Kan een R9 280x stabiel 120 fps halen in BF4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08-2020
Beste mede-Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig bij het beantwoorden van de volgende vraag: 'Kan een R9 280x OC editie van Sapphire stabiel 120 fps, op Battlefield 4, op de laagst denkbare settings, produceren?'

Ik stel de vraag hier, omdat er op het internet geen duidelijke antwoorden zijn te vinden in de vorm van benchmarks. Veelal wordt alleen 'Ultra' en 'High' uitgelicht.

Ik hoop dat iemand hier het antwoord wel kan vinden ergens, en\of ervaring heeft met de kaart.

Alvast bedankt!

Sapphire R9 280X - Asus VG248QE 144 Hertz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Afhankelijk van je CPU en resolutie moet dat wel kunnen, maar waarom zou je dit uberhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
omdat mensen denken dat 120fps je levens scheelt in BF4 :P

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

denket wel, alleen, waarom zou je dat willen? ik draai liever rond de 60fps op high/ultra, dan 120fps op low.

Als ik op low wil spelen, koop ik wel een R7 265

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MrFax schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:23:
omdat mensen denken dat 120fps je levens scheelt in BF4 :P
Net zoals een betere muis, toetsenbord, monitor, mousepad, headset en andere dure onzin. Hoe slim je het spel aanpakt is enorm veel belangrijker dan je hardware.

Afgezien van dit moet zo'n kaart vast wel in staat zijn 120fps te halen mits de rest van de dat ook aan kan. Verder heeft het dus totaal geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
Ik begrijp jullie reacties, maar zal toch even een kanttekening plaatsen.

Ik heb een 144hz monitor, en het verschil tussen 60 fps en 120 fps of zelfs 144 fps is immens. Heb op dit moment een kaart die Batllefield niet tot 120 fps kan pushen, maar CS:GO wel.

Het kost je ZEKER levens. 60 fps of 90 fps voelt voor mij 'laggy' aan.

Vandaar dat ik dus wou weten of een upgrade naar een 280x voldoende zou zijn. Mij boeit het dus totaal NIET hoe de game eruit ziet. Het gaat mij om het optimale presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
PilatuS schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:26:
[...]

Net zoals een betere muis, toetsenbord, monitor, mousepad, headset en andere dure onzin. Hoe slim je het spel aanpakt is enorm veel belangrijker dan je hardware.

Afgezien van dit moet zo'n kaart vast wel in staat zijn 120fps te halen mits de rest van de dat ook aan kan. Verder heeft het dus totaal geen nut.
Zoals ik in mijn vorige post aangaf, kan ik je vertellen dat dit dus heel veel nut heeft.

Even een voorbeeldje:

Ik word geraakt op 60 fps, en ik word geraakt op 120 fps.

Bij het geval '60 fps' duurt het een keer zo lang voordat dat op gereproduceerd word op mijn scherm, als in de '120 fps' situatie. Dit zou zeggen dat ik (bijv) 2 seconden heb om te reageren (120 fps), in plaats van 1 seconde. (60 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
!mark schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:20:
Afhankelijk van je CPU en resolutie moet dat wel kunnen, maar waarom zou je dit uberhaupt willen?
Cpu: i5 3350p
Res: 1920x1080

Waarom ik dit zou willen heb ik net eventjes uitgelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 05:40:
[...]

Zoals ik in mijn vorige post aangaf, kan ik je vertellen dat dit dus heel veel nut heeft.

Even een voorbeeldje:

Bij het geval '60 fps' duurt het een keer zo lang voordat dat op gereproduceerd word op mijn scherm, als in de '120 fps' situatie. Dit zou zeggen dat ik (bijv) 2 seconden heb om te reageren (120 fps), in plaats van 1 seconde. (60 fps)
8)7

Het enige wat veranderd is dat je beeld vloeiender voor je ogen is, je hebt er echt geen andere voordelen mee.
En ja, ik maak al jaren gebruik van 120 hz schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ah ja en dan heb je 144 fps op een 144 hz scherm en is je latency 30 ms terwijl je vijand rond de 10 ms zit omdat ie toevalig dichterbij de server woont.

En hitbox, hitscan, latency compensation en frame rate limitations op de server is natuurlijk ondergeschikt aan je eigen framerate. Elke server snapt dat ie de kogels van elite spelers op 144 fps met hele dure schermen natuurlijk voorang moet geven boven die van de paupernoobs.

