• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
Ik zoek een nieuwe cooler voor mijn AMD FX 8150 8-core 3.6GHz.
Het is onderhand al ruim een jaar geleden dat ik deze CPU heb, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de stock cooler die hier op zit. De gemiddelde stofzuiger komt aardig in de buurt van het geluidsniveau van mijn huidige cooler. Dus ik vond het hoog tijd om een nieuwe uit te zoeken, maar ik heb er nooit echt de tijd voor genomen omdat ik bang ben dat het niet gaat passen in mijn kast of dat mijn RAM in de weg gaat zitten. Met deze nieuwe cooler wil ik vooral stilte en als het even kan ook meer cooling voor mijn processor.
Eventueel zou ik kunnen overwegen om andere RAM aan te schaffen omdat dit een high-end game pc is en het op mijn 'te upgraden' lijstje staat.

Voor de cooler is mijn budget rond de 80 euro. Eventueel andere RAM 150 euro. Het mag uiteraard altijd goedkoper en een paar tientjes meer doe ik ook niet moeilijk over, maar het gaat me op dit moment vooral om de cooler.

De specs.
CPU: AMD FX 8150 8-core 3.6GHz (AM3+ socket)
Mobo: ASRock 970 Extreme4
RAM: f3-10666cl7-4gbxh G.Skill RipjawsX 4x4GB 1333MHz
Case: AeroCool PGS Value Added Series X-Warrior Devil Red Edition
Max CPU cooler hoogte: 163mm

Mocht er meer info gewenst zijn, laat het me vooral weten en dan zoek ik het voor je op.

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2019
Dit is een goede cooler
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Bekijk even of deze in je kast past.

• LordDhaos
Ik heb geen idee of het wel of niet in mijn kast zou passen of dat mijn RAM in de weg gaat zitten, daarom kwam ik juist naar Tweakers, in de hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

• bassonn
Dat is moeilijk te zeggen, crucial heeft vaak low-profile RAM bankjes.. waar ripjaws wat hoger staan. Ik bedoel zoek de specs van je behuizing op via de officiele site. Dan kun je zien hoe hoog de CPU koeler mag zijn.

Deze koeler is 153mm hoog

• Kyle98
  • Laatst online: 10-01 09:30

Kyle98

Kyle

Deze koeler is ook heel goed en is slim (dun) dus hij past als het goed is wel zonder dat het ram in de weg zit. pricewatch: be quiet! Shadow Rock Slim

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• LordDhaos
bassonn schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:59:
Dat is moeilijk te zeggen, crucial heeft vaak low-profile RAM bankjes.. waar ripjaws wat hoger staan. Ik bedoel zoek de specs van je behuizing op via de officiele site. Dan kun je zien hoe hoog de CPU koeler mag zijn.

Deze koeler is 153mm hoog
De officiële site heeft de informatie van deze case niet meer, wat een van mijn grootste issues is.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-03 11:26

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

LordDhaos schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:09:
[...]

De officiële site heeft de informatie van deze case niet meer, wat een van mijn grootste issues is.
Hier kwam ik ook net achter, maar Aerocrap (sorry ik heb het echt niet met hun cases en nu zie je ook waarom) kennende heb je niet veel ruimte je zou eventueel zelf even een meetlat er langs kunnen leggen dan weet je meer ook hoeveel ruimte je hebt vanaf je socket. Vaak kan je je RAM ook nog in het 2e en 4e slot stoppen en dan past het ook.

Optie 2 is om een Case van een ander merk te kopen wat wel netjes op geeft hoe veel ruimte er is etc :P

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• LordDhaos
DarkBlaze schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:13:
[...]

Hier kwam ik ook net achter, maar Aerocrap (sorry ik heb het echt niet met hun cases en nu zie je ook waarom) kennende heb je niet veel ruimte je zou eventueel zelf even een meetlat er langs kunnen leggen dan weet je meer ook hoeveel ruimte je hebt vanaf je socket. Vaak kan je je RAM ook nog in het 2e en 4e slot stoppen en dan past het ook.

Optie 2 is om een Case van een ander merk te kopen wat wel netjes op geeft hoe veel ruimte er is etc :P
Ik heb momenteel alle 4 bankjes in gebruik, maar ik zit er aan te denken om te upgraden naar 2x8 GB met hogere frequencie als ik toch mijn cooler upgrade. Hopelijk zal dat ook helpen om mijn fps in games wat stabieler te krijgen. Maar ook hier heb ik geen idee wat ik zou moeten aanschaffen, met name omdat de specs van RAM me nog altijd vreemd zijn.
De Be Quiet! Shadow Rock Slim ziet er goed uit, en omdat die ongeveer 40 euro is zal ik het budget voor RAM richting de 190 euro kunnen laten gaan.

• Kyle98
  • Laatst online: 10-01 09:30

Kyle98

Kyle

Voor gamen is 16gb ram overkill en dan is 8gb genoeg:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Als je echter 16gb wel nodig hebt zou ik deze kiezen:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU

Het is low profile ram, dan houd in dat het lekker laag is zodat bijna elke koeler wel past. Het is geclocked op 1600mhz en dat is snel zat.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• LordDhaos
Ik heb net een site gevonden met de max hoogte van CPU cooling: 163mm
( http://www.pc-specs.com/c...ior_Devil_Red_Edition/258 )

De hoogte van de Shadow Rock Slim is 161mm.. Dit gaat dus erg krap worden, als het al past.

• bassonn
LordDhaos schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:30:
Ik heb net een site gevonden met de max hoogte van CPU cooling: 163mm
( http://www.pc-specs.com/c...ior_Devil_Red_Edition/258 )

De hoogte van de Shadow Rock Slim is 161mm.. Dit gaat dus erg krap worden, als het al past.
Dit scheelt altijd maar een paar mm, wees blij dat hij past. ik heb een kast voor 160mm en er zit een 158mm cooler in... Werkt perfect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-03 11:26

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat ik mij nu wel bedenk, heb je fans op het zijpaneel zitten? Dit gaat anders nog weer van je max hoogte af namelijk als ik het goed herriner omdat deze ter hoogte van je cpu socket zitten vaak dus daar zou je dan nog even naar moeten kijken.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordDhaos
Heb pricewatch: be quiet! Shadow Rock Slim besteld samen met pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram

Ik zie vooralsnog even af van de RAM upgrade, in de hoop dat het allemaal gaat passen. En anders een nieuwe case eromheen.

• LordDhaos
Update: Net de nieuwe koelpasta aangebracht en de nieuwe CPU koeler geplaatst. De CPU temperatuur is met ruim 10 graden gedaald en er komt zo goed als geen geluid meer van af, zelfs tijdens het gamen. Dit is absoluut het geld waard geweest!

Dus bedankt iedereen voor de hulp en dan met name Kyle98 voor het aanraden van deze koeler.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee