Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Door een mede-tweaker (en een nieuwsbericht op de homepage) werd ik laatst getipt over een Amerikaanse winkel die zijn intrede gaat doen in Nederland: Newegg. Zie ook: http://tweakers.net/nieuw...-juni-naar-nederland.html. Ze zouden dus eind juni ook Nederland gaan bedienen maar tot op heden is het vrij stil en een maand later lees ik nog weinig terug over een Nederlandse launch. Ik wil binnenkort een pc kopen en ondanks dat er geen 'ideale tijd' bestaat om een pc te kopen wilde ik toch even de lancering van Newegg afwachten. Ze hebben vaak goede deals en scherpe prijzen. De introductie van Newegg in NL zou in potentie voor nog scherpere concurrentie kunnen zorgen dus ik hoopte op de lancering in juni zodat ik verschillende onderdelen wellicht tijdens/na de zomer voor een nog scherper prijsje zou kunnen bemachtigen.

Ik ben razend benieuwd naar de introductie van Newegg en de mogelijke invloed ervan op bestaande webshops. Een logisch gevolg is om Newegg uiteindelijk ook op te nemen in de Pricewatch.

Mijn vraag: weet iemand meer over de status van de Europese uitrol van Newegg? Wellicht kunnen we d.m.v. dit topic elkaar op de hoogte houden.

P.S. geen idee waar ik dit topic moest openen op het forum. Vind het vreemd dat er niet ergens een speciale sectie is die gaat over webshops (inclusief goede acties, introductie van nieuwe shops e.d.). Of bestaat er wel een dergelijke sectie op het forum, die ik heb gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als het je gaat om de vraag wanneer Newegg in de Pricewatch wordt geïntroduceerd, dan zit je hier in Pricewatch prima. Gaat het je om een discussie van de gevolgen van de komst van een bekende Amerikaanse winkel naar de Nederlandse markt, dan is Shopping Forum de meest voor de hand liggende plek.

Dus waar gaat het je om?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Haha ja beide, maar vooral het tweede wat je noemt. De pricewatch introductie komt later wel.Ik had het shopping forum nog niet ontdekt, thx, Zou jij of een andere mod dit topic daarnaartoe kunnen verplaatsen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bij deze. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, maar zonder enige extra informatie valt hier erg weinig te bediscussieren. Alleen een topic waarin je hoopt dat iemand wat gehoord heeft, dat is niet topicwaardig.

Dus als dat alles is wat je wilt, dan is het hier geen lang leven beschoren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dit artikel op anandtech over de uitbreiding naar UK en AUS is wat ik er over heb gelezen. Het lijkt me niet de moeite om er op te wachten totdat er een warenhuis in europa is geopend, omdat in eerste instantie het prijsverschil minimaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 09:17
Bedankt voor dit bericht, op veel Amerikaanse blogs en fora lees je altijd dat mensen spullen kopen bij newegg. Ben inderdaad benieuwd wat dit gaat brengen voor de Nederlandse markt. Hopelijk haalt het hier en daar de noodzaak weg om iets te moeten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Mwoah, ik betwijfel of een nieuwe toetreder op de markt, met een beperkte omzet zelf zal gaan importeren. Importeren doe je doorgaans toch per container. Waarschijnlijk zit de distri er dan toch weer tussen, en zal die ook de volledige logistiek op zich nemen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
*knip* die discussie mag je elders voeren, maar is hier off-topic.

[ Voor 113% gewijzigd door gambieter op 21-07-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 15:11
Ik kijk regelmatig op de site van Newegg voor extra informatie en reviews van artikelen. Wat mij daarbij opvalt is dat regelmatig wordt benoemd dat Newegg een fantastische klantenservice heeft.

Als ze dit ook op de Nederlandse markt gaan toepassen, dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kreeg zojuist deze mail van Newegg, een van de grotere Amerikaanse hardware boeren. Ik vind de keuze nog zeer beperkt maar een random pick was wel aanzienlijk goedkoper:

Een check op de Intel Intel Core i5-4690K Haswell Quad-Core 3.5GHz

Newegg prijs: € 187,37
Laagste prijs Pricewatch € 207,39

Als dat de trend zet voor meer prijzen is het een fijne nieuwkomer ;)
Company Also Launches Online Stores in India, Ireland, New Zealand, Poland and Singapore with Multilingual Customer Support

August 12, 2014 – Los Angeles, CA – Newegg today announced that its award-winning e-commerce website is now available to online shoppers in the Netherlands. First revealed at Computex in Taipei this year, this is the latest step in Newegg’s ongoing global expansion efforts and extends Newegg’s availability beyond the U.S., Canada, Australia and the United Kingdom.

Starting today, customers in the Netherlands can visit Newegg.com and purchase a wide selection of products. As with Newegg’s recent expansion into the United Kingdom and Australia, this new international store will have a limited selection of products to start, but availability will continue to grow and improve in the coming months. Customers are encouraged to shop and provide feedback, which will help shape the continued improvement of Newegg’s global presence.

