Toon posts:

Geen beeld r9 280x toxic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben nu al een tijdje bezig met me eigen pc te bouwen vandaag was ik klaar nadat alles geleverd was nu wil me r9 280x toxic geen beeld geven me oude videokaart hd 7770 die werkt nog wel heb al een nieuwe windows installatie gedaan drivers voor de nieuwe kaart geinstalleerd ook de beta geprobeerd beide pci sloten geprobeerd bios van me moederboord is bij azerty geupdated

Me specs zijn
Gigabyte g1 sniper b5
Intel i5 4690
Crucial 8gb (weet verdere spec niet)
1tb harddisk
R9 280x toxic
Xfx 550 pro

Excuses voor de opmaak van deze post ik kan momenteel me pc niet gebruiken dus stuur dit via me iphone

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01 17:05
Er staat op internet
http://www.sapphiretech.c...ndex.aspx?pid=2023&lid=1#

Dat je een minimaal 750 watt power supply nodig hebt. Jij hebt maar 550 watt misschien is dat het.

Verwijderd

Topicstarter
In de bbg van juli staat een setup met een r9 290 kaart ook met een 550 watt psu en die kaart trekt iets meer stroom volgens mij

Edit:
De fans draaien wel gelijk en de ledjes branden ook

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 19:51 ]

Verwijderd

PSU heeft daar niks mee te maken, die XFX is prima voor deze kaart. 750 watt staat er om rekening te houden met troep als MS-tech die voor 1000 watt rated is maar eigenlijk maar 300 watt continuous kan leveren. Wel de goede kabels erin gedaan en niet de 8-pin CPU erin?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 6+2 pin pci-e erin en de 6 pin de kaart is wel 2x 8 pin maar las dat die 2 pins die ik dan mis voor massa is en de kaart het zou moeten doen alleen niet aan te raden voor oc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:53:
Heb de 6+2 pin pci-e erin en de 6 pin de kaart is wel 2x 8 pin maar las dat die 2 pins die ik dan mis voor massa is en de kaart het zou moeten doen alleen niet aan te raden voor oc
Het zou moeten kunnen ja, maar doe er voor de zekerheid toch maar eens twee keer een 8-pin PCIE in. Je hoort geen rare piepjes bij het opstarten?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Kan je misschien niet kijken of hij bij een andere pc van jou werkt? Ik zelf heb een r9 290x lightning die heel hard is overgeclocked en heb dan nog een energiezuigende cpu en bij mij heb ik geen probleem met mijn 750w. Misschien moet je al eens proberen drivers er al voor te installeren. Heb je hem ook in een goed pcie slot gestoken? Kan je ergens nakijken of hij echt werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers ervoor geinstalleed terwijl me 7770 erin zat zodat ik beeld kreeg dat gaf geen verschil zit idd in de goede slot heb de andere ook geprobeerd onboard vga heb ik disabled de 2e 8 pin zal ik even een verloopje moeten kopen voor de 6 pin

Edit: hoor bij het opstarten geen enkel piepje met de r9 kaart erin
Heb helaas geen andere pc om te proberen of kennis met een pc

edit 2: het verloop stukje naar 8 pins heeft het probleem opgelost ondertussen furmark laten draaien en de kaart blijft goed en de pc blijft aan bedankt voor de mense die gereageert hebben en de andere tweakers waarvan ik hun posts heb door gesnuffelt _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 19:57 ]

Pagina: 1