Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Mede Tweakers!

Ik loop sinds een paar dagen tegen een bijzonder probleem aan.
Mijn batterij is sinds een paar dagen na 4 uur helemaal leeg. Na wat research ben ik er achter gekomen dat het kopje "media" meer dan 60% van het batterij gebruik voor zijn rekening neemt. (ook als ik hem op standby heb staan, blijft deze kop bijn batterij leegzuigen.)

Nou heb ik het volgende al gedaan:
Via taakbeheer het RAM geheugen gewist, alles uit cache gehaald, ALLE aplicaties via taakbeheer gesloten. Toestel compleet naar fabrieksinstellingen gezet (met alle gegevensverlies van dien :X )
Langs een Samsung service punt geweest, die kunnen als oplossing bieden dat ze handmatig een ander soort software op mijn mobiel zetten. Ook heb ik een nieuwe Samsung oplader gekregen...

Het lijkt op een rare bug in de software, er staat ook niks gespecificeerd wat voor media hij op de achtergrond laat lopen. er staat: 'batterij gebruikt door applicaties' echter heb ik alle aplicaties op verschillende manier al uit gezet. Toch zuigen dus een x aantal aplicaties mijn batterij leeg op de een of andere manier.

En uiteraard heb ik al de nodige topics doorgenomen, zonder succes :'(

Ik ben benieuwd!

Zijn er meer mensen met dit probleem? en zo ja, weet iemand wat er aan de hand is op mijn mobiel?

[ Voor 9% gewijzigd door tellavist op 20-07-2014 14:15 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:13
Misschien bevat de SD-kaart (intern of extern) een beschadigd bestand of is zelf corrupt waardoor de mediascanner actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Probeer Google Play: Greenify eens. Daarmee kun je apps forceren om in slaapstand te gaan. Heb je eigenlijk wel root voor nodig om hem zo goed mogelijk te laten werken. Al staat er bij de beschrijving dat er ook een rootless-mode is.

App werkt ook goed voor andere stroomvretende apps zoals Facebook e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
hcQd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:20:
Misschien bevat de SD-kaart (intern of extern) een beschadigd bestand of is zelf corrupt waardoor de mediascanner actief blijft.
Dat zou best een kunnen!
Voor de Factory Reset, kon ik namelijk ook mijn gallerij niet meer benaderen.
Als dit dan via whatsapp deed ->foto delen uit gallerij, kon ik weer WEL al mijn foto's bekijken.
Daarnaast kreeg ik bij sommige applicaties ook een SD pictogram ipv de aplicatie pictogram.

Zojuist de Externe SD kaart eruit gehaald (zonder eerst te ontkoppelen via instellingen ->opslag.)
- Geen effect

Nog een keer geprobeerd maar dan eerst via instellingen -> opslag -> SD kaart ontkoppellen.
-Ook geen effect.

Ook al is mijn Externe SD kaart ontkoppeld, nog steeds is de mediascanner mijn batterij aan het leegtrekken.

De interne SD kaart formateer je toch op het moment van een factory reset?
Wat kan ik allemaal doen met mijn Interne SD kaart te formateren o.i.d.?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
tellavist schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Dat zou best een kunnen!
Voor de Factory Reset, kon ik namelijk ook mijn gallerij niet meer benaderen.
Als dit dan via whatsapp deed ->foto delen uit gallerij, kon ik weer WEL al mijn foto's bekijken.
Daarnaast kreeg ik bij sommige applicaties ook een SD pictogram ipv de aplicatie pictogram.

Zojuist de Externe SD kaart eruit gehaald (zonder eerst te ontkoppelen via instellingen ->opslag.)
- Geen effect

Nog een keer geprobeerd maar dan eerst via instellingen -> opslag -> SD kaart ontkoppellen.
-Ook geen effect.

Ook al is mijn Externe SD kaart ontkoppeld, nog steeds is de mediascanner mijn batterij aan het leegtrekken.

De interne SD kaart formateer je toch op het moment van een factory reset?
Wat kan ik allemaal doen met mijn Interne SD kaart te formateren o.i.d.?
Weet niet hoe het bij samsung zit, maar vaak blijft media wel staan na een reset. Bij mijn nexus in ieder geval wel.

Ik vermoed ook een corrupt bestand, mp3, foto, video, waar de media scanner over struikeld

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 20-07-2014 17:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Prulleman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:26:
[...]

Weet niet hoe het bij samsung zit, maar vaak blijft media wel staan na een reset. Bij mijn nexus in ieder geval wel.

Ik vermoed ook een corrupt bestand, mp3, foto, video, waar de media scanner over struikeld
Dit was inderdaad het geval.
Na wat googelen werd me duidelijk dat ik het beter kon afwachten.
En ja hoor, na 3 dagen nergens meer last van.
Ik kwam inderdaad wel wat reacties tegen op fora die verwezen naar een corrupt media bestand die een soort loop veroorzaakte voor de mediascanner.
Het had iets met het lokaliseren van de juiste plaats voor het bestand te maken...

*case closed

Een handtekening?!

Pagina: 1