Toon posts:

Mijn PC functioneert niet goed,*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze titel kan van alles betekenen. Ik weet het.

Opzich doet hij het Oké. Maar vrienden van mij met exact dezelfde build heben een betere performance, en nee, ik speel niet op een hogere resolutie of setting. Zelfs lager.

Ik vraag me af of het kan zijn dat mijn PC gewoon een rotzooi is. Verschillende drivers opnieuw geinstalleerd etc, gewoon teveel onzin programma's. Mijn vraag is though, Zal ik Windows 7 of windows 8 gebruiken?

Ik zal even mijn Specs neerzetten,

CPU: AMD FX-8320
GPU: 2x r9 270x (1 toxxic en 1 dual x)
Moederboard: ASrock 3.0
8gb RAM kingston

Dan nog als laatste vraag. Is er een manier om zonder grote USB of Disc Drive Windows erop te zetten. Ik heb namenlijk geen disc drive. Ik kan die van mijn broer gebruiken maar ik vraag me af of er ook een andere manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:42:
Deze titel kan van alles betekenen. Ik weet het.

Opzich doet hij het Oké. Maar vrienden van mij met exact dezelfde build heben een betere performance, en nee, ik speel niet op een hogere resolutie of setting. Zelfs lager.

Ik vraag me af of het kan zijn dat mijn PC gewoon een rotzooi is. Verschillende drivers opnieuw geinstalleerd etc, gewoon teveel onzin programma's. Mijn vraag is though, Zal ik Windows 7 of windows 8 gebruiken?

Ik zal even mijn Specs neerzetten,

CPU: AMD FX-8320
GPU: 2x r9 270x (1 toxxic en 1 dual x)
Moederboard: ASrock 3.0
8gb RAM kingston
wat bedoel je met betere prestaties?
sorry maar het is allemaal nogal vaag.

Persoonlijk zou ik voor w7 gaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar vlot doorheen kan knallen, en die paar keer dat ik w8 gebruikte ik van elende een traantje weg pinkte.
(maar dit zal hier wel geflamed worden)

lees hier eens:
http://nl.hardware.info/r...ties-vergeleken-conclusie
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:42:
Dan nog als laatste vraag. Is er een manier om zonder grote USB of Disc Drive Windows erop te zetten. Ik heb namenlijk geen disc drive. Ik kan die van mijn broer gebruiken maar ik vraag me af of er ook een andere manier is.
google eens op:
Windows 7 USB DVD Download Tool

edit: ik zal je 3 kliks besparen:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

[ Voor 3% gewijzigd door nldbobg op 19-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nldbobg schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:11:
[...]

wat bedoel je met betere prestaties?
sorry maar het is allemaal nogal vaag.

Persoonlijk zou ik voor w7 gaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar vlot doorheen kan knallen, en die paar keer dat ik w8 gebruikte ik van elende een traantje weg pinkte.
(maar dit zal hier wel geflamed worden)

lees hier eens:
http://nl.hardware.info/r...ties-vergeleken-conclusie

[...]

google eens op:
Windows 7 USB DVD Download Tool

edit: ik zal je 3 kliks besparen:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Met betere prestaties heb ik het over FPS in bepaalde spellen. Zoals Rust en The forest. Vrienden halen een solid FPS van 60 op Ultra met rust. Ik haal net aan 50. Het is een klein verschil maar dat verschil maakt een hoop uit. Laat staan dat mijn Crossfire het ook niet goed meer doet. Hij crashed met bijna elk spel, (system freeze) Zelfs op Planetside 2. Veel mensen gebruiken crossfire/SLI op dat spel dus dat vind ik een beetje raar.

Zou een complete clean install van Windows 7 uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10
Nog steeds erg wazig, wat je allemaal op schrijft. Hebben die vrienden exact dezelfde specs? Anders kan je het natuurlijk niet vergelijken. En ja, als je teveel "onzinprogramma's" en andere "crapware" installeert dan wordt je PC daar logischerwijs trager van, maar je vertelt niet wélke programma's je dan wel geïnstalleerd hebt staan.

Wat betreft Windows 7 vs Windows 8: Windows 8 is een stuk lichter, waarmee je dus meer performance overhoud voor je games (al zal het verschil waarschijnlijk in de enkele procenten liggen).

en Crossfire tja er komen hier zovaak mensen voorbij waarbij dat niet helemaal lekker werkt... misschien kan je de twee 270x verkopen en één enkele 280x of 290 kopen ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ramon schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:46:
en Crossfire tja er komen hier zovaak mensen voorbij waarbij dat niet helemaal lekker werkt... misschien kan je de twee 270x verkopen en één enkele 280x of 290 kopen ofzo.
Crossfire of SLI is niet altijd een garantie voor betere prestaties, in bepaalde games waarvoor AMD of Nvidia nog geen profiel heeft gemaakt in de drivers kan je met Crossfire of SLI zelf slechtere prestaties krijgen dan wanneer je een enkele kaart hebt.

Overigens kunnen videokaart drivers ook invloed hebben op het aantal FPS wat je haalt. Nieuwere drivers geven doorgaans betere performance, zeker bij grote bekende titels omdat AMD en Nvidia dan proberen hun drivers voor die games te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • wat nu exact je probleem is (duidelijkere probleemomschrijving).
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Pagina: 1