Ik heb al eens gezocht naar documentatie van apt-get en dselect maar echt goede kan ik niet vinden (dus URLs zijn welkom).
Ik heb apt-get en dselect al eens gebruikt maar ik heb toch een aantal vragen:
1) Voor apt-get moet je je source.list veranderen maar hoe kom je aan de URL's die daar staan? Waar zijn ze te vinden en welke moet je gebuiken?
2) Als je een apt-get update doet dan wordt je package-list toch geupdate?
3) Als je apt-get update doet wordt dan ook de informatie in dselect veranderd?
4) Als je een regel voor je Debian CD in je source.list hebt staan en je doet een apt-get update gaat hij hier dan ook zoeken?
5) Met apt-get upgrade worden er pakketten gedownload en geinstallerd?
6) Als je met dselect iets hebt geselecteerd (je weet niet meer wat) maar je wilt het niet installeren, hoe kun ja je die selectie dan ongedaan maken?
7) Is het commando om je complete machine te updaten apt-get upgrade?
ALs je iets via source geinstalleerd hebt (bv. de nieuwe Apache) en je hebt deze geselecteerd met dselect worden er dan 2 geinstalleerd? En degene die via source is geinstalleerd wordt vast niet geupdate met apt-get!
Misschien komen er zo wel andere vragen bij...
Als iemand hier antwoord op zou willen geven dan zou dat mooi zijn.
Ik heb apt-get en dselect al eens gebruikt maar ik heb toch een aantal vragen:
1) Voor apt-get moet je je source.list veranderen maar hoe kom je aan de URL's die daar staan? Waar zijn ze te vinden en welke moet je gebuiken?
2) Als je een apt-get update doet dan wordt je package-list toch geupdate?
3) Als je apt-get update doet wordt dan ook de informatie in dselect veranderd?
4) Als je een regel voor je Debian CD in je source.list hebt staan en je doet een apt-get update gaat hij hier dan ook zoeken?
5) Met apt-get upgrade worden er pakketten gedownload en geinstallerd?
6) Als je met dselect iets hebt geselecteerd (je weet niet meer wat) maar je wilt het niet installeren, hoe kun ja je die selectie dan ongedaan maken?
7) Is het commando om je complete machine te updaten apt-get upgrade?
Misschien komen er zo wel andere vragen bij...
Als iemand hier antwoord op zou willen geven dan zou dat mooi zijn.