Joh, een systeem trekt niet zo veel als die uit de duim gezogen nummers van fabrikanten. We zijn Tweakers, geen Trust-kopende grootouders.
daarom raad ik hem eerder aan te controleren voor te kijken of hij geen onboard graphics draaid en de beeldkabel is aangesloten op de videokaart zelf en of de bios wel de pci kaart instelt. Zodra hij al deze stappen gedaan heeft en ook onboard graphics kan draaien zonder 1 probleem dan zal zijn videokaart eens binnen moeten om onnodig geld uitgeven daarna is de kans groot dat RMA zegt je zult een krachtigere voeding nodig hebben.
Hoofdletters, punten en komma's maken een verhaal leesbaar.
Op wie is dit gericht? Ik lees nergens in het topic 150w, de 180w bron die ik eerder vond klopt inderdaad niet en het is inderdaad 250w. Dit neemt trouwens niet weg dat je alsnog op 400W zit als je hem op de een of andere magische manier 100% kan stressen. En nee, zelfs als jij je GPU en/of CPU benchmarked kom je nog niet aan 100% verbruik van deze componenten.
nldbobg schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:07:
Heb net je voeding berekend, deze is inderdaad vrij krap maar moet toereikend zijn (synthetisch 100% load met 2 usb apparaten is
551W, 100% dat je PSU dan over de zeik gaan aangezien de opgegeven 550W het piek vermogen is.
Koppel eens alle usb en andere overbodige apparaten los en kijk wat er dan gebeurt.
Nogmaals: Een voeding gaat niet magisch werken als je een paar W minder trekt. Er is geen magische grens, een voeding maakt richting het einde van wat die kan leveren een curve qua performance in deze curve werkt de boel niet lekker of compleet niet. En dan spreek je niet over 550 - 560W ofzo, nee dan spreek je over een curve van 570 - 600W, bijna 200W meer als wat dit systeem van de voeding kan vragen.
Sterker nog,
deze voeding kan net over de 600W leveren zonder er uit te klappen.
Als je trouwens niet weet wat '
flamen' inhoud gebruik de term dan niet, ik flame hier op helemaal niemand. Ik word persoonlijk strontziek van de hoeveelheid onzin die nieuwe gebruikers rondstrooien en begin daardoor misschien wat verhit/sarcastisch te reageren maar alsnog zie ik geen reden om te beginnen met het opzettelijk uitlokken van reacties en/of het uitschelden van andere users. Als het echt zo ver zou moeten komen heeft een mod allang ingegrepen omdat het topic wel heel extreem word

.
[
Voor 39% gewijzigd door
D4NG3R op 19-07-2014 14:42
]