Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iets tikt in mijn computer...

Pagina: 1
Acties:

• DoTryThisAtHome
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 13:44
- geen idee waar dit topic precies thuis hoort, heb het voor nu even hier neer gezet -

Zodra ik een game speel - bijvoorbeeld CS:GO - begint iets in mijn computer te tikken in een soort van ritme. Dit gebeurd sinds gisteravond, ik denk zelf dat het door de hitte kan komen (het is zo'n 27 graden in mijn hok). Het vreemde is, zodra ik druk zet op de bovenkant van mijn kast wordt het tikken harder en vele malen sneller. Het lijkt ergens onderin mijn kast plaats te vinden, rondom mijn voeding.

Zijn er andere oorzaken? En belangrijker nog, risico's? Mijn PC draait verder prima, kan gewoon verder gamen en 't tikken houd hier en daar ook sporadisch op en begint weer.

Ik hoor graag wat jullie denken!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:44

D4NG3R

kiwi

:)

Simpel: Ga er met je oor langs. Ik verwacht dat het de HDD is, en als dit ook echt het geval is gaat deze binnenkort dood. Leeghalen die handel als het kan en een nieuwe kopen of garantie vragen.

Een andere optie is natuurlijk een van de fans die harder begint te draaien en niet helemaal lekker is. Minder ernstig, maar nog steeds het vervangen waard. Zeker bij dit weer.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 15:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Ook een keer gehad, bleek toen de ventilator van de videokaart te zijn. Gewoon even je kast open maken en goed luisteren welke fan het is.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
Is het een echt ritme, dan is het waaarschijnlijk niet je HDD, want dat zou vreemd zijn met wisselende belasting. Wat logischer lijkt is een fan die harder gaat draaien en een kabeltje raakt. Het kan best zo zijn dat er een kabel heel dicht langs de bladen hangt en door de toegenomen luchtstroom het kabeltje tegen de fan wordt getrokken. Dat het dan harder en sneller gaat als je druk uitoefent op de kast kan komen doordat je daarmee de kabel dichter bij de fan brengt.

Maargoed, zoals D4NG3R al zegt; gebruik die uitramate complexe oplossing van gewoon luisteren. zijpaneel er uit als je het geluid niet goed kunt plaatsen.

Addicted to silent computing

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je een fan in de top hebt mischien een kabeltje er onder die er net tegenaan komt en als je drukt er meer tegenaankomt, met meer schoepen. In elk geval open maken zoals ze hierboven zeggen en kijken wat er gebeurd als je druk uitoefent.

★ What does that mean? ★