[PC/MAC] Endless Legend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/URM4rcf.jpg

Endless Legend is een CIV achtig turn-based fantasy 4x strategiespel van Amplitude Studios.
Amplitude Studios heeft ook Endless Space gemaakt. Dit is ook een turn-based 4x spel maar dan in een "space setting".
Bepaalde elementen van Endless Space zitten ook in Endless Legend maar het is compleet ander spel.

Update: 18-09-2014 is Endless Legend gereleased!

Endless Legend is te verkijgen via Steam. Er is een versie voor de PC en MAC OS X.

In het spel zitten acht verschillende rassen die elk hun eigen speelstijl vereisen. Verder zijn er een aantal kleinere rassen die je eventueel kunt opnemen in je rijk. Op dit moment zijn zes van de hoofdrassen speelbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j4EzwDl.jpg

Screenshots map:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oAMYsGg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UU1jPbt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/83m6IxO.jpg

Screenshots gevecht:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KtmWOnI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lO5k0vd.jpg

Links naar (P)Reviews:
incgamers
PConly
RTSguru
Strategyinformer
Unity3D

Links naar bewegend beeld:
YouTube: Introducing - Endless Legend! (+basic tutorial)
YouTube: Endless Legend - Wild Walkers LP / tutorial
YouTube: Endless Legend - Broken Lords tutorial / LP
YouTube: Endless Legend - Vaulters LP / tutorial
YouTube: Endless Legend - Ardent Mages Tutorial / LP
YouTube: Endless Legend - Roving Clans Tutorial / LP

YouTube: Endless Legend

YouTube: Let's Play Endless Legends

Bronnen:
Amplitude Studios forum - Endless Legend
Wikia - Endless Legend
Endless Legend - Facebook

Build updates:
Gold! versie 1.0.0 18-09-2014
21-08-2014 Public Beta Build 0.6.1
07-08-2014: Public Beta Build 0.5.19
01-08-2014: Public Beta Build 0.5.18

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Interessant, ben zelf redelijk groot fan van Endless Space. Zeker een uur of 50 al ingestoken, lekker MP met wat vrienden. Verassende frisse combat voor een 4X.

Denk wel dat deze game het moeilijk gaat krijgen met Civ: Beyond Earth op komst...

Ben zelf niet zo van de Greenlights en Kickstarts dus wacht rustig af hoe dit zich ontwikkelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:28
Klinkt als een interessante titel om lekker te spelen nu ik te weinig tijd heb voor MMO's :) . Zal deze is wat in de gaten houden en wie weet wel aanschaffen. De rassen zien er in ieder geval leuk uit. Bedankt voor deze 'tip'!

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Al met al een mooie mix van Civ & HoM&M lijkt het mij.

Endless space heb ik wel bekeken, maar trok me niet zo aan eigenlijk. Jammer alleen weer dat dit nu een Alpha release is, het aantal Alpha / Beta games op Steam (en in mijn library) loopt een beetje uit de klauwen eigenlijk...

Nou zagen de let's plays er wel redelijk goed uit al, maar ik ben niet echt van plan hier nu al voor te gaan betalen. Ik ben tot nu toe altijd teleurgesteld geraakt in early access games. Of het spel is hooguit in Alpha ipv Beta zoals men aankondigt, of goede spellen slaan de verkeerde afslag in, of je ben er al op uit gekeken voordat de release er is en kan je de dan pas gepolijste gameplay niet meer zo waarderen omdat je verder alles al een keer gezien hebt.

