• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 13:28
Hallo, ik ben momenteel in Canada en mijn olympus mu 5010 is zojuist spontaan kapot gegaan (lens draait niet meer naar binnen, en maakt nu rare foto's. Heb van alles al geprobeerd).

Ik zoek dus een waardige vervanger van dit toestel.

In Walmart kwam ik de volgende modellen tegen:

Fujifilm finepix JX680 (88 CAD)

Sony cybershot DSC-W800BSM (78 CAD)

en in de staples ( http://www.staples.ca/camera/directory_camera_20051_1_20001?fids=142160&rpp=24&pn=1&sr=true ):

Canon® PowerShot SX510 (200 CAD)

Fujifilm FinePix S4800 (150CAD)

Sony® Cyber-shot DSCW830B Digital (150 CAD)

200 is echt mijn max budget en over die grote lenzen ben ik een beetje bezorgd (zoals de sx510), omdat je dit niet makkelijk in je broekzak stopt. Verder heb ik echt geen idee wat voor camera beter is. Ik heb zelf geprobeerd onderzoek te doen maar over sommige camera's is hier niks over te vinden. Ik probeer vooral foto's te maken van mijn trip hier, gebouwen, natuur, mensen (beetje de normale toerist uithangen) Wat is jullie advies?

en aans löpt wa vast

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De compact camera markt ben ik niet helemaal in thuis, niet zo gek met honderden modellen. Voor zo ver ik weet zijn er niet echt slechte camera's meer te koop en kun je met allen prima foto's maken.

De meesten zullen ook wel iets geavanceerder zijn dan de 5010 die je nu hebt ;) De PowerShot en andere grotere modellen zullen denk ik al snel afvallen als je het makkelijk in je broekzak wil stoppen, dan kun je beter kijken naar de Sony Cyber-shots :)

www.maartendeboer.net

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Barrycade

Through the...

Sony cybershot of de Canon Ixus lijn kan je niet zo'n buil aan vallen.

Verwijderd

Barrycade schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:28:
Sony cybershot of de Canon Ixus lijn kan je niet zo'n buil aan vallen.
Voor wat betreft Ixus zou je gelijk kunnen hebben, dat is de hogere, luxere lijn van Canon compactcamera's maar de Cybershot lijn beslaat zo'n beetje alle compactcamera's van Sony. Daar valt dus zonder een typenummer weinig zinnigs over te zeggen want er zitten hele middelmatige camera's tussen en wat betere.

Voor de rest ben ik niet zo thuis in compactcamera's. Ik heb wel eens gehoord dat je bij Nikon weg moet blijven qua compacts en dat de LX serie van Lumix (Panasonic) erg aardig is. Maar of dat ook daadwerkelijk zo is kan ik je niet vertellen.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 21:45
In dat segment ontlopen de bekende merken elkaar volgens mij niet heel erg dus ik zou gewoon even googelen op de beste compact camera's. Hier komt bijvoorbleed de Canon 340 HS bijvoorbeeld uit de bus.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:11

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 13:28
Sluw schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:41:
In dat segment ontlopen de bekende merken elkaar volgens mij niet heel erg dus ik zou gewoon even googelen op de beste compact camera's. Hier komt bijvoorbleed de Canon 340 HS bijvoorbeeld uit de bus.
Dus deze:
Canon® PowerShot ELPH 340 HS Digital Camera, 16.0MP, 12x Optical Zoom, 1080p HD Video, 3" LCD Screen, WiFi, Black

wordt vooral aangeraden?

hoe verhoudt deze kwaliteit zich dan met de 20 Canadese dollar duurdere sx510?

en aans löpt wa vast

Pagina: 1