Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• zeMastear
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Mag een nieuwe telefoon uitzoeken.

Mogelijke kandidaten:
* Samsung Galaxy S5
* HTC One M8
* LG G3
* Sony Xperia Z2

Ik zoek een telefoon van de nieuwste generatie. Huawei kwam niet uit mijn search, misschien omdat mijn eisen (qua processor, besturingssysteem, e.d.) te hoog waren? Abo of sim-only is mij om het even, wat het goedkoopst is.

Iemand tips of algemene info over welke telefoon van de bovengenoemde wel of niet te doen (t.o.v. de andere) en waarom?

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Mobiele telefoon.

Wat is je budget?
Max 40-50 euro per maand bij een contract van 2 jaar, of simlock-vrij + los toestel wat ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp (daarom weinig smsjes nodig), ~100 belminuten, browsen, af en toe eens een mobiele game. Geen extreme media eisen (muziek of filmpjes)

Wat heb je zelf al gevonden?
* Samsung Galaxy S5
* HTC One M8
* LG G3
* Sony Xperia Z2

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een telefoon van de nieuwste generatie. Huawei kwam niet uit mijn search, misschien omdat mijn eisen (qua processor, besturingssysteem, e.d.) te hoog waren? Abo of sim-only is mij om het even, wat het goedkoopst is.

Iemand tips of algemene info over welke telefoon van de bovengenoemde wel of niet te doen (t.o.v. de andere) en waarom? Het gaat nu dus niet om het abonement of de provider, maar puur om de telefoon zelf. Provider/soort abo komt later.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 19:08
Wat vind je naast whatsapp (heb je daar een "nieuwste" telefoon voor nodig?) belangrijk?
Alle telefoons hebben eigen selling points.

de Samsung: vingerafdruklezer en wellicht wat extra sensors + waterdicht.
de HTC: betere speakers en potentieel betere camera in een donkere omgeving.
de LG: het scherm.
de Z2: de camera + waterdicht.

Ga gewoon eens naar de winkel om alle toestellen te bekijken en vast te houden. De estetiek zal denk ik doorslaggevend zijn.

Verwijderd

De S5 is water resistant. Niet water dicht. De Z2 zou je eventueel bijvoorbeeld onder de douche kunnen gebruiken, dat gaat met de S5 niet goed komen.

Verwijderd

Ik zeg de One M8. Overall toch de beste optie, vind ik persoonlijk.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 22:45
Het is maar net waar je zelf veel waarde aan hecht.

De HTC heeft een goede camera. De Sony is waterdicht. De Samsung heeft een vingerafdrukscanner en is spatwaterdicht.
De processoren die in de smartphones zit is bij elk model hetzelfde.
Lees wat reviews van elk model, daar kan je dingen zoals de accuduur terug vinden, maar ook de fotokwaliteit. Ook zijn de telefoons allemaal ongeveer even duur.
De Nexus 5 van LG is van November 2013. Het heeft niet de nieuwste processor maar is wel 200€ goedkoper dan telefoons die jij opnoemt.

LG G3: reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter
Sony Z2: reviews: Sony Xperia Z2: kleine wijzigingen maken verschil
Samsung S5: reviews: Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje
HTC One M8: reviews: HTC One (M8): juweel van een telefoon met matige camera
LG Nexus 5: reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• zeMastear
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:41:
Ik zeg de One M8. Overall toch de beste optie, vind ik persoonlijk.
Ik ben een HTC fanaat, heb sinds jaren HTC gehad en voel maar daar heel goed bij. Eerst de Legend, nu One X. Daarom is mijn huidige lichte voorkeur voor de M8.

Wat mij tegenstaat bij de HTC's die ik gehad heb is 1 ding. Tevens ook een grote eis voor mijn nieuwe telefoon. De wifi moet goed zijn. Met mijn One X heb ik de pech gehad dat ik een telefoon heb waarvan op het web algemeen bekend is dat de Wifi niet goed ontvangt. Ik kan bijvoorbeeld niet met mijn telefoon naar mijn balkon lopen of naar een andere kamer 3 deuren verderop, dan verlies ik bijna de ontvangst! Ik heb een keer tijdelijk een Samgsung Galaxy Text (oud ding) moeten lenen en zelfs die had wel ontvangst op het balkon en zelfs beneden buiten het huis. Dat is denk ik hoe het zou horen? Is de wifi antenne een algemeen HTC probleem of een One X probleem?

Bedankt voor de reacties en de reviews, ik zal ze doornemen.
Pagina: 1