Dat laatste is volgens mij wel een groot risico bij deze titel. Ondanks dat het zo aanlokkelijk is en van goede huize komt, denk ik dat ik nog maar een jaar of 2 wacht tot dit werkelijk af is. (Wat early access games lijken zo'n beetje nooit die status kwijt te raken op schema, of, ooit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Is er hier iemand op dit forum die de game al speelt? Zo ja wat zijn je ervaringen? De let's plays zien er leuk uit maar ben benieuwd wat mijn mede tweakers er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Br3wmaster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:57:
Is er hier iemand op dit forum die de game al speelt? Zo ja wat zijn je ervaringen? De let's plays zien er leuk uit maar ben benieuwd wat mijn mede tweakers er van vinden :)
Ik heb inmiddels ruim 100 turns gespeeld in mijn eerste game. Vrij saai potje helaas. De AI doet momenteel weinig meer dan research, stad upgraden en troepen bouwen *. De UI vind ik over het algemeen prettig werken maar helaas mist er nog veel ingame informatie waardoor je niet weet wat bepaalde opties doen. Verder krijg ik met enige regelmaat een crash melding. Het spel draait meestal wel door maar soms moet je de (auto)savegame even laden.

Djunicron heeft wel een goed punt. Het is altijd maar afwachten of het spel helemaal af komt en alle "beloofde" features er dan inzitten.

* Edit: de moeilijkheidsgraad in mijn huidige game is "early access" dus niet representatief voor de "echte" AI.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Ik lees op het Endless Legend forum ook dat de laatste (optionele) patch de AI best grondig om de zeep geholpen heeft. Het is natuurlijk nog een Alpha of zelfs Pre-Alpha, dus laten we hopen dat mensen die de game al gekocht hebben de developers goeie input geven en niet ermee stoppen omdat het niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notlupus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:46:
Ik lees op het Endless Legend forum ook dat de laatste (optionele) patch de AI best grondig om de zeep geholpen heeft. Het is natuurlijk nog een Alpha of zelfs Pre-Alpha, dus laten we hopen dat mensen die de game al gekocht hebben de developers goeie input geven en niet ermee stoppen omdat het niet werkt :P
Fijn, die patch heb ik net geïnstalleerd :/ Toch maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Ik heb inmiddels ruim 100 turns gespeeld in mijn eerste game. Vrij saai potje helaas. De AI doet momenteel weinig meer dan research, stad upgraden en troepen bouwen *. De UI vind ik over het algemeen prettig werken maar helaas mist er nog veel ingame informatie waardoor je niet weet wat bepaalde opties doen. Verder krijg ik met enige regelmaat een crash melding. Het spel draait meestal wel door maar soms moet je de (auto)savegame even laden.

Djunicron heeft wel een goed punt. Het is altijd maar afwachten of het spel helemaal af komt en alle "beloofde" features er dan inzitten.

* Edit: de moeilijkheidsgraad in mijn huidige game is "early access" dus niet representatief voor de "echte" AI.
Dank voor je reactie :) . Laat ik deze game toch nog maar even op 't verlanglijstje staan. Ben bang dat ik de game anders in zijn geheel niet meer opstart en dat is ook zonde natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Br3wmaster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:13:
[...]
Dank voor je reactie :) . Laat ik deze game toch nog maar even op 't verlanglijstje staan. Ben bang dat ik de game anders in zijn geheel niet meer opstart en dat is ook zonde natuurlijk :)
Ja dat denk ik dus ook. Zonder een beetje tegengas van de AI momenteel b.v. wordt het té makkelijk om al snel alle content zelf te gaan bekijken door alles te researchen enzo.

Zonde dat deze game nog zo ver van release is, het is al met al een beetje doorgeslagen wat betreft hoe vroeg men dingen gaat uitbrengen. Public Paid Alpha is niet echt handig denk ik...

Heeft deze titel eigenlijk al een vaste release datum staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djunicron schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:50:
[...]

Ja dat denk ik dus ook. Zonder een beetje tegengas van de AI momenteel b.v. wordt het té makkelijk om al snel alle content zelf te gaan bekijken door alles te researchen enzo.

Zonde dat deze game nog zo ver van release is, het is al met al een beetje doorgeslagen wat betreft hoe vroeg men dingen gaat uitbrengen. Public Paid Alpha is niet echt handig denk ik...

