Monitor voor laptop & pc

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Hallo beste tweakers.

Ik heb geen idee of dit mogelijk is,of dat het hier wel thuishoort maar proberen kan altijd..

Ik heb sinds kort een laptop en ik zou deze graag op mijn pc monitor willen aansluiten,maar ik wil dit beeldscherm ook kunnen gebruiken voor mijn pc,zonder een vga kabel er de hele tijd in en uit te steken.

Dus hierbij mijn vraag,is dit mogelijk met een soort van speciale adapter/switch,zo ja waar haal ik er eentje ?

Alvast bedankt voor alle hulp _/-\o_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Welke monitor heb je? De meeste ondersteunen namelijk gewoon dat je kan switchen van signaal als er meerdere aansluitingen op zitten ;) .

Wat je anders zoekt is een KVM switch: http://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/producten/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT behandeld worden horen daar en niet hier.

We hebben een subforum Videokaarten & Beeldschermen. Jouw vraag gaat over (het aansluiten van) beeldschermen. Lijkt me vrij duidelijk ;)

Move OH -> VB

Verder inhoudelijk:
Tenzij je ultiem low-end schroot hebt (met enkel VGA) hebben nagenoeg alle monitoren meerdere aansluitingen, meestal minimaal DVI-D en VGA, vaak ook HDMI en soms DisplayPort. De vraag is wat je eisen zijn. VGA is analoog, waardoor het signaal van digitaal (laptop) naar analoog (VGA) naar digitaal (monitor) omgezet moet worden. Dat leidt tot kwaliteitsverlies en zou ik niet aanraden voor langdurig werk. Dus zou ik inzetten op monitor met minimaal twee digitale inputs, bijv DVI-D en HDMI, of DVI-D en Displayport. Exact welke hangt natuurlijk af van wat op je laptop zit. HDMI is bijna overal standaard, maar bijv HP en Lenovo pushen Displayport nogal.

Ik heb zelf een monitor met DVI-D en VGA. M'n hoofdPC zit op de DVI, als ik een keer iets moet testen cq een nieuwe PC aan het bouwen ben gaat dat op VGA (of op een oude monitor die ik ernaast heb). Dat gaat zo simpel als het "source"-knopje indrukken :z

Oslik blyat! Oslik!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
D4NG3R schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:16:
Welke monitor heb je? De meeste ondersteunen namelijk gewoon dat je kan switchen van signaal als er meerdere aansluitingen op zitten ;) .

Wat je anders zoekt is een KVM switch: http://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/producten/
Ik heb een samsung syncmaster 245b er zit een vga aansluiting en een dvi aansluiting aan.