Eerst maar even dit lezen --> https://developer.valveso...l_Design_and_Optimization

Da's vooral voor de source engine, maar het werkt goed dus Battlefield 4 online zal wel gelijkaardige technieken gebruiken. Je wilt klanten die te ver van de servers wonen natuurlijk niet uitsluiten.

Kortom: Ga beter en slimmer spelen. Alle andere truukjes zitten in je hoofd. Behalve misschien een goede muis.

Oh ja en je moet een CRT monitor hebben. de manier waarom het scherm opgebouwd word schijnt je een voordeel te geven. Iets met even en oneven lijnen lijnen en natuurlijk een input lag van maar 1 ms. Da's 50% lager dan 2 ms en 50% is best veel, zeker in online fps gaming waar elke percentje natuurlijk meetelt in de eeuwige strijd om de laagste death kill ratio.

Let niet op mij ik heb een paar biertjes op en haal momenteel maar 3 of 4 fps. }:O

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 20-07-2014 07:26 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[...]

Even een voorbeeldje:

Cool, kunnen ze geen scherm en videokaart maken met 1200 fps en 1200 hz. Dan heb je 20 seconden de tijd om te reageren terwijl al die sukkels die maar 30 fps op hun laptop halen maar 0,5 seconde de tijd hebben.

Ik zou deze techniek patenteren voor het Amerikaanse leger. Speciale 1200 fps brillen die de tijd vertragen terwijl voor de vijand de tijd word versneld. Geeft ook leuke brute slowmo filmpjes op youtube van exploderende zeer trage moslims. Sukkels ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
Kain_niaK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:22:
[...]

Cool, kunnen ze geen scherm en videokaart maken met 1200 fps en 1200 hz. Dan heb je 20 seconden de tijd om te reageren terwijl al die sukkels die maar 30 fps op hun laptop halen maar 0,5 seconde de tijd hebben.

Ik zou deze techniek patenteren voor het Amerikaanse leger. Speciale 1200 fps brillen die de tijd vertragen terwijl voor de vijand de tijd word versneld. Geeft ook leuke brute slowmo filmpjes op youtube van exploderende zeer trage moslims. Sukkels ;w
Je kan iemand wel belachelijk proberen te maken omdat hij toevallig geen 'casual' gamer is. Echter vraag ik mij af of je enige ervaring hebt met 120/144hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:27:
[...]

Je kan iemand wel belachelijk proberen te maken omdat hij toevallig geen 'casual' gamer is. Echter vraag ik mij af of je enige ervaring hebt met 120/144hz?
Je verhaal slaat gewoon als een tang op een varken.
Heeft niets te maken met "casual" of "hardcore" gamer, iedereen ziet het verschil tussen 60 en 120 hz maar niet op de manier zoals jij het omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
unfor schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:30:
[...]

Je verhaal slaat gewoon als een tang op een varken.
Heeft niets te maken met "casual" of "hardcore" gamer, iedereen ziet het verschil tussen 60 en 120 hz maar niet op de manier zoals jij het omschrijft.
Echter moet er goed worden gelezen. Lastig blijkbaar.

Ik zeg BIJVOORBEELD dus als we uitgaan van BIJVOORBEELD 20 ms vertraging bij 60 hz, wordt dat met 120 Hz 10 ms. Klinkt opeens niet zo gek meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja zeker, het is smoother en vloeinder dan 60fps op 60hz. Alleen is het verschil tussen 30fps en 60hz en 60fps en 60hz veel beter te zien dan het verschil tussen 60 en 120. Op een geven moment is iets vloeiend en vloeinder kan niet. Als je nat bent kun je niet nog nater worden want dan was je niet nat maar droog.

Enfin, deze schermen bieden vooral het grootste voordeel als je ze door een 3D bril bekijkt die je linker oog afsluit als het frame voor je rechter oog te zien is en je rechter oog afsluiten als het frame voor je linker oog te zien is. Dan hou je nog 60 fps en 60 hz over per oog.

Wat maakt het in hemelsnaam uit hoe hoog je framerate is zolang het spel maar vloeiend speeld? Heb je enig idee welke informatie naar de server gestuurd word? Heb je enig idee hoeveel informatie je per seconde van de server terug krijgt? Je scherm kan dan wel 144 verschillende beeldjes per seconde laten zien als de server je maar informatie stuurt om er 60 te tonen maakt 144 dus geen enig verschil in het leveren van een betere prestatie. Je scherm kan die informatie dus niet verzinnen. Dat is echt afhankelijk van de computers van de andere spelers die hun muisbeweging en kliks doorsturen naar de server. De server die de beslissing moet nemen wie wie nu eerder zag en afschoot.