Heeft deze titel eigenlijk al een vaste release datum staan?
Van de Steam pagina:
Hoe lang blijft deze game in vroegtijdige toegang?
“If everything go as planned, Endless Legend will be released by the end of this Summer 2014.”
De nieuwste branch patch (Steam béta programma, dus beta van de beta 8)7 ) heeft schijnbaar een werkende AI. Je kan i.e.g. verschillende moeilijkheidsgraden kiezen. Zoals hierboven al werd opgemerkt zit er een nare bug in. Ik speel momenteel met deze patch maar ben nog niet ver genoeg om er iets zinnigs over te melden. Ik ben met je eens dat er tegenwoordig erg veel games met "vroegtijdige toegang" te koop zijn, vreemde trend.

Edit: AI bug in de branch patch confirmed, voor turn 200 waren ze allemaal dood.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Endless space was eigenlijk op vrijwel alle fronten beter dan Civiliation (AI, UI, tech web). Civilization ziet er natuurlijk wat gezelliger uit, Endless space zit je de hele tijd naar een zwarte achtergrond met wat bolletjes te kijken. Dit ziet er wel gezellig uit dus dan lossen ze dat nadeel direct op. Dus ik heb wel vertrouwen in deze game.

De vraag is alleen of je de game niet al zat bent voor hij uit is door nu een half werkende versie te gaan spelen.

Alpha review: http://www.pcgamer.com/20...gend-early-access-review/

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2014 15:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het er niet mee eens, dat op ALLE fronten Endless Space beter is.
Zo vond ik het combat systeem met kaartjes helemaal niks voor mij.

Toch vond ik Endless Space een zeer goede game, en kan niet wachten op Endless Legend.

(Tip: Op Kinguin.net kost Endless Legend Early Acces 12euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rock paper scissor systeem van Endless space vindt ik zelf goed uitgewerkt. Als je goed scout en je weet dat je enemies alleen beams gebruikt dan counter jij dat met een berg shields. Paar turns later kan de siutatie weer helemaal anders zijn.

Die kaartjes hadden ook een rock paper scissor. Maar meestal gebruikte ik gewoon repair :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo ik heb ook met een Rus even wat zooi geruild voor EL.

Best leuk nu al, maar pas in m'n 2e game heb ik ook werkelijk een beetje op fatsoenlijke manier m'n uitbreidingen voor elkaar gekregen. Nu spreek een heel groot deel van de game voor zich, maar helaas niet alles.

Zo zit ik wel erg tegen de 4-max leger capaciteit aan te hikken (geen idee hoe je dat hoger krijgt nog) en weet ik nou ook niet helemaal hoe je je steden harder kan laten groeien.

Ondanks dat de progress / science / progression stuff leuk in elkaar zit, vind ik toch dat veel unlocks uiteindelijk wel erg weinig uithalen.

Daarnaast, deze game belast m'n videokaart (en eigenlijk m'n CPU ook wel) erg zwaar voor wat je terug krijgt. 1080p "fantastic" graphics en hop, 2GB vol en 80-100% GPU load voor die 60fps... Ook 40-80% CPU use op een Ivy i5 die 4.2Ghz doet is wel bovengemiddeld CPU intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Vergelijkbaar met Civ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vx3a4MuYA8p78MtwCf7y01g9/medium.png

Zit de MP er overigens al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Geen idee; maar zo te zien is CIV ook niet al te aardig voor je systeem inderdaad, met die 70% gpu en CPU loads...

Fantastic naar Beautiful terugschalen (gaan de texture filters en post-processing effecten wat achteruit) scheelt behoorlijk overigens, maakt voor de gameplay niet zoveel uit.

