Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het liefste windows 7, windows 8 vind ik niet echt praktisch of fijn.
Voor de studie gebruiken ik ga vooral het programma SolidWorks gebruiken en daarnaast textverwerken e.d. archicad misschien ook, maar betwijfel dat.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik zal de laptop iedere dag meenemen, dus dat is 5 dagen in de week, en het zal in de winter op mijn scootertje mee moeten in de rugzak!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Lenovo. Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik zoek echt iemand die mij advies kan geven zodat ik er één kan bestellen. Ik heb twee lenovo's ééntje is uit de outlet maar niew. De laptop moet minstens twee jaar meegaan (qua software) en als het even kan zou drie jaar helemaal top zijn!
1: ThinkPad W530 - New
Model Highlights
Part number: 753D342
Defines physical condition of an item.
New
Processor
3rd Generation Intel Core i7-3740QM Processor
Operating system
Windows 7 Professional 64
System Graphics
2GB NVIDIA Quadro K1000M
Total memory
16 GB (4x4GB) DDR3 SDRAM
Display type
15.6" FHD 1920x1080 AntiGlare (Wedge LVDS) LED Midnight Black
Pointing device
6-row with trackpoint, Netherlands (85keys)
Hard drive device
2.5" - 500GB 7200rpm SATA
Optical device
DVD Recordable
Battery
9 Cell Lithium-Ion
Network card
Intel Centrino Advanced-N 6205
Bluetooth
Bluetooth 4.0
WWAN
DVD Recordable
Warranty
One year Depot Warranty
The Processor is third generation, and the warranty is 1 year (depot) + the biggest downside it has no numpad...
De CPU is derde generatie maar op internet had ik nummer 1 en 2 opgezocht en beiden waren nagenoeg van hetzelfde calibre. De numpad is niet aanwezig, iets wat ik enerzijds jammer vind, maar misschien niet echt gebruik. Op mijn huidige laptop doe ik het alleen maar af en toe als ik wat geldzaken moet regelen. Plus wat mij wel... tegenstaat is dat ik maar één jaar garantie heb en dat niet kan uitbreiden naar 2 jaar voor 50 euro (met aan huis service).
Lenovo E540 Edge #2:
Intel Core i7-4702MQ Processor (6MB Cache, up to 3.20GHz)
Windows 7 Professional 64 preinstalled through downgrade rights in Windows 8.1 Pro 64
Windows 8.1 Pro 64 downgrade Windows 7 Professional 64 - WE MUI
Windows 8.1 Pro 64 Recovery Media EMEA WE (EN FR GR IT NL) MUI
15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Nvidia Geforce GT G740M 2GB
Security Chip Enabled
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard with Number Pad - Netherlands
E540 UltraNav with FingerPrint Reader
Camera, Microphone
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
90W AC Adapter - EU
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Language Pack Win8 US English
1 Year Depot or Carry-in
2 jaar garantie op service op locatie, de volgende werkdag
Garantie is hier echt iets wat ik prettig vind en het heeft een numpad. Het is tevens ook 50 euro goedkoper, maar of dat iets uitmaakt?
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het liefste windows 7, windows 8 vind ik niet echt praktisch of fijn.
Voor de studie gebruiken ik ga vooral het programma SolidWorks gebruiken en daarnaast textverwerken e.d. archicad misschien ook, maar betwijfel dat.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik zal de laptop iedere dag meenemen, dus dat is 5 dagen in de week, en het zal in de winter op mijn scootertje mee moeten in de rugzak!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Lenovo. Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik zoek echt iemand die mij advies kan geven zodat ik er één kan bestellen. Ik heb twee lenovo's ééntje is uit de outlet maar niew. De laptop moet minstens twee jaar meegaan (qua software) en als het even kan zou drie jaar helemaal top zijn!
1: ThinkPad W530 - New
Model Highlights
Part number: 753D342
Defines physical condition of an item.
New
Processor
3rd Generation Intel Core i7-3740QM Processor
Operating system
Windows 7 Professional 64
System Graphics
2GB NVIDIA Quadro K1000M
Total memory
16 GB (4x4GB) DDR3 SDRAM
Display type
15.6" FHD 1920x1080 AntiGlare (Wedge LVDS) LED Midnight Black
Pointing device
6-row with trackpoint, Netherlands (85keys)
Hard drive device
2.5" - 500GB 7200rpm SATA
Optical device
DVD Recordable
Battery
9 Cell Lithium-Ion
Network card
Intel Centrino Advanced-N 6205
Bluetooth
Bluetooth 4.0
WWAN
DVD Recordable
Warranty
One year Depot Warranty
The Processor is third generation, and the warranty is 1 year (depot) + the biggest downside it has no numpad...
De CPU is derde generatie maar op internet had ik nummer 1 en 2 opgezocht en beiden waren nagenoeg van hetzelfde calibre. De numpad is niet aanwezig, iets wat ik enerzijds jammer vind, maar misschien niet echt gebruik. Op mijn huidige laptop doe ik het alleen maar af en toe als ik wat geldzaken moet regelen. Plus wat mij wel... tegenstaat is dat ik maar één jaar garantie heb en dat niet kan uitbreiden naar 2 jaar voor 50 euro (met aan huis service).
Lenovo E540 Edge #2:
Intel Core i7-4702MQ Processor (6MB Cache, up to 3.20GHz)
Windows 7 Professional 64 preinstalled through downgrade rights in Windows 8.1 Pro 64
Windows 8.1 Pro 64 downgrade Windows 7 Professional 64 - WE MUI
Windows 8.1 Pro 64 Recovery Media EMEA WE (EN FR GR IT NL) MUI
15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Nvidia Geforce GT G740M 2GB
Security Chip Enabled
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard with Number Pad - Netherlands
E540 UltraNav with FingerPrint Reader
Camera, Microphone
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
90W AC Adapter - EU
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Language Pack Win8 US English
1 Year Depot or Carry-in
2 jaar garantie op service op locatie, de volgende werkdag
Garantie is hier echt iets wat ik prettig vind en het heeft een numpad. Het is tevens ook 50 euro goedkoper, maar of dat iets uitmaakt?