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 20-07-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:33:
[...]

Ik zeg BIJVOORBEELD dus als we uitgaan van BIJVOORBEELD 20 ms vertraging bij 60 hz, wordt dat met 120 Hz 10 ms. Klinkt opeens niet zo gek meer?
Ik begrijp wel wat je zegt, maar zoals ik al zei slaat het nergens op.
Dat het vloeiender is klopt, maar verder heb je er geen enkel baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:33:
[...]

Een scherm dat een input lag heeft van 20 ms is een slecht scherm om op te gamen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
Kain_niaK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:36:
[...]

Een scherm dat een input lag heeft van 20 ms is een slecht scherm om op te gamen. Klaar.
Nog steeds moeite met lezen? Ik geef voorbeelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
Jullie reacties gaan inderdaad op het Batlefield gedeelte op. Dacht dat de tickrate hier minimaal net zo hoog zouden liggen, als bij CS:GO (128). Daar heb je dus ZEKER profijt van 120hz. Bij BF4 gaat deze echter niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Tickrate is 10 Hz standaard in bf4 en 64 op csgo matchmaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

20 ms vertraging bij 60hz. Licht gaat aan 300 000 km per seconde. Als je 60 hz scherm 20 ms nodig heeft om de signalen van je grafische kaart om te zetten in licht dan kun je ofwel een sneller scherm kopen ofwel wat dichter dan 6000 km bij je scherm gaan zitten.

Ik heb geen moeite met lezen. Jij hebt geen idee waar je het over hebt. Of zit ik fout en heb je het over offline gaming? Als jij op je muisknop duwt of een kogel af te vuren, denk je dat er ook maar iemand die op dezelfde server zit binnen de 20 ms dit ziet gebeuren? In ieder geval niet die ene Amerikaan. Want dat is fysisch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 21:44

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

5 Seconden zoeken op Google leert mij dat 100+ FPS op 1920x1080 op high te doen is op een 280x. 120 FPS moet wel mogelijk zijn met 640x480 op low.

http://www.trustedreviews...-gtx-770-which-is-fastest

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:39:
Jullie reacties gaan inderdaad op het Batlefield gedeelte op. Dacht dat de tickrate hier minimaal net zo hoog zouden liggen, als bij CS:GO (128). Daar heb je dus ZEKER profijt van 120hz. Bij BF4 gaat deze echter niet op.
Ai, en nu eerst dit lezen. Sorry da'k een beetje passief aggresief reageer. That's me
Most action games played on the net today are modified client / server games. Games such as Half-Life, including its mods such as Counter-Strike and Team Fortress Classic, operate on such a system, as do games based on the Quake3 engine and the Unreal Tournament engine. In these games, there is a single, authoritative server that is responsible for running the main game logic. To this are connected one or more "dumb" clients. These clients, initially, were nothing more than a way for the user input to be sampled and forwarded to the server for execution. The server would execute the input commands, move around other objects, and then send back to the client a list of objects to render. Of course, the real world system has more components to it, but the simplified breakdown is useful for thinking about prediction and lag compensation.
With this in mind, the typical client / server game engine architecture generally looks like this:

General Client / Server Architecture

For this discussion, all of the messaging and coordination needed to start up the connection between client and server is omitted. The client's frame loop looks something like the following:
Sample clock to find start time
Sample user input (mouse, keyboard, joystick)
Package up and send movement command using simulation time
Read any packets from the server from the network system
Use packets to determine visible objects and their state
Render Scene
Sample clock to find end time
End time minus start time is the simulation time for the next frame
Each time the client makes a full pass through this loop, the "frametime" is used for determining how much simulation is needed on the next frame. If your framerate is totally constant then frametime will be a correct measure. Otherwise, the frametimes will be incorrect, but there isn't really a solution to this (unless you could deterministically figure out exactly how long it was going to take to run the next frame loop iteration before running it...).
The server has a somewhat similar loop:
Sample clock to find start time
Read client user input messages from network
Execute client user input messages
Simulate server-controlled objects using simulation time from last full pass
For each connected client, package up visible objects/world state and send to client
Sample clock to find end time
End time minus start time is the simulation time for the next frame
In this model, non-player objects run purely on the server, while player objects drive their movements based on incoming packets. Of course, this is not the only possible way to accomplish this task, but it does make sense.
Lees dit hele verhaal --> https://developer.valveso...l_Design_and_Optimization

Dit systeem is een van de beste in de online fps wereld en ik denk niet dat hoe battelfield 4 in elkaar steekt er veel van afwijkt.

Er zijn veel meer factoren die meespelen dan diegene waar jij je zorgen over maakt. Alleen de server beslist op welk tijdstip er iets gebeurd is. Kun jij op jou supersnel scherm al wel veilig achter het muurtje zitten als de server daar anders over denkt zie je jezelf alsnog doodgaan een fractie van een seconde later.

Nu ja het beste systeem was natuurlijk dat van Doom II en soortgelijke online FPS games maar da's een tijd die ver achter ons ligt. Toen kon je met een machine geweer letterlijk een netwerk aan flarden schieten. Goede oude tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Rhannie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:44:
5 Seconden zoeken op Google leert mij dat 100+ FPS op 1920x1080 op high te doen is op een 280x. 120 FPS moet wel mogelijk zijn met 640x480 op low.

http://www.trustedreviews...-gtx-770-which-is-fastest
Maar dan ziet ie minder pixels en is het dus moeilijker om erachter te komen op wie je nu aan het schieten bent. Da's toch ook niet echt een voordeel of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyy
Kain_niaK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:48:
[...]

Ai, en nu eerst dit lezen. Sorry da'k een beetje passief aggresief reageer. That's me

[...]

Lees dit hele verhaal --> https://developer.valveso...l_Design_and_Optimization

Dit systeem is een van de beste in de online fps wereld en ik denk niet dat hoe battelfield 4 in elkaar steekt er veel van afwijkt.

Er zijn veel meer factoren die meespelen dan diegene waar jij je zorgen over maakt. Alleen de server beslist op welk tijdstip er iets gebeurd is. Kun jij op jou supersnel scherm al wel veilig achter het muurtje zitten als de server daar anders over denkt zie je jezelf alsnog doodgaan een fractie van een seconde later.

Nu ja het beste systeem was natuurlijk dat van Quake III en soortgelijke online FPS games maar da's een tijd die ver achter ons ligt.
Kijk, hier heb je wat aan. Het kan heel goed dat ik het mis heb inderdaad. Maar aan van die reacties met een sarcastische ondertoon, zonder duidelijke uitleg heb ik niks. Ik had het mis, en thanks voor het uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik had de link al iets eerder in het topic gepost hoor. Maar mijn excuses. Je hebt gelijk.

Veel lees plezier! Het is interessante informatie. Hierna moet je er achter komen welke (netwerk) eigenaardigheden battlefield 4 heeft en hoe je daar voordeel uit kunt halen. Maar pas op! Het zal zeer miniem zijn. Tenzij je kunstmatig netwerk latency toe kunt voegen op het juiste moment. Maar da's dus cheaten.

In mijn ogen zijn muis en keyboard belangrijker dan het scherm. Zolang je geen scherm heeft met een te hoge input lag. Maar de meeste schermen hebben daar tegenwoordig niet heel veel last van alhoewel CRT schermen met een zeer hoge refresh rate nog altijd net iets sneller kunnen zijn.

Voor de muis heb je ofwel een hogere snelheid en een lager nauwkeurigheid of andersom.
Keyboards zijn handing voor macro's zodat je met een toest een heleboel toetsten te gelijk kunt induwen.

Hoe het zit met scripting op Battlefield 4 weet ik niet. Ik heb jaren TF2 in de Europese competitie gespeeld en daar was een gigantische hoeveelheid scripting mogelijk.

Het is heel erg moeilijk om alles precies zo te tweaken dat je net iets meer voordeel hebt dan je tegenstander. Waarom? Omdat je niet weet of je tegenstander 20 ms latency heeft ten opzichte van de server of 200 ms. Die latency compensatie is niet in het voordeel van de speler met de laagste latency maar in het nadeel. Maar online fps moet eerlijk blijven en niemand kan er iets aan doen dat hij toevallig te ver weg woont van de server of dat zijn provider wat trage routers heeft. Daarom doet de server zijn best om het zo eerlijk mogelijk te houden.