Gewoon voedsel spammen = city growth, aha, got it. En de wazig tooltip missende T2 army decoration dingest is nu weer aangepast, die zocht ik dus. (4-> 6 units in je leger)

Volgens mij, als ze dit spel netjes afwerken, hebben ze een mooie balans gevonden aan diepgang en complexiteit. Complex genoeg dat je keuzes moet maken, maar vreemde onlogische / sub optimale plannen draaien je game niet meteen de nek om. Genoeg diepgang dat je als je weet waar je op moet letten wel degelijk een eigen stempel op je play kan drukken, maar niet zoveel opties en frutseltjes dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Volgens mij werkt de MP nog niet? Zag wat Steam threads erover, maar niet echt naar gekeken nog. De AI is inderdaad nog wat "meh". Hoewel sommige bugs die mensen omschreven bij mij niet optreden. Dat het Easy-mode is, is voor nu niet zo erg, dat is ook de enige manier om dit spel een beetje te leren kennen. Maar daarna kan ik maar beter stoppen met spelen voordat het saai is voordat het uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Op de steam store staat hij nog aleen als single player. Ik wacht wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe public beta build 0.5.18: http://forums.amplitude-s...ess-Legend-New-Beta-Build

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

De MP is ondertussen behoorlijk verbeterd begreep ik. De vorige update had het al aanstaan, maar er waren nogal wat bugs.

Ondertussen als je de forums doorneemt, is de kans dat je je match gewoon helemaal kan uitspelen in MP >90% geworden.

Zoals ik de Dev-notes & patch notes / forum updates nu lees, is Endless Legend ondertussen voor 75~80% compleet.

De AI wordt nog onder handen genomen, de diplomatiek en gedragingen moeten nog verbeterd en er zouden nog wat karakteristieke afwijkingen in speelstijl volgen. Daarnaast moet de AI vooral nog aangepast worden voor de laatste twee facties die er komen en zijn de devs / interne playtesters nog niet tevreden over de interactiviteit met de speler. 75% compleet.

De wereld en game settings zijn intern dus zo'n beetje af, maar slechts 80% zit nu al in het spel.

Er volgen dus nog 2 facties die niet zijn geïntroduceerd. Eén wel, maar die speelt zo anders dat ze nog even wachten tot deze wat meer in balans is voordat die in open Beta terecht komt. De andere factie wordt nu intern getest. Misschien dat ze einde van de maand al speelbaar zouden worden.

Kwa balance gokken de devs natuurlijk al dat ze bij de beta release een goede build pushen, maar speler feedback bewijst regelmatig nog van niet. Ik verwacht nog wel een versie of 4 voordat het "release waardig" wordt nadat alle content is toegevoegd.

De Tutorial en interface zijn een heel eind gevorderd, wordt intern getest en zouden half augustus toegevoegd kunnen worden / aangepast kunnen worden. De werkelijke campaign missies volgens pas met de release.

Er wordt dusdanig hard aan gewerkt, dat het spel misschien toch nog wel in september uitgebracht zou kunnen worden. Dat willen de Devs ook echt, omdat ze dan nog in een relatief rustige periode releasen. Ze zijn bang dat de game totaal ondergesneeuwd wordt als ze pas in november met de release komen.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe update (0.6.1) met o.a. een nieuw ras "The Drakkens"

Verwijderd

Sterker nog......vandaag is officieel de release: ik ben benieuwd

• Notlupus
Ik hoorde het ook opeens, ga toch nog even de kat uit de boom kijken. Heb een maandje geleden nog eens de forums bekeken en het klonk nou niet echt ready-to-release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Spel is ineens uit. Heb het spel gekocht. Heb het nu 3 uur gespeeld en kan alleen maar zeggen dat het onwijs goed in elkaar zit.

Het is eigenlijk meer dan ik ervan had verwacht op basis van eerdere beelden. Korte impressie van de strategie:

Steden/provincies
  • De map bestaat uit provincies. Het is één stad per provincie en daarmee claim je hem ook voor jou faction
  • Steden bouw je fysiek groter door het plaatsen van "burrows" daarmee neemt de tile opbrengst van je stad toe (leuk!)
  • Elke burrow geeft meer unhappiness, opletten dus
  • De volledige inhoud van je provincie is bouwbaar voor extractors e.d.
  • Hexes zijn vergelijkbaar aan Civ/Endless space (food, production, gold, science)
Barbs
Minor factions zijn de barbarian camps van Civilization. Ze spawnen roaming armies. Je kunt ze kapot maken en vervolgens de stad herbouwen. Je krijgt dan voordelen voor je stad/rijk en unit designs. Je kunt soms ook een quests voor ze doen, dan gaat het vreedzaam.

