PC veranderd kamer in sauna

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Hallo allemaal,

Ik werk doorgaans veel achter de computer, maar met deze temperaturen is het in mijn werkkamer niet uit te houden. Wanneer ik de pc aanzet wordt het in mijn kamer al snel enorm warm. Het voelt echt 10+ graden warmer dan elders in huis. Zo warm dat ik niet meer kan werken.

Volgens mij doe ik toch echt niks abnormaals met de computer. De fans draaien nooit op 100% omdat dat een enorm lawaai veroorzaakt. Toch laat ik ze nu wat harder draaien omdat de pc gewoon enorm warm wordt.

Hier een screenshot van speedfan onder normale omstandigheden:
Afbeeldingslocatie: http://piclair.com/data/qgb0l.jpg

Hier een screenshot zodra ik een youtube video af speel:
Afbeeldingslocatie: http://piclair.com/data/ugpth.jpg

De CPU is een AMD Phenom II X4 955 uit 2010, met daarop gemonteerd een Cooler Master Hyper TX3 cooler. Het moederbord is een MSI 870A-G54 en het zit allemaal in een MS-Tech CA-0110 kast.

Ik heb ergens gelezen dat de temperatuur van deze AMD niet boven de 65 graden uit mag komen.. dus ik maak me wel een beetje zorgen over deze temperaturen. Ik zit er dan ook over te denken om een nieuwe cooler te kopen die wel goed kan koelen. Kennen jullie een goede cooler voor deze cpu?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
Ook met een goeie cooler verdwijnt de hitte alsnog in je kamer. Wellicht een processor met lagere TDP uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een TX3 is maar net wat beter dan de stock koeler. Wil je een koeler die een stuk beter is pak er dan 1 met grote heatsink en fan. Als je bij Coolermaster zou blijven bijvoorbeeld de 412S. Verder zijn er genoeg reviews te vinden van verschillende koelers, daar heb je meer aan dan iemand die zegt dat zijn koeler geweldig is.

Aan de temp in je kamer gaat er niets veranderen met een andere koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Ik wil volgend jaar rond deze tijd een nieuw systeem halen. Nu heb ik daar geen geld voor. Maar als een cooler de processor beter koelt zou hij kouder moeten blijven en minder warmte moeten veroorzaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:22:
Ik wil volgend jaar rond deze tijd een nieuw systeem halen. Nu heb ik daar geen geld voor. Maar als een cooler de processor beter koelt zou hij kouder moeten blijven en minder warmte moeten veroorzaken toch?
Een koeler koelt niet. Een koeler verplaatst warmte. Een echte koeler bestaat niet. Je kan de CPU koeler krijgen maar in je kamer zal er niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30

D4NG3R

kiwi

:)

Je computer zal het niet zo heel erg opwarmen, het is voornamelijk het stil zitten waardoor je het warm krijgt.

Zorg voor voldoende ventilatie en voldoende drinken, een nieuwe koeler zorgt er niet voor dat de temperatuur in je kamer lager word. 65c is geen enkel probleem, pas als je lange tijd boven de 75c zou ik me zorgen gaan maken. De Phenom II x4 CPU's zijn nou eenmaal niet de zuinigste en dus koelste processoren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 22:48
PilatuS schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:23:
[...]

Een koeler koelt niet. Een koeler verplaatst warmte. Een echte koeler bestaat niet. Je kan de CPU koeler krijgen maar in je kamer zal er niets veranderen.
Exact, immers doet het koelblok dat op de CPU zit niks anders dan de warmte opvangen en deze vervolgens met lucht (de fan) verplaatsen.

Wat je kan doen is een relatief zuinig systeem maken. Hierbij zal de grootste 'boosdoener' de CPU zijn.

Edit: Eigenlijk is een zuinig systeem ook niet de oplossing. Vrijwel alle CPU's van tegenwoordig clocken zich gewoon terug wanneer ze niet veel staan te doen --> zijn dus al redelijk zuinig.

