Toon posts:

Gygabyte Sniper B5 raid 0 lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen en ik in het bezit van het mobo Gygabyte Sniper B.
Daarop aagesloten de mx100 ssd.
Nu wil ik mijn oude hdd's(2xSAMSUNG 750gb) in raid 0 aansluiten maar krijg dit niet voor elkaar.
In mijn vorige pc deden deze schijven het prima samen. Nu kan ik ze in windows 7 wel los van elkaar zien, dus de schijven werken wel.
Ik heb de bios geupdate, in de bios "Raid" ipv "AHCI" of "IDE" geselecteerd maar heb geen idee hoe ik nu verder moet.

Kan iemand me op weg helpen?

RTFM + Google : done,

ANTWOORD: B85 chipset doesn't support RAID

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 11:32 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

In de meeste gevallen moet je in de raid controller een nieuw volume aanmaken, zou zeggen lees het boekje eens door. ;)

Anders kan ja altijd nog kiezen voor een software raid in windows.

[ Voor 22% gewijzigd door Harmen op 19-07-2014 09:59 ]

Whatever.

Verwijderd

Wat zegt de handleiding v/h moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie, alleen als het zo simpel was dan was het me wel gelukt :)

Heb ondertussen al een aardig uurtje gegoogled ook, maar kom er gewoon niet uit. Voor de sniper B3 lees ik dat je ergens na de bios boot ctrl+I moet kunnen drukken om de raid bios in te komen. Iets dergelijks kom ik tijdens de boot dus helemaal niet tegen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je vermeld het niet in je ts, dus vandaar de hints. ;)
Wat gebeurt er als je zoiets als 'fast boot' uitgeschakeld? Wellicht kan je dan wel bij de raid settings komen.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat reeds uit, no succes,

beginpost aangepast ;)

Verwijderd

Topicstarter
nog even wat verder gegoogled:

Simple answer: B85 chipset doesn't support RAID

Volgende vraag:

Zijn de prestaties van software raid 0 onder windows 7 de moeite waard of kan ik beter 2 schijven aanhouden?

Verwijderd

Ook al ondersteunt de chipset geen RAID, het zou kunnen dat Gigabyte een RAID chip op het bord heeft geplaatst.

In dit geval dus niet zo.

Ik zou eerder 2 schijven aanhouden, want als 1 v/d 2 ermee ophoud i.c.m. RAID0, ben je data van beide disks kwijt.
Pagina: 1