Quests
De game is quest driven; je hebt een main faction story line die je game stuurt.

Combat
Combat werkt beetje zoals Heroes of Might and MAgic en Age of Wonders 3. Units plaatsen dus en kiezen wie aanvalt. Daarnaast zijn er vele effecten zoals hoogte en passive abilities.

Units
Units en heroes zijn uit te rusten met "tiered" gear. Zo kun je archers met een Tier 2 crossbow en shield uitrusten OF met een longbow (2 handed). Verder is er ook gear op basis van strategic resources (wel eerst researchen)

Research
De tech tree is een vrije keuze per tier. Bij 9 techs in één tier mag je ook techs uit de volgende tier researchen. Het behalen van de tier unlocked de standaard kwaliteit wapens e.d.

Empire management
Je rijk heeft een empire focus in de 4 richtingen; economic, military, science/production of exploration. Punten zijn vrij te verdelen. Zelf deed ik +25% unit construciton, +30% attack van military, en +10% science. Elke x turns kun je een nieuw plan indienen. Dit kost je dan je influence points. Deze influence points kun je ook aan de AI uitgeven bij diplomacy,.

Tutorial
De game heeft een tutorial. Sommige opdrachten moest ik echter wel 5 minuten zoeken hoe het moest (zoals build extractor).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 19-09-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

En dan heb je handelen, diplomatie en boosts nog niet eens besproken.

Wel apart dat de game opeens gereleased is, niet omdat het niet goed was, want het speelde al een tijd erg fijn, maar meer omdat sommige issues nog steeds niet opgelost zijn naar mijn mening. Nou doet die er niet zo heel erg toe, maar ik vraag mij af of nu sea travel nog steeds zo gewichtig is op sommige maps en of diplomatie nog steeds zo grillig en uiteindelijk nutteloos is.

Ook de "Endless Winter" aan het einde van de looptijd van het spel is nog steeds geen optie maar een vast gegeven. Hoort in de lore enzo (maar helemaal duidelijk is het mij nog niet) maar gameplay technisch gooit het een rem op een anders veel intensere laatste serie aan turns. En dan bedoel ik niet een stuk of 5...

Ook kwa balance zet ik nog wat vraagtekens. Dat je met bepaalde factions de AI onderuit kunt halen is nog tot daar aan toe, maar ik heb vooral mijn twijfels over hoe lang de meta nodig heeft te ontwikkelen in pvp potjes online, maar ik vrees dat er op niveau maar een paar rassen & hun tactics uiteindelijk gebruikt zullen worden.

Roaming factions omlaag gooien is nog steeds een must, anders krijg je ze later nooit meer kapot en vernietigen ze in sommige gevallen (als de AI's niet gelijk zijn van niveau voornamelijk) de AI tegenstanders.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Heeft iemand heel toevallig deze game al op een Macbook Pro 13" late 2013 geprobeerd? Theoretisch zou hij het moeten trekken, maar bij Civ 5 gaat het vaak ook met wat horten en stoten :+

• sdk1985
Endless legends is geupdate naar 1.0.2: http://store.steampowered.com/news/?appids=289130

Geen Macbook maar zou indien gewenst wel een screen vergelijkbaar aan die van Civ kunnen plaatsen. Met cpu en gpu load dus.

edit:
Disclaimer: Dit is dus op "fanstastic" en de v-sync werkt niet. Standaard staat de fps limiter op 120, helaas heeft op 60 zetten geen effect. De gpu load zal op 60 fps significant lager zijn. Geheugen even negeren, staat Chrome open. Je ziet op de grafiek dat opstarten van de game ongeveer 1.5 GB toevoegt.