Dus zoals hier boven al gezegd: focus je niet te veel of snelheid. Je hoofd gebruiken terwijl je speelt is veel belangrijker. Door slimmer te zijn dan je tegenstander heb je een veel groter voordeel dan een beetje sneller te zijn. De server vertraagd je toch.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 20-07-2014 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 21:44

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Kain_niaK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:48:
Nu ja het beste systeem was natuurlijk dat van Doom II en soortgelijke online FPS games maar da's een tijd die ver achter ons ligt. Toen kon je met een machine geweer letterlijk een netwerk aan flarden schieten. Goede oude tijd.
Ik wilde net gaan posten dat Quake III een heel slecht voorbeeld is, maar ik zie dat je het al aangepast hebt. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja je moet niet gaan gamen als je half dronken bent. Posten op GoT leukt nog net ...
Schaken al helemaal niet ...

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 20-07-2014 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MuscularPonyy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:39:
Ok, stel nu dat de tickrate 128 updates per seconden is. De server ziet dus de relaliteit van het slagveld en update deze 128 keer per seconde.

Nu heb je twee uiterste. Jij met een scherm dat 128 per seconde het beeld kan verversen en een videokaart die ook elke refresh een nieuwe frame aflevert.

En een ander speler die maar 24 fps haalt met een scherm op 60hz. (maar dat doet er niet toe)

Wat betekent dit nu? Stel dat jij op je muis duwt en een raket afvuurt. Het afvuren van de raket duur een volle seconden. Jij ziet 128 verschillende beelden. Maar denk je dat je tegenstander die maar 24 fps haalt nu een rakket ziet die trager of sneller beweegd dan dat jij hem op je beeld ziet? Natuurlijk niet! De snelheid van het spel is voor elke speler gelijk. Tenzij iemand een computer heeft die zo traag is dat ie lag heeft of iemand die een internet verbinding heeft die zo traag is dat ie lag heeft.

Maar je eigen framerate heeft weinig met het verhaal te maken. Zolang het maar toe laat om vloeiend te spelen en de server de nodige data pakketjes snel genoeg achter elkaar aflevert zodat de flow van informatie niet in gevaar komt. Gebeurt dat wel dan ervaar je lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
That's not how this works...

De kogels vliegen niet magisch sneller of langzamer met een andere framerate. Vooral met voorwerpen die zich met hoge snelheden verplaatsen is een bepaalde framerate niet genoeg om dit vloeiend te laten lijken. Als de framerate ontoereikend is om elke frame te laten zien van hoe een bepaald object van X naar Y komt, zal je graphics card frames laten vallen en zal het voor jou lijken alsof het object niet vloeiend voortbeweegt maar misschien een aantal keer miniscule stapjes overslaat.

X ----- ----- ----- Y
X ----------------- Y

De tijd die de kogel, auto o.i.d. reist blijft altijd hetzelfde, enkel jouw waarneming ervan zal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
PilatuS schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:26:
[...]

Ik werd anders toch echt door mijn oudere laser muis tegen gehouden, de overgang naar een goede optische muis is voor mij een hele verbetering geweest ;)
Een andere, gladdere, muismat maakte het voor mij ook beter mogelijk om zeer minieme bewegingen betrouwbaar te maken, voorheen was de statische weerstand groter dan de dynamische, waardoor de muis meestal net door schoot voorbij het doel :/

Het enige voordeel wat hogere FPS naar mijn mening heeft is dat het rustiger voor de ogen is.
Lag door de internet latency is een veel veel grotere factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tuurlijk maakt je hardware wel wat uit. BF4 spelen met een oude balmuis die vol zit met zooi schiet niet echt op. Wat ik bedoel is dat mensen denken veel beter te kunnen spelen door 150 euro uit te geven aan een muis en 180 euro aan een toetsenbord. Tuurlijk moet je wel fatsoenlijk het spel kunnen bedienen, maar verder is de hardware maar een klein verschil en ben jezelf een enorm groot verschil. De fabrikanten van game-hardware vinden dit natuurlijk wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat over één specifiek spel en dan ook nog eens heel specifiek settings daarbinnen. Dat is geen vraag voor Videokaarten & Beeldschermen, maar voor Spielerij - Problemen & Vragen.

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 21:10
Op medium tot high met mxaa en schaduws uit kan het. Maar stabiel gaat het nooit worden.

[ Voor 25% gewijzigd door lani100 op 20-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Kain_niaK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 08:03:
Ja je moet niet gaan gamen als je half dronken bent. Posten op GoT leukt nog net ...
Schaken al helemaal niet ...
Ik vind het juist leuk om dronken te gamen. En met mij vele anderen.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Niet als je competitie speelt. Dat vinden je teamgenoten niet echt leuk ...

Pagina: 1