Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zoek een
Ik zoek een compact toetsenbord voor in mijn laptoptas. Het liefst met Bluetooth of via de Logitech receiver, zodat ik maar 1 receiver nodig heb. Heb voorheen tijdelijk een Logitech Wave keyboard meegesjouwd. Die paste net aan in mijn laptoptas en maakte het geheel nogal lomp. Nu heb ik de Rapoo E6100 met Bluetooth. Best een fijn toetsenbord, alleen merk ik dat omdat hij rechtop staat, mijn polsen afknellen. Daarnaast vind ik 'm niet zo lekker typen.

Wat is je budget?
Budget is ongeveer 50 euro of minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst dus een Logitech of iets met Bluetooth wat zonder USB werkt. Numpad of touchpad is niet benodigd.

Waar heb ik aan gedacht?
- De Logitech K400: lijkt mij een mooi toetsenbord alleen verwacht ik het touchpad amper te gaan gebruiken.
http://www.logitech.com/n...ch-keyboard-k400r?crid=26

- De Logitech K360: lijkt mij een praktisch toetsenbord:
http://www.logitech.com/nl-nl/product/keyboard-k360?crid=26

- De Microsoft Sculpt Mobile Keyboard: lijkt mij een prima toetsenbord. Reviews zijn niet altijd positief.
pricewatch: Microsoft Sculpt Mobile Keyboard

Ik ben dus benieuwd wat jullie zoal meenemen in de laptoptas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

Let er even op dat als je een titel maakt, je nogal andere verwachtingen schept door het woordje "tas" weg te laten.
Ik heb op m'n laptop een full size keyboard zitten zonder numpad, dus ik heb nooit de behoefte gehad om een extern tobo mee te nemen. Ook kan ik niet zeggen dat ik iemand ken na vele jaren op zowel het HBO als de universiteit die een toetsenbord mee sleept, dus ook daarmee kan ik helaas niet helpen.
Ik snap wel dat je er behoefte aan kunt hebben, want tijdens mijn afstudeerstage maakte ik hier ook gebruik van zodat ik een fijnere zithouding kon aannemen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik verwacht dat de K360 niet fijn gaat typen omdat ie zo klein is. Ik denk zelfs de toetsen een stuk kleiner zijn dan op een gemiddelde laptop en dat lijkt me dus een flinke achteruit gang. De K400 is waarschijnlijk ook aan de kleine kant, maar dat zou je uit moeten proberen.

Ik zag ooit een professor die zoiets had: http://www.cherrykeyboard...t.aspx?Code=G844100LCMEU2
Zie ook de andere producten in de compact categorie: http://www.cherrykeyboard...1&KeyboardTypeId=3&Page=1
Misschien is dat iets, let wel op de USB compatibiliteit. Ik ben alleen bang dat je budget hier een probleem vormt. Maar je weet nu iig wat er zoal te krijgen is.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oh ik zie het. Per ongeluk geen tas achtergezet. Kan een mod dit aanpassen?

Ja inderdaad. Het werkt voor mij prettiger om de laptop op een standaard te zetten en daarnaast nog een Full HD scherm te gebruiken. Een Cherry is wel tof. Ik wist niet dat zij ook compacte toetsenborden maakte. Ik had hem liever draadloos gehad, maar als het een toetsenbord is dat erg goed werkt, kan ik dat ook overwegen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik had niet eens echt in de pricewatch gekeken maar daar vond ik bijvoorbeeld ook dit: pricewatch: Microsoft Wireless Keyboard 2000 for Business
Zie ook: http://tweakers.net/categ...zDpAgplYwhTylw1v0pUm8Qxvg maar dat had je misschien zelf al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb zelf een K400 is gebruik als tijdelijk toetsenbord bij het installeren van servers. Het werkt aardig, maar ik moet er niet al te veel mee moeten typen want dan krijg ik last van mijn handen..

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Plato112 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:45:
Ik had niet eens echt in de pricewatch gekeken maar daar vond ik bijvoorbeeld ook dit: pricewatch: Microsoft Wireless Keyboard 2000 for Business
Zie ook: http://tweakers.net/categ...zDpAgplYwhTylw1v0pUm8Qxvg maar dat had je misschien zelf al gevonden.
Heb ik al gevonden. Ben uiteraard al een aantal keer door de Pricewatch geweest. De bovenste is niet draadloos via Bluetooth of via een Logitech receiver. Heb namelijk al een Logitech receiver. Anders zitten m'n USB poorten zo vol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:53:
Ik heb zelf een K400 is gebruik als tijdelijk toetsenbord bij het installeren van servers. Het werkt aardig, maar ik moet er niet al te veel mee moeten typen want dan krijg ik last van mijn handen..
Hmm.. K400 is dus niet echt prettig voor veel gebruik. Komt dat vanwege de kleine toetsen, of vanwege iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kleine toetsen, de lay-out van de toetsen en de aanslag. Thuis en op mijn normale werkplek tik ik op een mechanisch toetsenbord met een US lay-out. Op die k400 zit ik vaak op een verkeerde toets te rammen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 15:28
De k400 is een prima toetsenbord als je het touchpad niet gaat gebruiken. Op de school waar ik opzit hebben ze deze toetsen borden, dus ik heb er ervaring mee.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Die leek mij ook erg mooi, alleen wat prijzig en moeilijk in Nederland te verkrijgen. Kon hem ook niet vinden in de Tweakers Pricewatch. Wel fijn dat je ze met een button op meerdere apparaten kan gebruiken. Hij voldoet aan al mijn eisen + extra. Enige nadeel is dus dat hij prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Pataar schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:41:
De k400 is een prima toetsenbord als je het touchpad niet gaat gebruiken. Op de school waar ik opzit hebben ze deze toetsen borden, dus ik heb er ervaring mee.
Hmm.. Nadeel is alleen dat het touchpad wat veel ruimte inneemt. Wel weer handig voor het swipen met Windows 8. Worden die niet gestolen dan? Of hebben ze ze vastgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

JPtjeeNL schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:47:
[...]