Strategic mode: 53% cpu, 73% gpu, 119.7 fps.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ClNvt4X9MTTpYwvtVqD2CUK5/medium.png

Zoom mode: 50% cpu, 98% gpu, 111.8 fps.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ChRdzz6coJZzHerCDsXuy1Gd/medium.png

Game verbruikt significant minder cpu dan Civilization V (71%>50%). Daarnaast is het ook veel beter verspreid over de 4 cores. Ik verwacht dat deze game een stuk beter zal draaien dan Civ.

[ Voor 94% gewijzigd door sdk1985 op 25-09-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57
Hoe zijn de indrukken na een maand? Heb een 500uur op Civ V, maar toen ik het onlangs opstartte besefte ik dat ik er geen fun meer in had. Had elke civ twee keer gespeeld, en extreem veel verschil zit er uiteindelijk niet tussen hen. Dat is net één van de grote pluspunten in EL, heb ik gelezen, juist? en dus ook verschil in strategieen? Want in Civ deed ik meestal altijd hetzelfde: klein rijk met enorme steden, en de juiste stadstaten bevrienden. Werd enorm saai na een tijd, zeker omdat de AI niet goed is in oorlogvoeren, en daarnaast niet eens deftig kan samenwerken in bijvoorbeeld het wereldcongress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
AntiChrist7 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:00:
Hoe zijn de indrukken na een maand? Heb een 500uur op Civ V, maar toen ik het onlangs opstartte besefte ik dat ik er geen fun meer in had. Had elke civ twee keer gespeeld, en extreem veel verschil zit er uiteindelijk niet tussen hen. Dat is net één van de grote pluspunten in EL, heb ik gelezen, juist? en dus ook verschil in strategieen? Want in Civ deed ik meestal altijd hetzelfde: klein rijk met enorme steden, en de juiste stadstaten bevrienden. Werd enorm saai na een tijd, zeker omdat de AI niet goed is in oorlogvoeren, en daarnaast niet eens deftig kan samenwerken in bijvoorbeeld het wereldcongress.
Ben ook benieuwd hoe het is na een maand spelen? Zoek ook naar een alternatief voor Civ V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Endless Legend review van Space Sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heel gedetailleerd, en betere AI klinkt goed, maar hoofdvraag blijft, is er veel replayability? Is er een reden om meermaals dezelfde factie te spelen en genoeg variatie in de endgame. Dat mis ik namelijk bij Civ V, waar de endgame enorm uitgestrekt wordt en niet meer interessant is: de AI slaagt er namelijk niet meer in om een bedreiging te vormen, en het enige instrument dat ze daarvoor zouden kunnen gebruiiken, het wereldcongress, hanteren ze als een volstrekte idioot, waar ze zich bezighouden met random luxury te bannen ipv samen te werken tegen de persoon die op kop staat (vaak jij dus). En dan verandert het van strategy in de voddenmarchant uithangen, waar je de AI afloopt om hun stemmen te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bij Endless legend, net als Endless space, speelt elke faciton daadwerkelijk anders. Paar voorbeelden:

Cultists: Slechst één stad, +1 level district mogelijk, villages op iemand anders zijn grondgebied zijn te converten zonder oorlog (tile inkomen van alles rondom dat dorp gaat naar je hoofdstad). Dit kost influence (culture).
Vaulters: Holy strategic resource telt als aparte booster, geeft dubbel in de winter (terwijl andere NIETS krijgen in de winter) en laat legers teleporten.
Ardent mages: Booster palen voor science, geld, voedsel, en movement (dus je steden anders ontwerpen).

enz.