[ Voor 29% gewijzigd door Junia op 19-07-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ligt het niet aan de hoge temperaturen deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:22:
Haha dat is net zoiets als de koelkast openzetten om de ruimte te koelen :D

Nee, de opgewekte warmte is hetzelfde :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Ok weet ik dat ook weer :)

Misschien is het toch handiger om naar een zuiniger systeem te gaan kijken dan. Waar moet ik vooral op letten bij het uitzoeken van een CPU om te weten dat hij koel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:28:

Misschien is het toch handiger om naar een zuiniger systeem te gaan kijken dan. Waar moet ik vooral op letten bij het uitzoeken van een CPU om te weten dat hij koel is?
De TDP waarde, hoe lager hoe cooler.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:28:

Lees de edit van mijn reactie. Een energiezuinig systeem zal toch niet (heel) veel invloed hebben, immers zijn de energieconsumptieverschillen tussen CPU's verwaarloosbaar op dezelfde clocksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55
Je kan beter kijken naar een betere ventilatie/koeling van je werkkamer.
Dan wordt je PC vanzelf koeler.

De koeling van je PC wordt minder effectief naarmate de temperatuur van de PC dichter bij de kamertempereatuur komt.
Als het 18 graden is in je kamer kan hij de processor bijvoorbeeld op 40 graden houden. Maar is het 35 graden (zoals vandaag) dan wordt de PC ook al snel 60 graden.

Overigens maakt dat helemaal niets uit voor hoeveel je PC verantwoordelijk is voor de warmte in je kamer.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit is echt normaal bij dit weer, in mijn kamer van 3,5 x 4,5 kan ik de verwarming uitlaten in de winter, en in de zomer kan het er makkelijk 35 graden worden.

Ik downclock en volt hem dan ook in de zomer, niet dat dat veel uitmaakt, maar ja..

Ik raad je dus gewoon aan een ventilator neer te zetten en voldoende water te drinken. Ook zet ik wel eens een koelbox neer gevuld met ijs en zet er dan een ventialor op, doet de lucht toch een graad of 5 koeler maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30

D4NG3R

kiwi

:)

Waar je op moet letten? Het verbruik en thats it. Vrijwel elke W die je systeem verstookt komt er uit als warmte.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De meeste huidige Intel CPU's zijn een stuk energie zuiniger dan een AMD Phenom II X4 955 uit 2010.

Als je echt je best gaat doen met de juiste onderdelen en onderklokken kan je een systeem krijgen wat iets van 20W verbruikt. Dat is nogal een verschil met een systeem zoals de TS heeft. Hoe minder energie er verbruikt word hoe minder warmte. Nadeel is wel dat dit redelijk wat geld gaat kosten wat de TS aangeeft niet te hebben op dit moment.

Edit: Natuurlijk wel afhankelijk van wat de TS met de PC doet. Internetten en Word is iets compleet anders als 3D CAD tekeningen renderen en gamen. Hier op mijn kamer lukt het ook wel met de warmte :P Net even lopen gamen op een overgeklokte i7 met 2x GTX 780 in SLI. De boel blijft door waterkoeling wel koel, dat is geen probleem. De hoeveelheid warmte die in de kamer komt is minder leuk :)

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 19-07-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:18
Voor die 3 dagen in Nederland dat het 35+ graden is zou ik geen nieuwe PC aanschaffen. Beetje heel erg overbodig. 60 graden kan nog prima en als dat niet werkt misschien de deur even open zetten en een ventilator/airco aanschaffen? (Daar heb je ten minste echt wat aan)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Ik denk dat ik toch mijn best ga doen om de juiste onderdelen te zoeken. Huidige PC geeft ieder jaar hetzelfde liedje, in de zomer is het te warm om te werken. Van andere studenten hoor ik toch regelmatig dat ze temperaturen van rond de 35-40 graden in hun kast hebben. Dat is toch al een stuk koeler dan wat ik haal.

