PC bedienen die in andere ruimte staat.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.786 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 06:13
Ik moet wegens familie-uitbreiding een andere oplossing zoeken voor mijn pc omdat deze namelijk in de ruimte staat waar de kinderkamer komt.

Nu dacht ik in eerste instantie om mijn pc weg te doen en een laptop aan te schaffen, maar ineens vroeg ik bij mezelf af of het niet mogelijk is om de pc bijvoorbeeld in de kelder te zetten, en de bediening van de pc bijvoorbeeld in de woonkamer. Ik game er ook mee. Zijn hier goede draadloos oplossingen voor?

Ik weet niet naar welke soort onderdelen ik zou moeten kijken/zoeken.

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:07
Afhankelijk van je draadloze verbinding zou je Steam In-Home streaming eens kunnen proberen. Daarmee stream je games vanaf de ene pc naar de andere. Zo kan je bijvoorbeeld je PC in de kelder zetten en vervolgens de games naar je laptop/htpc streamen.

Heb het thuis geprobeerd via een bedrade verbinding (100 Mbit) en dat ging aardig.

http://store.steampowered.com/streaming/?l=dutch

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Heb je geen plek voor een htpc?
dan zet je die in het tv meubel en speel je op de tv.
het is overigens wel mogelijk om een pc op afstand te besturen. Draadloze toetsenbord en muis. Lange kabel voor beeld etc.

Zoals hierboven steam stremming. Werkte ook aardig via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Ik kijk momenteel een beetje naar de centjes, anders had ik bijvoorbeeld ook een krachtige laptop kunnen pakken, echter ik ben verwend met een 24 inch scherm dat op een laptop niet verkrijgbaar is.

Maar kan een pc in de kelder bijvoorbeeld, een signaal ontvangen van draadloos muis en toetsenbord op de begane grond?

Htpc is te doen inderdaad, maar is toch weer een aardige investering, mits icm enigszins krachtige graka etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Battlechaser op 18-07-2014 21:34 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
met bluetooth lukt het misschien wel, maar ligt ook aan de afstand en waar het precies doorheen moet (beton/hout/isolatie).
is het een goed afgesloten kelder? anders is het ook wel handig goed om de stoffilters te denken omdat er nog weleens wat spinnetjes rondlopen (kortsluiting.. :P)
heb zelf ook weleens de pc in en andere kamer gehad, toen had ik een 10meter verlengsnoer vd muis en toetsenbord, dat zou ook nog een optie kunnen zijn?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Gaat niet werken, en voor gaming al helemaal niet. Gewoon een plekje voor die pc in je huiskamer zoeken. Zo groot zijn die dingen niet meer tegenwoordig, toch?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 17:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Draadloos gamen gaat niet lukken, tenminste niet met games die iets met snelle graphics doen. Je kan wel een 10 meter HDMI-kabel en een lange USB-kabel kopen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Ik heb die kast een beetje "op de groei" gekocht :P. Is een grote kast van fractal design. Iemand vroeg zich laatst af wat er in die kast zat...haha.

Bekabeld dus, want het zijn geen bordspelletjes.

We hebben op het werk Thin Clients van Wyse. Komen van die kastjes bij om op afstand te bedienen. Is dat ook geschikt voor gaming?

[ Voor 25% gewijzigd door Battlechaser op 18-07-2014 21:46 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Kleiner kastje kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:23
Thinclient

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

Dit is ook het eerste wat ik dacht.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Zelfs als ik een kleiner kastje koop, zou ik de kast liever weg hebben. Thinclient idd, is dat een optie?

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 17:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nee, niet echt. De enige manier waarop je alles uit je PC kan halen wat er in zit is lange kabels. Steam streaming is een goede tweede. Gamen op een thin client is niet meer dan een slap aftreksel en 3d kun je meestal wel vergeten.

[ Voor 87% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 18-07-2014 23:18 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zou zelf voor zover mogelijk je huidige pc in een htpc behuizing zetten. Dan kun je die ook gebruiken voor films oid.

wat is je hardware verder?

trouwens met mindere hardware kun je ook steam streaming gebruiken als cliënt.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 19-07-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Draai Windows 8 op:

Core i7 960
Gigabyte X58A-UD5
12 Gb Corsair geheugen
R290

De kaart is nogal lang. 3D gaming is geen must.
Het is geen kanon van een pc maar ik kan er veel op doen, dus prima imo.

