Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet op, paar vraagjes... graag advies

Pagina: 1
Acties:

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
Beste tweakers,

Vandaag wilde m'n pc opeens niet helemaal opstarten - althans, windows (Win7 64bit) bleef hangen nog vóór het inlogscherm. Opstarten in safe mode lukte wel maar normaal booten bleef maar niet lukken. In safe mode AVG aangezet en ff van de zon gaan genieten, toen ik terugkwam was het hele systeem frozen.

Maar, nu wil de bak helemaal niet meer booten. Omdat dat toch altijd de grootste vrees is dacht ik direct aan een dode HD, maar met Windows DVD wil de machine ook niet booten, sterker nog ik krijg gewoon helemaal nul beeld. Alleen een paar knorretjes, fans komen op snelheid en daarna niks meer. De computer start dus ook niet door, want dat zou ik horen. Monitor gaat bij gebrek aan input in slaapstand. Mijn idee is nu dat het wellicht de grafische kaart is die naar de filistijnen is.

Paar vraagjes voordat ik snel een nwe gfx kaart bestel:

- Volgens mij moet je ook als je (enige) HD niet meer werkt, toch altijd je BIOS message enz. te zien krijgen en op kunnen starten van Win DVD, toch?

- Klopt het dat de pc bij gebrek aan grafische kaart totaal niet op zal starten?

Alvast dank.. tips zijn natuurlijk ook welkom!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:36
Wat doet 'ie als je de videokaart eruit haalt en de monitor aansluit op het moederbord?

• droner
-

[ Voor 100% gewijzigd door droner op 20-07-2014 01:25 ]

• droner
Helaas, geen verschil... maar misschien switcht hij niet automatisch naar on-board.

Voor zover ik snap kan dat in de BIOS ingesteld worden op Auto of Manual... geen idee wat de huidige instelling is, en ik kan de BIOS dus niet in.

Kom ik toch nog even terug op mijn 2 vragen/aannames uit de OP.. kan iemand die misschien bevestigen dan wel weerleggen?

[ Voor 67% gewijzigd door droner op 20-07-2014 01:26 ]