Zodra ik het geld heb zal ik eens gaan kijken voor zo'n nieuwe intel processor en mobo. Krijgt mijn systeem waarschijnlijk ook nog een leuke boost mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38

Croga

The Unreasonable Man

IStealYourGun schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:30:
Nope, helaas. TDP zegt in het geheel niets over hoe warm het systeem wordt, of zelfs maar hoeveel energie het systeem verbruikt....

Alle Core i3/i5/i7 van de huidige generatie (en ook de Pentiums en Celerons die daar op gebaseerd zijn) voor desktop systemen verbruiken grofweg hetzelfde en worden dus ook even warm. Het enige verschil zit hem in hoe snel ze zichzelf terug gaan klokken. Conclusie: 90% van de tijd staat een PC te idlen en verbruiken ze allemaal hetzelfde, die andere 10% heb je de rekenkracht nodig en moet je dus écht niet hebben dat dat ding gaat terugklokken.

Hoe weet je dan welke processor koeler blijft? Reviews lezen! En dan vooral op totaal verbruik van het systeem letten. Dat is de enige echte maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
JeroenF schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:45:
Voor die 3 dagen in Nederland dat het 35+ graden is zou ik geen nieuwe PC aanschaffen. Beetje heel erg overbodig. 60 graden kan nog prima en als dat niet werkt misschien de deur even open zetten en een ventilator/airco aanschaffen? (Daar heb je ten minste echt wat aan)
Probleem begint al bij 25+ graden, en dat is het toch al iets vaker ;)

Ventilator aanschaffen is een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:45:
Ik denk dat ik toch mijn best ga doen om de juiste onderdelen te zoeken. Huidige PC geeft ieder jaar hetzelfde liedje, in de zomer is het te warm om te werken. Van andere studenten hoor ik toch regelmatig dat ze temperaturen van rond de 35-40 graden in hun kast hebben. Dat is toch al een stuk koeler dan wat ik haal.

Zodra ik het geld heb zal ik eens gaan kijken voor zo'n nieuwe intel processor en mobo. Krijgt mijn systeem waarschijnlijk ook nog een leuke boost mee ;)
Temperaturen die ze in de kast meten zegt natuurlijk niets over de hoeveelheid warmte die er uit komt. Als ik met 50 fans mijn kast op 20 'C weet te houden maar jij met 1 fan je kast op 40 'C dan durf ik te wedden dat mijn kast meer energie slurpt ;) Zegt waarschijnlijk meer iets over de airflow/aantal fans in jouw huidige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
riky404 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:45:

Kan je beter een airco kopen voor die paar dagen. Hoeft niet eens een extreem ding te zijn. Ook een zuinige PC zal je kamer opwarmen als ie lang aan staat, het kost alleen iets meer tijd.
Van andere studenten hoor ik toch regelmatig dat ze temperaturen van rond de 35-40 graden in hun kast hebben.
In hun kast ? Wat word daarmee bedoelt ? Als je daarmee bedoelt dat tijdens dit weer de CPU temp 35 tot 40 graden is dan is dat onzin. De temp in de kast zelf kan wel kloppen.

Je kan met iedere vorm van luchtkoeling of waterkoeling (wat ook luchtkoeling is) niet onder of in de buurt van de omgevingstemp komen. Is het 30 graden op je kamer zal de CPU temp minimaal iets van 35 zijn, maar eerder iets van 40 tot 45 graden. Dit is dan ook echt minimaal met goede koeling. Mijn CPU doet idle op dit moment op zijn laagst iets van 37 graden. Dit is met waterkoeling en een radiator waar je u tegen zegt.

