Provider met beste glasvezel modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:50
Hi allemaal,

Ik heb op dit moment een abonnement bij UPC maar heb enorm veel problemen met zowel tv als internet. UPC al 10x langs gehad en ben er op dit moment redelijk klaar mee. Daarbij komt ook nog dat bij kabelproviders de upload erg laag is. Om die reden gaan kijken naar andere mogelijkheden en dan met name glasvezel.

Nu heb ik een server draaien en is het voor mij van belang dat modem/router in redelijke mate aanpasbaar zijn. Nu las ik ergens anders dat sommige glasvezel providers nog al wat restricties op de modem/routers hebben. Mijn vraag bij deze dus waar de verschillen precies liggen en welke providers goede modems hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Kijk eerst eens hier welke providers er überhaupt mogelijk zijn op jouw adres en welke van die providers de service bieden die jij nodig hebt.

https://www.glasvezel-vergelijken.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 20-07-2014 20:36 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:30
Bij xs4all (en ik neem aan bij alle reggefiber/kpn aansluitingen) krijg je een simpele dot1q trunk op koper ethernet uit de media converter. Die kun je afleveren in een willekeurige router of firewall die dat ondersteunt. Ik heb zelf de meegeleverde fritzbox in de kast liggen en gebruik 'n Sophos UTM firewall (vroeger Astaro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

anboni schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:35:
Bij xs4all (en ik neem aan bij alle reggefiber/kpn aansluitingen) krijg je een simpele dot1q trunk op koper ethernet uit de media converter. Die kun je afleveren in een willekeurige router of firewall die dat ondersteunt. Ik heb zelf de meegeleverde fritzbox in de kast liggen en gebruik 'n Sophos UTM firewall (vroeger Astaro).
absoluut niet bij alle, kpn gebruikt de experiabox en wil je van telefonie gebruik maken dan zit je daaraan vast. Voor de overige dingen kan je er wel omheen werken.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Bij Solcon kan je eigen apparatuur makkelijk gebruiken. En de bijhorende sip gegevens kan je ook krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 21-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

ON/OnsBrabantNet levert bij ons standaard een bridged modem.
Bij XS4All/KPN kun je inderdaad simpel om de experiabox heenwerken, voordeel van XS4All is dat ze je de SIP informatie geven waardoor je de FritzBox helemaal niet nodig hebt.

Fieber (niet te verwarren met Fiber) levert ook een .1q trunk.

Vodafone levert je een dichtgetimmerde draytek

Dat is voor zover mijn kennis rijkt :P

[ Voor 73% gewijzigd door ShadowAS1 op 21-07-2014 15:47 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort Glas levert een router mee maar je kunt ook je eigen routergebruiken met DHCP en geen vlan's zoals bij KPN en XS4ALL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:06:
Telfort Glas levert een modem mee maar je kunt ook je eigen modem gebruiken met DHCP en geen vlan's zoals bij KPN en XS4ALL
router...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Tweak levert een modem die te omzeilen is met een eigen modem/router met openwrt of een manager switch om Vlans te splitsen.

Dit was altijd een zyxel maar de abbo's zijn veranderd en geen id of dit nog steeds hetzelfde modem is. Ze geven ook de SIP gegevens wanneer je die opvraagt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Toch echt een combinatie van die twee, en dan vergeten we de switch nog. :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, ik dacht dat het bij Telfort hetzelfde zou zijn als bij mijn XMS glasvezel lijntje. Gewoon een open glasvezelmodem (Genexis) met een eigen router er achter.

Verwijderd

ShadowAS1 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:45:
ON/OnsBrabantNet levert bij ons standaard een bridged modem.
Bij XS4All/KPN kun je inderdaad simpel om de experiabox heenwerken, voordeel van XS4All is dat ze je de SIP informatie geven waardoor je de FritzBox helemaal niet nodig hebt.

Fieber (niet te verwarren met Fiber) levert ook een .1q trunk.

Vodafone levert je een dichtgetimmerde draytek

Dat is voor zover mijn kennis rijkt :P
Fieber; niet aan beginnen! Slechte service en een zeer trage helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat de Fritzbox van XS4All het beste apparaat is dat (consumenten)providers leveren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Helden van Nu levert ook een open modem zonder vlan geneuzel en kun je ook je eigen PPPoE router gebruiken.

* MegaTronics gaat zeer binnenkort ook over naar Helden van Nu, mede door deze vrije keuze.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
Met één van deze mogelijkheden kun je eigenlijk bij alle glasproviders terecht.
http://netwerkje.com/eigen-router
Pagina: 1