vervolgens te verwijderen. Mocht dit ook niet werken is het misschien een optie om de installer van de nieuwste versie van Avira te downloaden en te draaien, vaak wordt dan alles gewoon overschreven en verhelpt dit het een en ander.
Succes!
Succes!