Als iemand zegt dat zijn CPU met dit weer 35 graden is dan is dat een leugen of een uitleesfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat overbodige vragen maar omdat ik het niet zie staan: heb je de AMD Cool&Quiet driver geïnstalleerd, deze functie aanstaan in de BIOS, je energiebeheerschema op spaarstand (o.i.d., heb even geen pc bij de hand). De MS-Tech kast komt standaard zonder fans, heb je er 1 fan inzitten? Misschien 1 fan erbij doen bijv. Cooler Master Jetflo fan of Scythe Kama Flow M of H versie. Edit: prijzen en rest v.d. onzin weggehaald, zat ernaast.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gellert69
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 14:15
verandert

Life is short, enjoy it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ben nog steed s van mening dat het echt overbodig is. De PC blijft een kachel. Misschien iets minder snel dan eerst maar hij blijft de boel opwarmen ..

Je gaat dan straks bakken met geld uitgeven voor misschien slechts een paar graden verschil in je kamer. Koop gewoon een (tweedehands) airco of ventilator. Isoleer de kamer wat beter. Of ga wat vaker in jet zwembad liggen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26

OB1

Welke voeding heb je? Als je een overkill voeding hebt wordt het overbodige in warmte omgezet.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
OB1 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:53:
Welke voeding heb je? Als je een overkill voeding hebt wordt het overbodige in warmte omgezet.
Bron? Want jij claimed nu dat een 1000 watt voeding altijd 1000 watt zou trekken? Dat is uiteraard onzin. Een voeding kan gemakkelijk minder stroom leveren dan opgegeven. Het is hoogstens iets minder efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26

OB1

Ardjee schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Bron? Want jij claimed nu dat een 1000 watt voeding altijd 1000 watt zou trekken? Dat is uiteraard onzin. Een voeding kan gemakkelijk minder stroom leveren dan opgegeven. Het is hoogstens iets minder efficient.
Oh, ik zie het nu pas de reactie, ik had altijd dat idee.
Nou ja, in ieder geval weer iets geleerd. :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

Rannasha

Does not compute.

In tegenstelling tot wat algemeen aangenomen wordt, zorgt een betere koeler weldegelijk voor een lagere warmte-productie (al is het effect klein). Halfgeleiders, zoals die in een CPU, hebben een hogere weerstand bij hogere temperaturen. Een hogere weerstand betekent dat er meer stroom gebruikt wordt en dat betekent een hoger energieverbruik en dus meer warmte.

Dus als je de CPU goed koelt, dan zal deze (iets) minder stroom verbruiken en zal de totale warmte-productie van je systeem dalen. Dit zal er alleen niet voor zorgen dat een te warme kamer opeens genoeg afkoelt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:58
Ik denk dat een andere PC wel wat zou kunnen schelen. De AMD Phenom II X4 955 lijkt me niet zo zuinig als ik zo wat benchmarks op zoek en kijk naar power consumption. Geen idee van je eisen en wensen, maar een mooie processor van de nieuwste generatie is vast al een stuk zuiniger. Misschien valt er winst te behalen op de voeding, en misschien scheelt een SSD ook wel wat.

Als je dit overweegt zou ik ook even meten hoeveel je systeem nu verbruikt, met zo'n ding wat je tussen de stekker steekt. Kun je later gelijk zien hoeveel (wat) je er op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

IStealYourGun schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:30:
maar ook
Croga schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:46:
Nope, helaas. TDP zegt in het geheel niets over hoe warm het systeem wordt, of zelfs maar hoeveel energie het systeem verbruikt....
Is dus niet per definitie waar. De TDP is de hoeveelheid energie (Watts) die een koeler af moet voeren om te zorgen dat de CPU niet oververhit raakt. Dat betekend niet per definitie dat hoe lager de TDP hoe koeler de CPU of iets over het vebruik. Het zijn wel factoren die veranderen als de TDP hoger of lager wordt. Maar hoeft niet per se zo te zijn.
OB1 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:53:
Een verdere toelichting op de eerder gegeven reactie: een PC heeft een verbruik van X, dat is het opgenomen vermogen, in Watts. Dát is wat de PC verbruikt en dus via de voeding 'ophaalt'. De voeding gaat voldoen aan de vraag en gaat dus leveren wat nodig is, maar zal nooit meer dan zijn max kunnen leveren. Een 620W voeding, kan dus maximaal 620W leveren, als hij 100% efficient zou zijn. ;)

