Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn HTPC vervangen. Helaas is mijn oude HTPC overleden (een Asus E350 combo), waarschijnlijk combinatie van een niet stabiele voeding of overhitte APU. Hier kom ik morgen achter, voeding stond al een tijd op het lijstje om te worden vervangen.
Op het systeem komt waarschijnlijk OpenELEC te draaien zoals ook het oude systeem. Aangezien de cpu die ik heb uitgezoch sneller is dan mijn oude systeem ben ik van plan om misschien toch voor XBMCBuntu te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze upgrade mag tot 200 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 6 sata aansluitingen, 4 van het moederbord 2 via een pci-e kaartje.
Nu meteen een van mijn vragen, is het kaartje dat ik heb uitgezocht voldoende ondersteunt in Linux? Er staat bij dat Windows wordt ondersteunt maar niet of Linux wordt ondersteunt. Dit is wel bij sommige andere kaarten te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, behalve dat ik AMD voor mijn HTPC wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet stil zijn en energiezuinig.
Mijn tweede vraag is natuurlijk, wat voor voeding moet ik nemen. Ik wil een zo'n laag mogelijk wattage maar geen picopsu. Een voeding met 300 Watt lijkt me dan een goede keuze maar ik heb geen idee welke merken goed zijn. Een gold certificering is leuk maar hoeft niet persé.
Ga je overklokken?
Nope, het is een HTPC.
Mijn huidige wenslijst.
Mijn HTPC vervangen. Helaas is mijn oude HTPC overleden (een Asus E350 combo), waarschijnlijk combinatie van een niet stabiele voeding of overhitte APU. Hier kom ik morgen achter, voeding stond al een tijd op het lijstje om te worden vervangen.
Op het systeem komt waarschijnlijk OpenELEC te draaien zoals ook het oude systeem. Aangezien de cpu die ik heb uitgezoch sneller is dan mijn oude systeem ben ik van plan om misschien toch voor XBMCBuntu te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze upgrade mag tot 200 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 87,95 | € 175,90 |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Sony Optiarc DDU1681S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2K5 40GB | € 95,44 | € 95,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 659,94 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 6 sata aansluitingen, 4 van het moederbord 2 via een pci-e kaartje.
Nu meteen een van mijn vragen, is het kaartje dat ik heb uitgezocht voldoende ondersteunt in Linux? Er staat bij dat Windows wordt ondersteunt maar niet of Linux wordt ondersteunt. Dit is wel bij sommige andere kaarten te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, behalve dat ik AMD voor mijn HTPC wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet stil zijn en energiezuinig.
Mijn tweede vraag is natuurlijk, wat voor voeding moet ik nemen. Ik wil een zo'n laag mogelijk wattage maar geen picopsu. Een voeding met 300 Watt lijkt me dan een goede keuze maar ik heb geen idee welke merken goed zijn. Een gold certificering is leuk maar hoeft niet persé.
Ga je overklokken?
Nope, het is een HTPC.
Mijn huidige wenslijst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 47,- | € 47,- |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Noctua NF-R8-1800, 80mm | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | Delock PCI Express Card > 2 x intern SATA 6 Gb/s | € 31,- | € 31,- |
| 1 | be quiet! TFX Power 2 300W Gold | € 50,05 | € 50,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 170,04 | |