In theorie is het in ieder geval leuk om met allemaal een game te spelen. In Civ zijn de verschillen veel subtieler. Het grootse probleem van de game is dat de vecht ai nog wat lafjes is maar daar schijnt aan gewerkt te worden. (De vecht ai bij Civ stelt natuurlijk helemaal niets voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
Kan iemand mij voorzien van een goede starters guide? En dan niet die de basis van het spel uitleggen, maar stappen om goed te kunnen starten. Heb zelf al gezocht en diverse gevonden, maar die leggen eigenlijk altijd alleen maar de core concepts van het spel uit (wat is FIDS, city management, hoe werken quests, etc.). Die snap ik inmiddels wel, maar het lukt me maar niet om een goed lopend potje te spelen. Qua score (en overige grafiekjes in het status screen) zit ik altijd echt vér onder de rest, dus ergens doe ik iets grandioos verkeerd. Het gekke is dat ik elke keer voor m'n gevoel wel een lekker potje speel, totdat ik dus bij de stats ga kijken :+

Ik vermoed dat ik, ondanks dat ik de UI etc. snap, toch ergens een denkfout maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Endless Legends is een strategie game waarbij het draait om keuzes maken. Behalve die keuzes uitleggen kun je daar niet zo veel mee in een guide. Er is niet persé één optimale manier.

Daarnaast scheelt de manier van spelen ook sterk per faction.

Als je concrete vragen hebt dan kan ik ze wel in een guide stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Ik hoef ook niet een optimale manier (dat verpest het zelf uitzoeken ;)), maar een manier dat ik verder kom dan helemaal onderaan, een soort opstapje. Blijkbaar zit ik vast in een bepaald denkpatroon wat niet strookt met het spel. Een guide die dus een voorbeeld geeft van, zeg, de eerste 100 turns, kan verfrissende nieuwe inzichten geven. Daarna kan ik het zelf wel weer uitzoeken (en keuzes maken) of desnoods een nieuw potje starten met de verworven kennis.

offtopic:
Civ5 is ook een strategie spel waarbij het draait om keuzes. Toch heb ik daar veel aan guides gehad om zo mijn eigen speelstijl te vormen :)

edit: Zodra mij een concrete vraag te binnenschiet, zal ik deze hier plaatsen! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Siebsel op 02-11-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik kan het vaak nog wel winnen van Normal - Hard, maar er zijn gewoon situaties waarin je zult gaan falen. Dat hoort er ook een beetje bij. Tijdens de Beta was dit nog niet zo vaak het geval, maar sinds release is het spel gewoon simpelweg moeilijker geworden.

Belangrijk: Zet je eerste stad op een goede plaats. Wat "goed" is hangt zeker af van je faction. Je wilt immers een soepele start hebben kwa de belangrijkste resources. En de belangrijkste is vrijwel altijd food.
Zorg dat je je populatie SNEL kunt groeien. Afhankelijk van wat je speelt is het mooi om meteen wat research erbij te pakken zodat je snel je opties kunt uitbreiden, maar dit is secondair aan populatie kweken. Er zijn natuurlijk facties die veel meer Dust nodig hebben (of zelfs dus helemaal geen food) voor groei, pas je stijl hierop aan en ga voluit voor dust.

Bouw je 2e stad ergens waar je er óf je hoofd food óf je hoofd research stad van kan maken. Bouw je settler net na je population increase en bouw em vooral niet te vroeg.

Gebruik je resource boosts wanneer je kan. Pak minor factions op wanneer je er totaal geen risico mee loopt en vergeet niet dat hoe eerder je het doet, des te sneller je population erbij krijgt, en aan de andere kant, dat als je laat bent, je ze beter kan gebruiken voor je 20e population unit dan voor je 10e. (vanwege de food scaling voor een volgende population)

Steden die niets meer uit te breiden hebben, laat je legertjes bouwen. Verplaats die naar andere steden maar laat ze niet zomaar buiten staan, dat kost resources. Als sommige facties moet je vooral geen eigen units gebruiken maar deze vanuit de marketplace halen. In dat geval is het zaak je duurste / snelst bouwende units te bouwen en deze te verkopen voor dust.

Bekijk altijd om de zoveel turns de attitude van je tegestanders / allies in diplomacy. En vreet het land kaal met je heroes en legertjes voor quests en resource punten, maar kijk uit met quests die units spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
In Civilization V is er eigenlijk één optimale manier om het spel te spelen. Er is een bepaalde volgorde van techs en social policies die in vrijwel elke game het beste resultaat oplevert onder dezelfde omstandigheden (immers iemand met een betere start plek kan een voorsprong hebben).

