Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Architectuur opleiding

Pagina: 1
Acties:

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hallo beste Tweakers,

Ik zoek mij al maanden suf, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.
Dus ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen met een laptop keuze.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor mijn studie. De programma's die ik gebruik zijn: Indesign, Photoshop, Illustrator, Revit, Autocad en Sketchup.
Daarnaast wil ik bij vrienden mijn laptop kunnen gebruiken om te gamen (Battlefield 3/4 bijvoorbeeld).

Wat is je budget?
1200-1600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit zijn meestal periodes langere periodes in de trein. Als ik ergens ben, verblijf ik hier ook minimaal 4 uur.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Merk maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde technische voorkeuren
Het liefst heb ik deze specificaties er in zitten:
- GTX video kaart, minimaal een 850
- IPS beeldscherm i.v.m. kleuren
- i7-core
- SSD voor programma's en 1 TB HDD voor opslag projecten.
- Goede koeling
- Goede behuizing

Pasgeleden zag ik op internet voorbijkomen dat asus de G550 heeft aangekondigd.
Is deze laptop het wachten waard?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Kies ook de grootste resolutie die je kan vinden, daar heb je bij CAD erg veel plezier van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
is wel een redelijk zware laptop, maar enigste die ik vind die ongeveer aan je eisen voldoet

pricewatch: Asus N550JK-CM082H

quadcore i7
gtx 850m
1080p IPS scherm

de laptops heeft geen ssd en slechts een 750GB hdd,
maar door de prijs van 1052 euro hou je nog wat budget over, dit kun je gebruiken om je DVD speler te vervangen door een 1TB hdd en je ingebouwde HDD te vervangen door een SSD. Je komt dan waarschijnlijk nog uit onder de 1300 euro.

Het grote nadeel is wel het gewicht, het is een 15,6" laptop van 2,7 kg. Dit ga je wel voelen als je hem dagelijks meesleurt!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Stel ik zou de HDD vervangen door een caddy, wat zijn dan de gevolgen voor de garantie?
Heeft asus daar een regeling voor?

Op dit moment is mijn oude HP Probook 4510s ook 2,7 kg en dat vind ik prima te doen.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
YDeciever schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:37:
Stel ik zou de HDD vervangen door een caddy, wat zijn dan de gevolgen voor de garantie?
Heeft asus daar een regeling voor?

Op dit moment is mijn oude HP Probook 4510s ook 2,7 kg en dat vind ik prima te doen.
Normaal gezien zou dat geen probleem moeten zijn, je kan ook nog altijd de DVD terug plaatsen als je hem binnendoet voor garantie, normaal gezien breek je geen garantiezegels bij het vervangen van een DVD.
Je kan nog altijd op het forum is navragen of n550 garantiezegels heeft aan de drive bay, maar het zou mij zeer sterk verwonderen!

Als het gewicht van 2,7 geen probleem voor je vormt lijkt het mij de perfecte laptop voor jouw eisen.
hier is een review van de grafisch iets minder krachtige versie van deze laptop, maar de rest moet hetzelfde zijn.

hier een review:
reviews: Asus N550JV: goede allround-desktopvervanger

De wifi kaart in de laptop is ook redelijk zwak, maar ook dit is te vervangen!

voor meer info over inbouwen van de HDD en eventuele wifi kaart, verwijs ik je graag door naar:
productreview: Asus N550JV-CN270H review door DM89