Toon posts:

[Forum] Live-topics en time-outs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van irritaties omtrent het soms dicht moeten gooien van (hardlopende) topics voor onderhoud, denk ik dat het mooier kan. Moderators kunnen een forum als "live" aanduiden. Dit zou je kunnen zien als "liveblog" of "trending topic". Hardlopende topics zijn herkenbaar als zodanig. Er geldt naast de gewone regels een extra regel:

Je kunt een time-out krijgen als je je niet aan de algemene regels, topicwaarschuwingen of modbreaks houdt. Die time-out houdt in dat iemand gedurende korte tijd niet in live-topics kan reageren.
  • elke moderator krijgt deze rechten
  • time-outs zijn kort, van een paar uur tot maximaal 12 uur
  • ze zijn niet aanvechtbaar
  • ze gelden voor alle live-topics, forumbreed
  • live-topics blijven leesbaar, ook met time-out
Doel is om de lurkers en mensen die zich wel aan de regels houden niet te straffen, en mensen die dat niet doen even op de strafbank te zetten zonder gelijk iemand met rood van het veld te sturen.
Het doel is ook om de moderators niet teveel werk te geven. Een time-out kan prima worden voorzien van een standaardtekst en het is niet nodig om er een heel lulverhaal van te maken. Automatisch een note bij een user, geen extra woorden aan vuilmaken. Het is een duidelijk gebaar dat betekent: nu even niet.

Volgens mij is het niet nodig dat publiekelijk te doen. Hoewel het een grappig idee lijkt om in zulke topics een gele kaart bij de username te zetten, denk ik dat het beter is om bij live topics een vaste waarschuwing te zetten bij het reageren met een counter van het totale aantal actieve time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Interessant idee

Ik ken de achterliggende code en database van het forum niet en zeker niet goed genoeg om een oordeel te kunnen vellen over de hoeveelheid werk die hiervoor nodig is. Afhankelijk van een aantal zaken varieert dit van een paar uur (zeker doen) tot teveel tijd en moeite.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Het druist een beetje in tegen de 'een ban is een ban' gedachte, maar het is interessant genoeg om te kijken of we hier iets mee kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klinkt als een goed idee! Ik ben voor :)
Nu we het toch over 'live' hebben, krijgen we dan ook gelijk streaming berichten? I.p.v. dat we telkens op die knop moeten klikken om nieuwe berichten te tonen? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Websockets! :D

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik ben voor.
DennusB schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:51:
Klinkt als een goed idee! Ik ben voor :)
Nu we het toch over 'live' hebben, krijgen we dan ook gelijk streaming berichten? I.p.v. dat we telkens op die knop moeten klikken om nieuwe berichten te tonen? :P
Moet eerlijk zeggen dat ik lezen en klikken wel fijner vind, dan zoeken waar de laatste post is gebleven die ik had gelezen. Die endless twitterfeeds op andere sites vind ik juist een drama, bij een echt hardlopend topic is het vaak niet eens bij te lezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:02:
Moet eerlijk zeggen dat ik lezen en klikken wel fijner vind, dan zoeken waar de laatste post is gebleven die ik had gelezen. Die endless twitterfeeds op andere sites vind ik juist een drama, bij een echt hardlopend topic is het vaak niet eens bij te lezen.
Daar heb je een punt, maar het constant op die knop klikken vind ik op bijvoorbeeld mijn mobiel enorm vervelend. Dan zou in geval van populaire topics een keuze daar in misschien uitkomst bieden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Absoluut voor.
Een heel mooi verzonnen compromis tussen het 'aan laten modderen' en het 'nu voor X uur op slot voor schoonmaak'!

De dev-tijd benodigd voor dit soort features is uiteraard altijd een kwestie van kosten/baten, maar het op deze manier ontlasten van moderators, klinkt in ieder geval erg goed.

Je zou bijna zeggen dat Cheatah zelf moderator is geweest... oh wacht.. :+

Dividend for Starters

Pagina: 1