“We’re excited to continue bringing the Newegg service, products and deals to a wider, more global audience,” said Soren Mills, Chief Marketing Officer of Newegg North America. “We’re committed to growing Newegg’s international presence so people from all around the world can experience the stellar shopping experience our North American customers currently enjoy.”

Newegg also added multilingual customer service that promises to greatly reduce any language barriers involved in a transaction. This support is available 24/7, serving customers for whom English is not their native language. The feature allows a customer to chat in their native language, which is translated instantly for Newegg’s customer service representatives. Responses composed in English are then translated into the customer’s language. The service offers Polish and Dutch language options, with more language support to come as Newegg increases its global presence.

When visiting the Newegg homepage, customers in the Netherlands can select their country and currency from drop-down menus on Newegg.com. Clicking the ‘Newegg Global’ banner in the top left navigation menu shows the products available in the specified region.

Alternatively, international customers shopping a product sub-category—such as Desktop PCs under the PCs & Laptops category—can select the ‘Newegg Global Eligible’ filter to view only those products that ship internationally. Eligible items added to the Shopping Cart display estimated tax, duty and shipping charges before the customer enters billing information and completes their order.

For more information about shopping Newegg in the Netherlands, visit: http://www.newegg.com/global/nl.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Snikker schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:21:
Ik kreeg zojuist deze mail van Newegg, een van de grotere Amerikaanse hardware boeren. Ik vind de keuze nog zeer beperkt maar een random pick was wel aanzienlijk goedkoper:

Een check op de Intel Intel Core i5-4690K Haswell Quad-Core 3.5GHz

Newegg prijs: € 187,37
Laagste prijs Pricewatch € 207,39

Als dat de trend zet voor meer prijzen is het een fijne nieuwkomer ;)

[...]
Onder aan de cart:
* Above total does not include shipping or taxes. Please input zip code to calculate your grand total.

Zo goedkoop is het dus niet...

En dat is tegelijk ook niet toegestaan volgens wetgeving hier. Het is verplicht aanbod gericht op consumenten weer te geven in prijzen inclusief BTW. Gezien ze specifiek stellen te targetten op Nederland, dienen ze zich daaraan te houden.

Geen voorwaarden die zich houden aan EU wetgeving. Nee, ze hebben hun huiswerk niet echt gedaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 12-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik op de site doorklik en die cpu bv in een winkelmandje zet komt er nog 41,53 aan 'Estimated Tax & Duty' bij. De prijzen op de site zijn dus excl. btw. Uiteindelijk zou die cpu mij 239,29 kosten incl. verzenden.

Hmm, net te laat.

Ik vind het trouwens ook vreemd dat er staat 'Estimated' tax and duty. Hoezo is dat een schatting? Kan dat nog meer zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door kluyze op 12-08-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 15:32
Wel beetje jammer dat je de prijzen nauwelijk kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De prijzen staan niet eens standaard op EUR als je op de NL site komt. 8)7
Ontwerpfoutje? :P

edit: Dacht dat even door te geven per email, wil dat formulier mijn bericht niet insturen, iets met input not validated :S
edit2: Gelukt, heb even melding gemaakt van de niet automatisch veranderende valuta en gelijk even gemeld dat het in dit land vereist is prijzen incl btw weer te geven. Daarnaast ook maar even vermeld dat het invoeren van de postcode nutteloos is, daar de btw in heel NL gelijk is.

[ Voor 79% gewijzigd door Raven op 12-08-2014 16:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 04:44
Site deugt ook niet helemaal. Ik klik op Home & Living > TV Mounts en ik krijg messensets te zien. :p

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even topic gemerged met het al aanwezige topic hierover :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rimave schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:07:
Site deugt ook niet helemaal. Ik klik op Home & Living > TV Mounts en ik krijg messensets te zien. :p
http://help.newegg.com/app/ask -> feedback -> Website Feedback/Suggestions ;) , daar heb ik mijn meldingen heen gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 12-08-2014 16:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Pfff, stom dat ik niet heb doorgeklikt, het leek ook al te mooi om waar te zijn ;) Ik vind de site ook behoorlijk brak en niet te vergelijken qua aanbod en gebruiksgemak met de US. site.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 14:49
Vergeet ook niet de inklaringskosten wat gerekend kan worden door de vervoerders. Dat kan ook aardig oplopen, tezamen met de btw en invoerrechten.

[ Voor 14% gewijzigd door Monkeydancer op 12-08-2014 19:42 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Monkeydancer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:41:
Vergeet ook niet de inklaringskosten wat gerekend kan worden door de vervoerders. Dat kan ook aardig oplopen, tezamen met de btw en invoerrechten.
Wordt het dan vanuit de US verstuurd? Is er geen inklaringsdienst zoals bij Amazon.com of een warenhuis in de EU?

Newegg heeft ook een leuke chat, daar ga ik de vraag maar even stellen.

EDIT: Chat werkt dus niet bij mij (Safari en Chrome op OS X)

[ Voor 21% gewijzigd door oohh op 12-08-2014 22:05 ]

Pagina: 1