Beste mensen,
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een harde schijf gekocht van 1.5TB, voor erbij in m'n pc. Als ik hem als externe schijf aansluit via USB werkt alles prima, en kan ik er mee werken. Sluit ik hem intern aan met een SATA kabel, kom ik in de problemen. De harde schijf wordt gewoon herkend, maar hij is niet toegankelijk. M'n volume's / partities zijn niet zichtbaar. Ik krijg heel iets anders te zien; namelijk 200gb wat RAW is, en 1300gb als unallocated. Terwijl het in werkelijkheid 2 partities zijn van 600gb en 900gb.
Nu dacht ik dat m'n chipset/moedebord misschien niet overweg kon met een harde schijf van 1.5TB, maar op internet lees ik dat er geen maximum aan verbonden is.
M'n chipset is Intel 945G. Het gaat al om een redelijk oude computer van HP, type DC7600 SSF. Een Pentium D 3ghz. Weet iemand de oplossing? Of kan ik t gewoon vergeten, en is de hardeschijf te groot voor de te oude pc.
Hier nog wat extra informatie (de readings van Speedfan)
Win9x:NO 64Bit:YES GiveIO:NO SpeedFan:YES
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801GB ICH7 SMBUS at $FC00
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=SCH5307
Linked ISA BUS at $047B
Found SCH5307 at <ISA> at $047B
Scanning Intel SMBus at $FC00...
Scanning ISA BUS at $047B...
Found WDC WD15EARX-00ZUDB0 on AdvSMART
Found Samsung SSD 840 EVO 120GB on AdvSMART
End of detection
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een harde schijf gekocht van 1.5TB, voor erbij in m'n pc. Als ik hem als externe schijf aansluit via USB werkt alles prima, en kan ik er mee werken. Sluit ik hem intern aan met een SATA kabel, kom ik in de problemen. De harde schijf wordt gewoon herkend, maar hij is niet toegankelijk. M'n volume's / partities zijn niet zichtbaar. Ik krijg heel iets anders te zien; namelijk 200gb wat RAW is, en 1300gb als unallocated. Terwijl het in werkelijkheid 2 partities zijn van 600gb en 900gb.
Nu dacht ik dat m'n chipset/moedebord misschien niet overweg kon met een harde schijf van 1.5TB, maar op internet lees ik dat er geen maximum aan verbonden is.
M'n chipset is Intel 945G. Het gaat al om een redelijk oude computer van HP, type DC7600 SSF. Een Pentium D 3ghz. Weet iemand de oplossing? Of kan ik t gewoon vergeten, en is de hardeschijf te groot voor de te oude pc.
Hier nog wat extra informatie (de readings van Speedfan)
Win9x:NO 64Bit:YES GiveIO:NO SpeedFan:YES
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801GB ICH7 SMBUS at $FC00
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=SCH5307
Linked ISA BUS at $047B
Found SCH5307 at <ISA> at $047B
Scanning Intel SMBus at $FC00...
Scanning ISA BUS at $047B...
Found WDC WD15EARX-00ZUDB0 on AdvSMART
Found Samsung SSD 840 EVO 120GB on AdvSMART