[ Voor 21% gewijzigd door Battlechaser op 19-07-2014 13:28 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb je een tv meubel waar je plek zou hebben?

http://tweakers.net/categ...fPoJmnPuux60atMOf2sEp1voB

wellicht is zoiets dan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Tenzij je naar oplossingen als HP RGS gaat kijken (dure licentie en thin client nodig), ontkom je niet aan lange kabels... met boosters er tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
Als je het niet erg vind om één kabel tussen je pc en de plek waar je toetsenbord / muis / scherm staat te leggen zou je voor een kvm extender kunnen gaan.

Daar zit vaak één utp kabel tussen waar alle signale overheen gaan.

Bijvoorbeeld iets van ATEN: http://www.aten.com/KVM-Extender.htm maar er zijn wel meer merken die zoiets verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt. De vraag is dan alleen wat TS uit wil geven. Ter indicatie:
http://www.informatique.n...00a-usb-kvm-extender.html
Das 175 euro, en das alleen USB en VGA, niet eens DVI of HDMI, die zijn nog effe duurder ;)

Persoonlijk zou ik zeggen: kleiner kastje kopen en daar infrotten wat je nodig hebt, of iets als een intel NUC kopen.
Door familiuitbreiding ga je voorlopig toch weinig tijd hebben om überhaupt te computeren. En thinclients is geen oplossing, want daar moet je op de backend ook software voor draaien. Voor gamen is het niet geschikt.
Blijft over: beetje office en internetten, hooguit wat CAD werk. Dan dus idd een nuc id kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Ik was eigenlijk inderdaad op zoek naar zoiets als een kvm extender. Ik bedoelde niet precies de Thinclient, maar het "kleine kastje" dat erbij komt :)

Ja ik ben wat arm in de bewoording maar ik wist gewoon niet hoe het onderdeel heet.

Bedankt jongens voor de hulp. Ik weet nu waar ik naar op zoek moet, en welke alternatieven.

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatste tip dan: schrik niet van de kosten ;)

Edit: bedenk me ineens: kun je niet iets met een Android stick computer, waar je met RDP mee je PC benadert? Alsnog niet voor gamen geschikt, maar de rest zou moeten kunnen denk ik :)

[ Voor 67% gewijzigd door The Eagle op 19-07-2014 17:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Battlechaser
Langzaam bekruipt mij het gevoel dat men mij van het gamen af wilt helpen...praten jullie soms met mijn vrouw? :P

Holy *** die dingen van Aten zijn duur... :/

[ Voor 17% gewijzigd door Battlechaser op 19-07-2014 18:06 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nee. Dat noemen ze ervaring.
Idem hier.

Maar nogmaals. Hang gewoon je pc aan de tv. Je kunt later altijd nog een nette kast kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad, ervaring. De bandbreedte (uncompressed) die hier bij komt kijken zit in de tientallen gigabits/seconde. Een USB HID-je is nog te doen, zeker USB2.0, maar een displayport/HDMI signaal is absurd. En het verlengen is niet zomaar gedaan, immers, je hebt dan last van externe storing in de kabel, waarom UTP dus ook getwist is, en zelfs dus ook "slechts" gigabits bied. Dat, en als je een 25gbit displayport signaal verstuurt, kan de modulatie soms verspringen over de afstand, waardoor een digitaal signaal niet goed aankomt. De VGA dingen zijn dan soms nog wel te doen, maar wil je kwaliteit, en soms kritiek: HDCP, tsja, dat is auw...

Real-time compressie op de client (wat steam dus doet, of HP Remote Graphics, of RDP), is dan een stuk beter, hoewel het nadelen heeft zoals CPU load, en latency. HP Remote Graphics kan OpenGL & D3D doorsturen met "maar" 25ms latency op een goede CPU, en hoewel je beperkt ben tot één monitor, is het met H264 compressie goed te doen. Steamplay is een soortgelijke techniek dus. Maar ook dit is allemaal een compromis, en dan heb je alsnog een "client" nodig naast je server. Helaas, ervaring. Maar wil je vrouw niet meegamen? Bouw anders een leuke stille ITX bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
En DVI signaal verlengen dan, het hoeft geen HDMI te zijn. Als het kan, is dat leuk meegenomen. de lengte is hooguit (via een omweg) 6-8m. Kortste weg is het een 3m.

