Bouwen serverkast in schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Hallo allemaal!

Ik loop al enige tijd met het idee in m'n hoofd om in de schuur een serverkast neer te gaan zetten, alleen loop ik tegen een aantal praktische dingen aan waar ik nog niet helemaal zeker van ben hoe ik deze ga aanpakken.

Wat heb ik al?
4 Dell verticale PDU's met netwerkaansluitingen en alles wat een IT'er maar kan wensen
10cm Ø pijp vanaf de meterkast naar de schuur, bedoeld voor glasvezel

De issue's;
De hoogte is een probleem, ik wilde graag een 42U rack voor mijn PDU's, maar dat gaat gewoon niet passen, van de vloer tot het dak is 190cm hoog. Ik heb al geprobeerd de vloer wat uit te hakken, maar het beton is zo sterk dat dat niet haalbaar is.

Als oplossing hiervoor heb ik het volgende bedacht:
http://www.startech.com/S...t-Server-Rack~4POSTRACK42
Dit rack, inkorten zodat het past en dan plaatsen.

Nu zit ik nog met een aantal omgevingsproblemen, zoals temperatuur, vochtigheid, eventueel ongedierte en ga zo maar door.

Qua temperatuur zal wat uit de apparatuur zelf komt relatief meevallen, 2 servers die het vrij rustig zullen hebben, 1 ups en verder een hoop speelgoed om af en toe wat mee te doen, Cisco spullen om wat setups mee te testen en andere troep met rackmounts die ik erbij kan hangen voor de leuk.

Nu heb ik echter al in mijn meterkast het probleem ervaren dat het daar te heet wordt, pfsense router die uit slaat van de warmte en UPS die 70 graden wordt.. niet echt wat ik wil voor mijn nieuwe serverkast.

Het zal deels meten is weten worden, ik heb al een apparaatje wat temp en luchtvochtigheid kan meten, dus mochten mijn maatregelen niet voldoende zijn dan zal ik dat hiermee in ieder geval kunnen meten.

Hoe ik het nu in gedachte heb qua opbouw is om het frame neer te zetten en aan de voor en achterkant 1m² afgesloten ruimte te maken waarmee dan de lucht door het rek getrokken moet worden door de apparatuur, nu is het alleen niet mogelijk om een grote AC unit op/aan mijn schuur te monteren.

Nu kom ik dus op vraag 1, zou het dan een alternatief zijn om bijvoorbeeld:
http://www.bol.com/nl/p/d...s-blauw/9200000026502993/
aan de aanzuigkant te plaatsen, om te zorgen dat de lucht die door de server heen gaat koel is.

En en de verwarmde lucht met:
http://www.ventilatorstor...ren/dryfast-tfv-10-s.html
de schuur uit te werken?

Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd of ik misschien nog dingen over het hoofd zie of dat er wellicht betere manieren zijn om alles te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
sodeju! Wat ben je van plan hier mee te doen?
(gratis bump :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Thnx voor de bump, was 'm alweer even vergeten :p

Ik wil graag een aantal dingen die nu in huis staan verplaatsen naar de schuur, zodat ik in huis alleen nog wat apparatuur heb staan voor de back-up voorziening en dat het grootste gedeelte van de herrie/ruimte innemende apparatuur dus in de schuur komt, buiten dat ik in huis geen ruimte heb voor een rack.

Verder vooral om zoals gezegd ook labs te maken in die serverkast, al is het maar om te kunnen zeggen ohw, catOS? ik heb nog wel een oude switch in m'n rack hangen waarmee ik dat even kan nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Hou je er ook rekening mee dat het best vochtig kan worden in een schuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ja,ik ga de gehele schuur isoleren en heb ook wat spul om de vochtigheid continue te meten, zodat ik indien nodig een ontvochtiger kan neerzetten, al verwacht ik dat omdat de server"ruimte" zelf verder ook nog dicht is en er in praktische zin alle lucht die binnen komt geconditioneerd is dat dat hiermee wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Heb je ook al aan de beveiliging van je schuur gedacht ?

Een schuur vol met "dure" IT spullen, kan wel eens een object worden. Om wat voor schuur gaat het hout, steen ?

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 29-07-2014 23:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Het is een houten schuur, de deur is beveiligd met een magneetcontact en aan de binnenzijde wilde ik dan nog een bewegingsdetector of deze dingen:
http://www.riscogroup.com/products/product/156
Verder heb ik in de achtertuin al camera bewaking + een stalen tuindeur met om de 30cm palen voor de schutting, alleen als de zijwand van de schuur is dan nog een zwakke plek. Camera bewaking is leuk, maar met bivakmutsen doet dat natuurlijk al niets meer.
Wel is het zo dat er in het pad waar de zijwand aan grenst vrij sterke verlichting komt, zodat eventuele enthousiaste inbrekers met een beetje geluk hun koevoet e.d. op een ander object botvieren.

Camera beelden ga ik ook nog remote opslaan, anders heb ik er natuurlijk niet zoveel aan :p

Wellicht dat ik voor die zijmuur nog iets van traanplaat ofzo aan de binnenkant ga monteren, dan moeten ze in ieder geval herrie maken om naar binnen te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door moppentappers op 30-07-2014 01:58 ]

Pagina: 1