Hoi Iedereen,
Een vriend van me heeft een boot en op die boot gebruikt hij een laptop om film te kijken. Enkele weken geleden sloeg de bliksem in zijn mast en alle aangesloten apparatuur (o.a. navigatie etc. was kapot.
Ze lagen te slapen en de laptop (Samsung RV720) was niet aan of ergens op aangesloten en lag in een houten kastje.
De laptop is ook gedeeltelijk kapot, hij doet het nog wel, maar:
- usb poorten werken niet meer
- en het scherm is nogal wazig en groen.
Een extern aangesloten beeldscherm werkt prima. Er zit een I3 2310M processor in met geintegreerde video. Heb overigens de drivers al vernieuwd.
Is het zeker dat het beeldscherm kapot is?
En is er enige kans dat ik de usb poorten aan de gang zou kunnen krijgen?
Ergens heeft dat ding toch een kleine stroompiek gehad, denk ik, dus ik vrees enige fysieke schade...
Wie kan mij goede raad geven?
Groet, Johan
Een vriend van me heeft een boot en op die boot gebruikt hij een laptop om film te kijken. Enkele weken geleden sloeg de bliksem in zijn mast en alle aangesloten apparatuur (o.a. navigatie etc. was kapot.
Ze lagen te slapen en de laptop (Samsung RV720) was niet aan of ergens op aangesloten en lag in een houten kastje.
De laptop is ook gedeeltelijk kapot, hij doet het nog wel, maar:
- usb poorten werken niet meer
- en het scherm is nogal wazig en groen.
Een extern aangesloten beeldscherm werkt prima. Er zit een I3 2310M processor in met geintegreerde video. Heb overigens de drivers al vernieuwd.
Is het zeker dat het beeldscherm kapot is?
En is er enige kans dat ik de usb poorten aan de gang zou kunnen krijgen?
Ergens heeft dat ding toch een kleine stroompiek gehad, denk ik, dus ik vrees enige fysieke schade...
Wie kan mij goede raad geven?
Groet, Johan