Het is alweer 6 jaar geleden dat ik mijn pc heb gemaakt en ik merk dat zijn uiterste houdbaarheidsdatum bijna bereikt is. Daarbij heb ik eindelijk zomervakantie en tijd om daar iets aan te veranderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil Sims 3 met alle uitbreidingen kunnen spelen op hoge (of redelijk hoge) resolutie, en Sims4 ook zodra deze in september ’14 uitkomt. In het huidige systeem draait Sims3+ warempel, maar het is wel wat aan de trage kant. Verder huis, tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het voor zo min mogelijk geld, aangezien het ding meer een soort veredelde televisie moet zijn, max €400 vind ik prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (Samsung 2253LW 22’)
Speakers: Logitech Z323
Toetsenbord en muis Logitech MK270
Harddisk Western Digital 500gb SATA300 WD50000AAKS
LG DVD brander
Voeding Chieftec Powersupply GPS-500AB-A 500 W (staat niet in de pricewatch.. toch maar vervangen???
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe GPU, CPU, harddisk en SSD, RAM,moederbord en misschien voeding. Ook Windows, maar ik twijfel of 8 wel zo fijn is om te hebben, ik heb nu 7.
Behuizing denk ik misschien dezelfde als nu, tenzij ik een betere vind.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Sims 3 en Sims 4 moet ‘goed’ kunnen draaien. Dat kan het nu ook, maar dan is het langzaam, ik wil het vooral snel kunnen spelen. Ook wil ik dat de pc snel opstart, vandaar een SSD.
Ga je overklokken?
Nee, daar waag ik me niet aan, onnodig ook voor mijn wensen.
Mijn idee:
En daar heb ik (tot nu toe) de volgende vragen over:
Heeft het zin om met deze configuratie een betere GPU aan te schaffen?
Is de huidige voeding voldoende of ondermaats?
Zijn deze componenten te combineren en werkt het geheel dan ook?
Ik hoop dat ze beantwoord kunnen worden, eventuele op of aanmerkingen hoor ik graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil Sims 3 met alle uitbreidingen kunnen spelen op hoge (of redelijk hoge) resolutie, en Sims4 ook zodra deze in september ’14 uitkomt. In het huidige systeem draait Sims3+ warempel, maar het is wel wat aan de trage kant. Verder huis, tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het voor zo min mogelijk geld, aangezien het ding meer een soort veredelde televisie moet zijn, max €400 vind ik prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (Samsung 2253LW 22’)
Speakers: Logitech Z323
Toetsenbord en muis Logitech MK270
Harddisk Western Digital 500gb SATA300 WD50000AAKS
LG DVD brander
Voeding Chieftec Powersupply GPS-500AB-A 500 W (staat niet in de pricewatch.. toch maar vervangen???
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe GPU, CPU, harddisk en SSD, RAM,moederbord en misschien voeding. Ook Windows, maar ik twijfel of 8 wel zo fijn is om te hebben, ik heb nu 7.
Behuizing denk ik misschien dezelfde als nu, tenzij ik een betere vind.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Sims 3 en Sims 4 moet ‘goed’ kunnen draaien. Dat kan het nu ook, maar dan is het langzaam, ik wil het vooral snel kunnen spelen. Ook wil ik dat de pc snel opstart, vandaar een SSD.
Ga je overklokken?
Nee, daar waag ik me niet aan, onnodig ook voor mijn wensen.
Mijn idee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,- | € 67,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 47,41 | € 47,41 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 406,10 | |
En daar heb ik (tot nu toe) de volgende vragen over:
Heeft het zin om met deze configuratie een betere GPU aan te schaffen?
Is de huidige voeding voldoende of ondermaats?
Zijn deze componenten te combineren en werkt het geheel dan ook?
Ik hoop dat ze beantwoord kunnen worden, eventuele op of aanmerkingen hoor ik graag!