Men slaat mij hier om de oren met termen...ITX? Vriend van me heeft een HTPC'tje gebouwd. Leuk ding maar imo niet zo praktisch als je wilt gamen. Ik heb het over tactische games, geen gamepadspul. Dus muis & toetsenbord. Dat wordt dan echt minder handig imo.

Ze wilt best een potje meedoen, maar dan moet het zoiets zijn als een console.

http://www.hdmi-kabel.be/

Wordt gesproken over lengte HDMI-kabels.

[ Voor 14% gewijzigd door Battlechaser op 19-07-2014 19:33 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb een hekel aan gamepad games op mario games na dan. Shooters doe ik ook niet, en al deed ik het, al helemaal niet met gamepads.

DVI en HDMI zijn wat signalering betreft ongeveer hetzelfde. Dezelfde problemen dus ook. De korste weg is echter goed te doen, 3m. Een redelijke dure kabel van 8m moet ook te doen zijn.

ITX = kleinere moederbord layout. Je kan leuke ITX plankjes krijgen met PCI-E 16 sloten, en zo een kleine powermachine bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Dat is precies mijn punt. Ga eens op de bank zitten met een keyboard en muis...het is gewoon onhandig.
Ik denk eens over de opties na. Ben alweer een stuk wijzer geworden.

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:00

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je hebt passieve HDMI/DVI-over-UTP adapters. Hetzelfde voor USB-over-UTP. Die dingen doen niets meer dan het signaal over een een andere kabel laten lopen, of soms de spanning iets boosten tegen signaalverlies. Je legt er zelf een fatsoenlijke Cat6-kabel tussen. Je bent flexibel in de lengte en goedkoper uit dan lange DVI-kabels, lange USB kabels werken niet eens.

De UTP-oplossing heb ik werkend gehad over 10m kabels.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
Ik zal het een en ander proberen.

[ Voor 91% gewijzigd door Battlechaser op 19-07-2014 22:02 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetsss
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04-2022
Hallo daar forum guys.
Ik had een vraag die iemand zou kunnen beantwoorden op deze form bijv.
Het was de vraag of je draadloos de muis en het toetsen bord naar een andere kamer in je huis kan doorverbinden zodat men bij het naarboven gaan naar een kamer waa4 een beeldscherm staat bijv of monitor beiden kan tegenwoordig ,ja oke.je desktop beneden in den boekenkast waar ook een beeldscherm staat aangesloten erop ,goed.
Hierbij zou ik graag met de muis en het toetsenbord op desbetreffende desktop in de andere kamer gewoon contact kunnen willen maken met de desktop zodat ik hier gewoon verder kan streamen en spelen bijv op het beeldscherm.
Moeten hierbij bepaalde draadloze dongles of versterkers worden geïnstalleerd of de afstand is best ver?
Dus dacht ik aan het aanschaffen van bepaalde voorwerpen hiervoor zoals repeaters of draadloze connectors.
Hoe zit dat?
Of is het een kwestie van je spullen erin en usb wifi- plug erin en klaar?
Ik zit met een afstand en kamer verdeling.

Groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tweetsss
Euh, wat? Er is moeilijk wat te maken van je tekst.
En ik raad je aan om een eigen topic te maken.

Wat je kunt doen is streamen en dus een ander kastje aan de monitor of tv te hangen waarmee je de pc over kunt nemen. Steam heeft in home streaming en als je even zoekt kun je hele goedkoop een steam link aanschaffen waar je dit op 1080p mee kunt.
Alleen zorgen dat beide aan het netwerk zitten middels het liefst netwerk draad. Wifi kan, maar dat is ook niet altijd even vrij van problemen en vertragingen.

Ik heb zelf een Nvidia shield waar ik de Steam link software op heb draaien. Maar er zijn legio oplossingen waarbij je helder moet hebben wat je al precies hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 31-03-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Kan de kast niet onder bank geplaatst worden met TV als monitor?
Niet ideaal maar anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Tweetsss, maak even een eigen topic aan in het juiste subforum en controleer s.v.p. eerst even de leesbaarheid van je post alvorens je deze post. Dit kan gemakkelijk door op 'bekijk reactie' te klikken :)

Ook het kicken (reageren op heule oude topics) is hier niet gewenst.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.