Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam in Skype werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen. Zelf ben ik nogal een nerd op pc gebied, dus....

Sinds 6 weken heb ik een nieuwe laptop (Lenovo) Windowa 8.1 en waar Skype op stond.. Sinds een paar dagen werkt Skype ineens niet meer...tenminste de video daar krijg ik het balkje niet van weg. Ik heb al van alles geprobeerd.. Skype eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.. maar helaas niets helpt.. klik ik op instellingen van de webcam krijg ik de melding dat er al een ander programma is dat de video gebruikt en dat ik die eerst moet uitzetten....
Welk progje dat dan moet zijn??? geen idee..

Er is wel iets geks gebeurd waarvan ik denk dat dat ermee te maken kan hebben.. Naast de wifi laptop heb ik een smartphone en sinds een week een tablet beide van Samsung Galaxy .. Ik heb geprobeerd op de tablet Skype te installeren, omdat ik dit app. mee wil nemen op reis..... Na het downloaden kreeg ik een melding dat het spoedig geinstalleerd zou worden...(??????) Tot mijn verbazing stond het op de telefoon waar ik het absoluut niet op wil hebben.. Dus daar maar vanaf gehaald... Op de tablet staat een app van "hangouts"... Maar goed...sinds dat gedoe met de telefoon en tablet...kan ik wel de persoon waar ik mee Skype zien, maar zij mij niet...het balkje blijft ..wat ik ook doe. En daarbij heeft het al die weken gewerkt.
.Wie o wie..weet de oplossing. Of dit alles met elkaar te maken heeft geen idee maar is wel gek, niet??

bij voorbaat dank Cathrina

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit hoort niet in Schop een Modje, ik verplaats het naar een meer geschikte plek :)

Schop een Modje > Client Software Algemeen

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 19-07-2014 23:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel wat ik al zei ben absoluut een nerd...
kun je mij dan zeggen waar het terecht komt..alsjeblieft?? bvd

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Sorry dat ik het zeg maar is dit niet wat voor jouw? klik

Je verhaal en de reactie op Gambieter zijn een wirwar van tekst zonder duidelijke lijn. Constant .... en ???? in de tekst zetten maakt het er niet beter op. :+

Ik weet dat het warm is, maar pak even een koel glas water en adem een paar keer diep in voordat je het verhaal even fatsoenlijk in elkaar typed. Geef daarbij aan welke laptop je nu hebt, wat je zelf al hebt gevonden en wat je zelf al hebt geprobeerd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

De term nerd zegt meer over sociaal gedrag, dan over je computer-skills, hoewel het (iig hier op Tweakers) eerder iemand is die juist veel verstand heeft van computers en elektronica. Een nerd ben je dus zeker niet.

Als je weet hoe je in taskmanager kunt komen, kun je kijken welke processen daar lopen, en of een daarvan wellicht een link heeft naar je webcam. Je kunt daar dan dat proces uitzetten. Google kan je daarbij laten zien welk process (vemoedelijk) gebruik maakt van je webcam. Als je niet weet hoe je in taskmanager moet komen, zou ik eerder iemand vragen er even naar te kijken.

Als je moet opzoeken hoe je in taskmanager moet komen, zou ik het niet zonder begeleiding proberen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Skype ergens anders installeren zorgt er niet voor dat skype niet meer met je webcam overweg wil op je laptop.
Skype werd niet zomaar geinstalleerd op je telefoon, dat heb je zelf gedaan. Je kunt in de webversie van de playstore kiezen op welk apparaat het geinstalleerd wordt. De oplossing is simpel, Skype verwijderen van je telefoon. Daarna het juiste apparaat selecteren als je het via play.google.com installeert, of, en dan ben je zeker dat het op het juiste apparaat wordt geinstalleerd, de playstore op de tablet gebruiken.
Wat betreft je webcam probleem op je laptop moet je uitzoeken welk proces je webcam in gebruik heeft(taakbeheer). Lenovo levert YouCam mee, draait dat niet toevallig mee? Misschien heb je nog wel andere webcam applicaties geinstalleerd?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
De Teraarist. .dank je voor antwoord...
dat van de tablet en telefoon is echt zo, ik heb niets op de telefoon gezet... Stond stom verbaasd te kijken dat daar de app van Skype stond en niet op de tablet... (zoals ik al zei allebei Galaxy van Samsung...) Ik kreeg echt de indruk dat die 2 "samenwerken"... Heb het voordat ik de vraag hier stelde al van de telefoon verwijderd. (overigens zat de telefoon 2 dagen in mijn handtas tijdens het proberen te install. op tablet) Ik verzin het echt niet..hahaha

Wat je mij aanraadt . .iemand anders er naar laten kijken die er verstand van heeft.... zal ik zeker doen.. Ik heb sinds de aanschaf van het app. alleen Skype en Kies voor Samsung geinstalleerd en zou niet weten in welk programma de webcam zou kunnen draaien.