Die leek mij ook erg mooi, alleen wat prijzig en moeilijk in Nederland te verkrijgen. Kon hem ook niet vinden in de Tweakers Pricewatch. Wel fijn dat je ze met een button op meerdere apparaten kan gebruiken. Hij voldoet aan al mijn eisen + extra. Enige nadeel is dus dat hij prijzig is.
Ik gaf de link omdat er ook nog andere tobo's onder stonden. Ik had al zo'n vermoeden dat de prijs aan de hoge kant zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Plato112 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:59:
[...]

Ik gaf de link omdat er ook nog andere tobo's onder stonden. Ik had al zo'n vermoeden dat de prijs aan de hoge kant zou zijn ;)
Denk dat ik toch voor die Logitech ga. Dan maar iets meer uitgeven, maar dan heb je wel een degelijk toetsenbord die ook gemakkelijk meerdere apparaten aan kan spreken. Iets wat erg irritant was bij de Rapoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

JPtjeeNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:04:
[...]

Denk dat ik toch voor die Logitech ga. Dan maar iets meer uitgeven, maar dan heb je wel een degelijk toetsenbord die ook gemakkelijk meerdere apparaten aan kan spreken. Iets wat erg irritant was bij de Rapoo.
Met Logitech haal je natuurlijk wel gewoon topkwaliteit binnen en heb je er waarschijnlijk jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Plato112 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:54:
[...]

Met Logitech haal je natuurlijk wel gewoon topkwaliteit binnen en heb je er waarschijnlijk jaren plezier van.
Wat mij opviel is dat er geen Home/End en Page Up/Down buttons op zitten. Dat zijn buttons die ik best veel gebruik. Dit maakt deze keuze weer lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Deze lijkt mij ook erg gaaf! pricewatch: Microsoft Wedge Mobile Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

JPtjeeNL schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:47:
[...]

De K810, gebruik deze zelf ook en werkt perfect. Vooral het makkelijk met meerdere apparaten verbinden is top, 2 pc's en een tablet en met een druk op de knop wissel je. Misschien iets duurder dan je had gehoopt maar is het absoluut waard, typt goed, compact en dus dat wisselen tussen 3 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sick Nick schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:10:
[...]

De K810, gebruik deze zelf ook en werkt perfect. Vooral het makkelijk met meerdere apparaten verbinden is top, 2 pc's en een tablet en met een druk op de knop wissel je. Misschien iets duurder dan je had gehoopt maar is het absoluut waard, typt goed, compact en dus dat wisselen tussen 3 apparaten.
Mooi, dat klinkt goed! Mis je de Home/End en de PageUp/Down toetsen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 20:06
Apple wireless keyboard? Lekker compact, typt lekker (mijn mening), bluetooth en op V&A of marktplaats zeker wel binnen jou budget (nieuw of zo goed als nieuw) te vinden. Ook wel prettig dat hij grotendeels van aluminium is gemaakt en wel tegen een stootje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Jeroen797 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:46:
Apple wireless keyboard? Lekker compact, typt lekker (mijn mening), bluetooth en op V&A of marktplaats zeker wel binnen jou budget (nieuw of zo goed als nieuw) te vinden. Ook wel prettig dat hij grotendeels van aluminium is gemaakt en wel tegen een stootje kan.
Heb je er dan niet last van dat er een hoop toetsen niet voor Windows geschikt zijn? Heb er al eens eerder naar gekeken, maar zag een hoop Apple toetsen. De kwaliteit lijkt mij wel erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door JPtjeeNL op 27-07-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

JPtjeeNL schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:38:
[...]

Mooi, dat klinkt goed! Mis je de Home/End en de PageUp/Down toetsen niet?
Fn + pijltjes toetsen links/rechts is home/end en omhoog/omlaag is pageup/down (precies hetzelfde als m'n VAIO Duo). Dus die mis je niet als je ze echt nodig hebt en was er al aangewend omdat de laptop het dus ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Aha, dat is mooi! Dank voor de toelichting!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zojuist de K810 ontvangen. Dit bericht typ ik vanaf de K810 op mijn Nexus 5 telefoon. Briljant! Je betaalt inderdaad iets meer maar het typt erg fijn. Wat ik altijd zo mooi vind aan Logitech is dat je er vrijwel altijd zonder handleiding uitkomt. Simpel: aanzetten, connect knop indrukken, nummer 1, 2 of 3 toetsen en vervolgens met je telefoon het toetsenbord opzoeken. Binnen 10 seconden ingesteld en wel!

Bedankt voor de tip!
Pagina: 1