Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Binnenkort ga ik studeren, wat betekend dat ik een laptop nodig heb. Ik weet ongeveer wat ik wil, maar ik kan steeds maar niet op een goede match komen. Ik hoop dat jullie mij konden helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk tekst bewerken, dus het hoeft geen krachtpatser te zijn. Enige eis is eigenlijk een fatsoenlijk (full HD) scherm van 14/15inch. Verder kan ik er altijd zelf nog een SSD in zetten bijvoorbeeld.

Wat is je budget?
Rond de 400 euro. De laptop hoeft niet nieuw te zijn; refurbished is ook goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem bijna elke dag nodig hebben, dus als hij makkelijk handelbaar is, is dat top.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik hoor lovende woorden over Lenovo, maar ik heb niet echt een specifiek merk in gedachten.

Enige laptop die ik nu een beetje op het oog heb is de Lenovo Z50.

PS. Ik ga in Utrecht studeren, dus als iemand iets weet over een universiteit deal o.i.d. hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Dis4zter op 19-07-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Ik heb mijn oog laten vallen op de Asus Q501LA-BBI5T03.
Helaas kan ik geen winkel vinden die deze laptop verkoopt. (Tweakers heeft hem ook niet in de database)
Hij is wel te koop op Ebay, maar vanwege importheffing is dit niet echt goedkoop meer. Als iemand weet waar ik deze laptop kan kopen, zal ik dat zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor studie ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Een biologische studie, dus ik heb niet echt zware hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Full HD schermen tegen die prijs.... denk het niet. meeste hebben geen 1920x1080 alleen ultrabooks of een Sony Vaio, deze is alleen 850,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Ah okay. Ik ben ook al aan het rond kijken om zelf een laptop samen te stellen. Bijvoorbeeld bij Lenovo en Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Een van de weinige FullHD's onder de 500,- is idd de Lenovo Z50

pricewatch: Lenovo Z50 70-00365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
Voor 400 euro koop je alleen maar crappy laptops. Plastic troep die na een jaar stuk gaat en vervangen moet worden (waarna je weer 500 euro kwijt bent). Een Windows-installatie die door alle meegeleverde crapware de helft langzamer is dan een versie installatie. Dat soort onzin.

Ik zou daarom ook eens rondkijken bij de tablets. Die kan je kopen met prima toetsenborden en zijn automatisch lekker licht dus makkelijk iedere dag mee te nemen. Bijvoorbeeld de Asus T100 of de Surface 2, die komen afaik allebei met gratis Office, mocht je dat willen. Vooral de Surface 2 is erg degelijk gebouwd en kan gewoon je hele studie mee verwacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 20-07-2014 13:46 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Bedankt voor je advies, ik zal me nog verder oriënteren!
Pagina: 1