Mag ik nog zeggen dat ik Windows 8.1 hopeloos vind?? Vanaf XP heb ik alle tussenliggende besturingen gemist...

nogmaals dank Cathrina

Verwijderd

Topicstarter
Ardana,
sorry dat ik het woord gebruikte..... Ik bedoelde ermee dat ik absoluut niets van besturingen etc weet..
Als men mij teveel technische opdrachten geeft voor een oplossing zit ik met de handen in het permanentje.
Dacht dat mijn probleem vaker voor zou komen en dat ik via een forum er misschien achter kon komen waar ik kan kijken om iets aan of uit te zetten. helaas..

dank je wel voor antwoord..
gr Cathrina

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

doe even normaal.. :(

[ Voor 82% gewijzigd door Equator op 20-07-2014 08:02 ]

hoidoei

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:41:
Sorry dat ik het zeg maar is dit niet wat voor jouw? klik

Je verhaal en de reactie op Gambieter zijn een wirwar van tekst zonder duidelijke lijn. Constant .... en ???? in de tekst zetten maakt het er niet beter op. :+

Ik weet dat het warm is, maar pak even een koel glas water en adem een paar keer diep in voordat je het verhaal even fatsoenlijk in elkaar typed. Geef daarbij aan welke laptop je nu hebt, wat je zelf al hebt gevonden en wat je zelf al hebt geprobeerd.
Geachte Danger,
Gambieter schrijft dat het hier niet hoort en wordt verzet ...Ik vroeg dan waar het dan naartoe gaat..
De nieuwe laptop is een Lenovo zoals ik al schreef..
en ik weet het is een raar verhaal, maar probeerde het zo kort mogelijk te houden.
gr Cathrina

Verwijderd

Topicstarter
Remcom00 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:41:
Heb je al geprobeerd system 32 te verwijderen?
Geachte Remcom00,

nou ik geloof niet dat ik daar aan moet beginnen, want dan gaat er mogelijk nog veel meer fout..
Ik ben niet van de jongste generatie moet je weten, maar ik doe mijn best...

vr gr Cathrina

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:48:
[...]

Geachte Danger,
Gambieter schrijft dat het hier niet hoort en wordt verzet ...Ik vroeg dan waar het dan naartoe gaat..
De nieuwe laptop is een Lenovo zoals ik al schreef..
en ik weet het is een raar verhaal, maar probeerde het zo kort mogelijk te houden.
gr Cathrina
"Ik heb een auto" welke auto dan? Zo'n eentje met 4 wielen.

Als je het typenummer doorgeeft kan ik even kijken naar de software die er beschikbaar is ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag Danger

Lenovo G505 hebt U daar wat aan...

(btw ik ben uit het jaar 1944, misschien begrijpt U dan mijn frustratie dat dit allemaal makkelijker zou moeten zijn...hahaha daarnaast gebruik ik deze pc alleen om mail in te zien..
een paar leuke hobby site's en Skype om mijn kleinkind in UK wat vaker te zien dan 3x per jaar. Nu ik dat tabletje cadeau heb gekregen hoef ik niet iedere keer een laptop mee te sjouwen en wilde he tmijzelf wat gemakkelijker maken....... begrijpt U)

fijne middag
gr cathrina

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 12:58 ]

Verwijderd

Het probleem met de tablet is wat anders en staat los v/h Skype webcam probleem.

Test eerst of de webcam wel werkt onder Windows 8.1, via de Camera App; http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/camera-app-faq of via http://www.testwebcam.com/

Als je daar ook de melding krijgt dat een andere applicatie de webcam op dat moment gebruikt, is het essentieel er achter te komen welke applicatie dat is.

Sommige Lenovo laptops hebben het programma VeriFace, daarmee kan je op Windows inloggen d.m.v. je gezicht i.p.v. wachtwoord. Het zou kunnen dat VeriFace de webcam bezet houd, uitzetten doe je zo; http://mobilesupport.lenovo.com/us/en/videos/ht051305

Als VeriFace niet de boosdoener is, wat dan wel? Hier staan de stappen om daar achter te komen; http://www.makeuseof.com/tag/find-program-using-webcam/

Links v/d webcam zit een gaatje, is dat een wit lampje die gaat branden zodra de webcam aan staat?

Als het lampje niet brand, maar je toch de melding krijgt dat de webcam in gebruik is, probeer dan het stuurprogramma opnieuw te installeren; http://mobilesupport.lenovo.com/us/en/downloads/ds037823

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fridgeman, dank je wel voor antwoord..

ik ga je suggesties in ieder geval opslaan...

Maar ik ben er wel uit..
Ben naar de servicedesk van de verkoper van de laptop gegaan en met een beetje nadenken hebben we oplossing wel gevonden geloof ik... want het programma werkt weer gewoon....

Was daar eerst op zondag..de verkoper kon niet helpen..dus ik naar huis en de laptop en andere app. nog een keer bekeken...
Wat ik heb gedaan.:: .het programma Kies van Samsung van de laptop afgehaald..en het programma ""Hangouts"" van het tablet...want dat werkt ook met een camera....

Maandag terug naar de servicedesk..en toen deed de camera bij Skype het wel( ja ja daar wel..)
Waar we dan achter gekomen zijn, dat vermoedelijk::

Het downloaden van Skype op de tablet...met de mededeling "wij zullen zo spoedig mogelijk installeren" (wat ik al gek vond) en het terug vinden van de download op de telefoon..(die in een andere kamer lag) heeft te maken met synchroniseren via wifi.... Via de laptop staan alle app. met elkaar in verbinding.
Vandaag nog eens de tablet nagekeken en bij verschillende accounts het synchroniseren uit gezet.
Wil niet zeggen dat ik die accounts gebruik, die staan bij geleverd op de telefoon en tablet.... maar ik heb in ieder geval weer wat geleerd.Zal zeker eens de tijd nemen om alle apps door te nemen en te kijken wat het is en wat ik er mee kan doen.. Hoewel meer dan de helft zeker niet gebruikt gaat worden..voor mij niet te bevatten ...haha 8)7

Nogmaals dank voor je hulp... Ook anderen nogmaals dank
gr Cathrina

ps als ik weer eens zoiets raars heb kom ik jullie er zeker weer bij roepen..hahaha

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 19:26 ]

Pagina: 1