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 620W voeding, kan dus maximaal 620W leveren, als hij 100% efficient zou zijn. ;)
Een 620W voeding kan ook prima 620W leveren als ie 50% efficient zou zijn. Hij trekt dan bij 620W alleen 1240W uit het stopcontact. De efficientie van een voeding zegt niets over hoeveel watt de voeding kan leveren, alleen over hoeveel er verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
En nog steeds zal een nieuwe computer die 30 watt minder verbruikt geen zak uitmaken op de kamertempratuur...

Koop gewoon een ventilator, ijsblokjes of een airco! vel betere investering

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dit op verschillende manieren oplossen:
- Koop nieuwe, energiezuinige parts voor je computer
- Gebruik een liquid cooler om je onderdelen te koelen, daardoor gaat de warmte in het water zitten, en minder in de lucht
- Koop een airco
- Gebruik betere fans, je kunt stille fans met goede performance kopen (zoals de Noctua NF-P12-1300)

Wat ook helpt is om je hele computer een keer stof vrij te maken, stof kan een oorzaak zijn van overhitte componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als jij 30-50w per uur verschil in warmte in zo'n kamer gaat merken, ben je heel knap.

Waarom zou een waterkoeler helpen tegen de luchttemperatuur? Natuurkunde is niet zo heel moeilijk hoor, als een computer 200w verbruikt, komt er vroeg of laat 200w aan warmte vrij. En die warmte zal een kamer opwarmen, welke koeler je ook bevestigd. Een waterkoeler zal het hooguit iets minder snel laten opwarmen, maar again, als je dat verschil merkt, ben je heel knap.

Airco is leuk, beetje overkill voor dit probleem.

Betere fans zodat je de warme lucht nog beter kan verspreiden! Hoe nuttig!

Die warmte moet je gewoon die kamer uit, makkelijkste manier is de natuur het werk laten doen: deur open, raampje open, en lekker laten tochten. Eventueel een handje geholpen door een ventilator, die weer voor extra warmte zorgt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:26:
Als jij 30-50w per uur verschil in warmte in zo'n kamer gaat merken, ben je heel knap.

Waarom zou een waterkoeler helpen tegen de luchttemperatuur? Natuurkunde is niet zo heel moeilijk hoor, als een computer 200w verbruikt, komt er vroeg of laat 200w aan warmte vrij. En die warmte zal een kamer opwarmen, welke koeler je ook bevestigd. Een waterkoeler zal het hooguit iets minder snel laten opwarmen, maar again, als je dat verschil merkt, ben je heel knap.

Airco is leuk, beetje overkill voor dit probleem.

Betere fans zodat je de warme lucht nog beter kan verspreiden! Hoe nuttig!

Die warmte moet je gewoon die kamer uit, makkelijkste manier is de natuur het werk laten doen: deur open, raampje open, en lekker laten tochten. Eventueel een handje geholpen door een ventilator, die weer voor extra warmte zorgt.
Beste VasZaitsev,
-Als je hebt opgelet bij natuurkunde, weet je dat warmte naar boven gaat. Dat wil je natuurlijk niet, je wil dat de warmte verspreid is over de ruimte. Daarom kopen mensen een ventilator.
-Ik weet niet of je vaak buiten bent, maar misschien is het je opgevallen als het warm is, en het gaat opeens waaien, wordt het opeens een stuk kouder! Daarom helpt het als er een goede luchtstroom door je kamer is.
-Als je de warme lucht op een plek laat, werkt het als een radiator, ook weinig zin. Daarom heb je fans. Fans die helpen om de lucht uit de kast te laten komen en om de componenten af te koelen. Dus goede fans zijn wel nuttig.

In het algemeen, zorg dat er een goede "airflow"in je kamer is.
Pagina: 1