Hallo iedereen.
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met een nieuwe desktop met deze onderdelen:
de eerste videokaart die ik had was Dead On Arrival, van mijn leverancier netjes een nieuwe gekregen,
nu de desktop van begin af aan helemaal opgebouwd. tijdens startup krijg ik de code 99 op mijn debug schermpje op het moederbord te zien.
hier blijft hij op staan, (hij staat er nu ongeveer een kwartier op bij de zoveelste poging)
deze code is volgens het boekje:
"Super IO Initialization"
heb wat rond zitten googlen maar kan weinig vinden over deze code.
Ik heb geprobeerd de ram eruit te halen en 1 voor 1 erin doen (dus opstarten met maar 1 in, daarna opstarten met alleen de andere erin, daarna opstarten met beiden erin)
Alle powercables zijn nagechecked.
heb de CMOS gecleared.
al dit gaf geen resultaat.
aangezien mijn leverancier (sicomputers) in het weekend niet telefonisch bereikbaar is (logisch) dacht ik ik probeer het via tweakers.
als iemand een suggestie heeft over hoe dit probleem op te lossen? of uberhaupt iets dat ik kan proberen?
mvg.
remco geuze
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met een nieuwe desktop met deze onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 149,- | € 149,- |
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Zalman CNPS12X | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 342,04 | € 342,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Mushkin Redline Ridgeback 997103 | € 146,47 | € 146,47 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,01 | € 82,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 965,47 | |
de eerste videokaart die ik had was Dead On Arrival, van mijn leverancier netjes een nieuwe gekregen,
nu de desktop van begin af aan helemaal opgebouwd. tijdens startup krijg ik de code 99 op mijn debug schermpje op het moederbord te zien.
hier blijft hij op staan, (hij staat er nu ongeveer een kwartier op bij de zoveelste poging)
deze code is volgens het boekje:
"Super IO Initialization"
heb wat rond zitten googlen maar kan weinig vinden over deze code.
Ik heb geprobeerd de ram eruit te halen en 1 voor 1 erin doen (dus opstarten met maar 1 in, daarna opstarten met alleen de andere erin, daarna opstarten met beiden erin)
Alle powercables zijn nagechecked.
heb de CMOS gecleared.
al dit gaf geen resultaat.
aangezien mijn leverancier (sicomputers) in het weekend niet telefonisch bereikbaar is (logisch) dacht ik ik probeer het via tweakers.
als iemand een suggestie heeft over hoe dit probleem op te lossen? of uberhaupt iets dat ik kan proberen?
mvg.
remco geuze