Bij Civilization V is er een beperkte keuze vrijheid in het kiezen van techs. Immers je moet altijd alle techs researchen om verder te komen. Hoe meer Civilization V je speelt des te meer je realiseert dat er eigenlijk geen keuze is. Je moet national college rushen anders ga je achter lopen op tech. Ook al heb je geen iron, die long swordmen zul je toch researchen.

Bij Endless Legend haal je het de hoogste tech tier terwijl je minder dan 50% van de techs hebt geresearched. Je bent dus vooral aan het bepalen welke tech je deze game niet nodig hebt. Hierdoor ben je veel meer bezig met het aanpassen aan je omstandigheden. Als je stad weinig dust heeft dan ga je bijvoorbeeld voor dust techs. Zijn je buren vredelievend dan sla je de eerste 4 wapen techs gewoon over.

Hetzelfde eigenlijk met city management. Bij Civilization is er een optimale city spacing (6 tiles ivm range van de stad). Bij Endless Legend kun je kiezen voor een compacte stad met level 2 districts OF een "snake" waarbij je de districts als extractor gebruikt. Je krijgt dan immers +10 approval per extractor.

Er is gewoon heel veel viable en per faction speelt het ook best anders.

In mijn ervaring is het bij EL overigens zaak om snel minimaal 3 gebieden te claimen. De ai breidt best wel snel uit. Expansion disapproval kun je via tech later flink reduceren. Maar als je cultist bent dan kun je maar één stad hebben dus dan slaat dit advies al weer nergens op. Broken lords houden ook niet van expansion (alhoewel dat een beetje gepatched is recentelijk).

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Bedankt voor de tips zo ver! Hier heb ik zeker wat aan. Dadelijk maar eens een nieuw potje starten :) Ik speel meestal met de Vaulters, is dat een goeie om "mee te beginnen" ? Ik heb zelf het idee met hen het verste te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik denk dat ik vaulters op een gedeelde tweede plek zet met de Ardent Mages. De Wildwalkers zijn de simpelste faction. Die hebben geen alternatieve mechanics (maar wel sterke archer units). Daarnaast kun je alle enemy armies in en rondom je gebied zien lopen bij de Wildwalkers. Dat kan best handig zijn.

Maar als je eenmaal gewend bent aan de holy resource dan zijn de Vaulters prima te doen :).

Vergeet ook niet dat je de steden op AI governer kunt instellen (balanced). Let wel op je gold per turn. Als je alles balanced zet wil je nog weleens in het negatief duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Wel weer de basics maar misschien heb je er nog wat aan.

Endless Legend Guide – Your first game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Gigantische necropost, maar met goede reden: ze brengen een nieuwe expansie uit:

YouTube: Endless Legend - Inferno - Trailer

Ik vind dit een betere game dan Civ V of VI, dus kijk er wel naar uit. De vorige expansies waren ook erg goed, en amuseer me ook nu met Endless Space 2.

Mensen die ook een MP willen proberen met deze nieuwe expansie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:12

MetalPool

Boe!

AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:48:
Gigantische necropost, maar met goede reden: ze brengen een nieuwe expansie uit:

YouTube: Endless Legend - Inferno - Trailer

Ik vind dit een betere game dan Civ V of VI, dus kijk er wel naar uit. De vorige expansies waren ook erg goed, en amuseer me ook nu met Endless Space 2.

Mensen die ook een MP willen proberen met deze nieuwe expansie?
Misschien een keer samen Endless Space 2 spelen?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
MetalPool schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Misschien een keer samen Endless Space 2 spelen?
Heb het even op hold gezet omdat ik wacht op de nieuwe expansie voor ES2, maar stuur me gerust een PM, dan voeg ik je toe op steam. heb daar nog wel wat mensen die hem eens mp willen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Free weekend btw en mensen voor een mp van deze mogen ok altijd iets laten weten
Pagina: 1