[LBBG] Multimedialaptop augustus 2014
De multimedialaptop is een laptop waarmee je kan gamen, maar hij moet meer zijn dan alleen een krachtige mobiele videokaart met scherm en toetsenbord. Hij moet er goed uitzien, een goed scherm hebben en graag wat stiller dan een gaminglaptop, met nog een beetje accuduur. Ons budget hiervoor? Maar liefst 1300 euro.Kandidaten
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 4GB 128GBMet zijn puike scherm met hoge resolutie en mooie design is de MacBook Pro 13" geen slechte multimedialaptop. Hij is dun, stevig, de Iris-gpu doet het lang niet slecht en de accuduur is heel goed. Toetsenbord en trackpad zijn uitstekend. Nadeel is de geringe opslagcapaciteit en met 13" is de laptop wel mobiel maar wellicht aan de kleine kant voor de multimedialiefhebber.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50 (59425652)
De Lenovo Y500 hebben we een paar keer voorbij zien komen bij de LBBG en de verwachtingen van de Y50 met uhd-scherm waren hooggespannen. Op dat model is het nog even wachten maar hier is vast de laptop met full-hd-scherm.
We zien een Core i7-4710HQ, 8GB ddr3 en 1TB-sshd, waarmee het op deze vlakken wel goed zit. De gpu is de GeForce GTX 860M maar ik weet nog niet of het om de Maxwell of de Kepler gaat. Persoonlijk vind ik het design geslaagd maar misschien dat het niet iedereen aanspreekt.
Verder heb ik nog de populaire 15,6"- en 17,3"-laptops van Asus:
- pricewatch: Asus N750JK-T4069H
- pricewatch: Asus N550JK-CM082H
en zijn er nog de Acer-modellen:
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-745081Taii
Heb ik iets over het hoofd gezien?