Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben vrij nieuw hier maar hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb het basis game systeem van de BBG van juli gebouwd. Het systeem werkt, maar wanneer ik de CLUB3D Radeon R9 280X royalQueen aansluit gaat de PC niet meer aan. Als deze niet aangesloten is werkt alles goed. Iemand een idee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de videokaart wel van stroom voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat nog net wel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Gaat de PC helemaal niet aan (doet niks)? of draaien de fans en dergelijke wel maar krijg je geen beeld?

Als het eerste het is: kortsluiting
Tweede: mogelijk ergens iets niet helemaal compatible.

Misschien is het wat handiger om de specificaties van je PC even hier neer te planten, want BBG systeem wil nog wel eens wisselen (voor hetzelfde geld is het een BBG van een jaar geleden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet helemaal niks, alsof er geen stroom op staat. En wat ik zeg, als je de voeding van de videokaart af haalt werkt alles wel.

Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaart: Club3D Radeon R9 280X royalQueen
Solid state drives: Crucial MX100 256GB
Interne harde schijven: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Behuizingen: Corsair Carbide 200R Closed
Voedingen: XFX 550W Pro
DVD drive: Samsung SH-224DB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:34
Is de voeding wel zwaar genoeg? Op de website van Club3D staat bij deze kaart dat een minimum van 750watt nodig is. Nu zal dit waarschijnlijk wel werken met wat minder, maar 550w vind ik wel erg weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door Arn0uDz op 18-07-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik heb een R9 290 met exact dezelfde voeding en die start gewoon op.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou dat kunnen dat die voeding het niet trekt en dat hij daardoor helemaal niet aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
neej tenzij de voeding stuk is.
550w is meer dan voldoende ook 450w is nog makkelijk zat.

geeft wel beeld met onboard videokaart?

je kan andere pci-e slot even prberen

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja met onboard videokaart doet de PC het gewoon. Andere pci-e slot ook al geprobeerd maar nog steeds lijkt het alsof er geen stroom op staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:45:
Ja met onboard videokaart doet de PC het gewoon. Andere pci-e slot ook al geprobeerd maar nog steeds lijkt het alsof er geen stroom op staat.
Gaan de fans wel draaien?
Hoor je de harde schijf wel aangaan?
Als je kijkt naar de fans, zie je ze heel kort bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens je moederbord bios te resetten, helpt dat niet update dan je moederbord bios en kijk of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
ander stekkertje op de videokaart proberen?
ik heb ook weleens per ongeluk een via molex 5v naar 6 pins aangesloten, toen deed de videokaart ook niet zoveel :P

in de bios staat pci-e videokaart opstarten eerst?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 17:52
Geen inhoud

[ Voor 101% gewijzigd door thecrazygun11 op 21-07-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Even voor de duidelijkheid;
Je hebt het systeem net gebouwd en gelijk deze kaart aangesloten?

Gebruik je een geaard stopcontact?
Wat gebeurt er als je geen video uit kabel aansluit?

Ik ga er van uit dat je de 6+2 en 6 pins pci kabel allebei hebt aangesloten op je GPU.

Zit er op je moederboard een aansluiting stekker die je GPU "helpt" (ik gebruik een msi mpower mobo waarop 3 aansluitingen zitten, 2 voor mobo 1 voor oc GPU)
Is deze wel/niet aangesloten?

is je pc geaard? (jaja belangrijk punt dus ik vraag het 2 keer, voorkomt op zijn Brabants "keiveul" problemen, en een kortsluiting of iets dergelijks is vaak snel op te pikken aangezien je lampjes ook uit gaan).

De GPU zit goed vast?
Hoe lang is een Chinees.
De GPU uitgangen raken je case niet?

Kun je een GPU lenen van een vriend/kennis/familie/buurman/oude PC?
Kun j kijken of je mobo of GPU de boosdoener is.
Kun je een PC lenen van een vriend/kennis/familie/buurman/oude PC?
Kun j kijken of je mobo of GPU de boosdoener is.

Heb net je voeding berekend, deze is inderdaad vrij krap maar moet toereikend zijn (synthetisch 100% load met 2 usb apparaten is 551W, 100% dat je PSU dan over de zeik gaan aangezien de opgegeven 550W het piek vermogen is.
Koppel eens alle usb en andere overbodige apparaten los en kijk wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
Geen inhoud

[ Voor 94% gewijzigd door thecrazygun11 op 24-07-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

nldbobg schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:07:

Heb net je voeding berekend, deze is inderdaad vrij krap maar moet toereikend zijn (synthetisch 100% load met 2 usb apparaten is 551W, 100% dat je PSU dan over de zeik gaan aangezien de opgegeven 550W het piek vermogen is.
Koppel eens alle usb en andere overbodige apparaten los en kijk wat er dan gebeurt.
Indrukwekkend ik kom hier met het zelfde namelijk op een piekvermogen van 392W uit, en dat ga je in een modern systeem zelfs bij het booten nooit behalen. Uberhaupt, denk je dat een degelijke voeding bij van 550W bij 551W stopt met werken en bij 549W wel weer werkt? Daag :w zo werkt het dus niet. Seasonic voedingen (Die XFX komt van Seasonic af) van 520W kunnen tot zo'n 570W leveren, iets wat je niet al te lang wil doen trouwens maar dit systeem komt niet eens in de buurt van het opgegeven vermogen.

http://extreme.outervision.com/PSUEngine

Dit systeem heeft ruim voldoende aan deze voeding, zelfs een 400w voeding van bijv Seasonic zou ruim voldoen. Dit neemt niet weg dat de TS een maandagmorgenmodel kan hebben, maar laten we eerst eens gaan uitsluiten of alles wel goed aangesloten zit.

Richting de TS: Beantwoord de eerder genoemde vragen even, gaan de fans wel draaien? Zitten de PCI-E connectoren wel goed aangesloten? Heb je in de BIOS (Terwijl je de onboard graphics gebruikt) wel geselecteerd dat je PCI-E (external soms) graphics gebruikt? Zit je monitor wel aangesloten op je GPU en niet onboard?
TheFXboy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:59:
Persoonlijk ik zelf zou voor de Cooler Master GM 650W gaan
Van A++ kwaliteit XFX (Seasonic) voeding naar eentje met brakke CapXon condensatoren? Grappenmaker..

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 00:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Neen, zo werken de ratings van voedingen niet. :F
TheFXboy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:59:
Persoonlijk ik zelf zou voor de Cooler Master GM 650W gaan heeft een aantrekkelijk prijskaartje van € 60,50.
De Seasonic S12G 650W kost € 89,94
Err, nee, doe maar niet. Kwalitatief groot verschil.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomg op 19-07-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
D4NG3R schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:31:
[...]

Indrukwekkend ik kom hier met het zelfde namelijk op een piekvermogen van 392W uit, en dat ga je in een modern systeem zelfs bij het booten nooit behalen. Uberhaupt, denk je dat een degelijke voeding bij van 550W bij 551W stopt met werken en bij 549W wel weer werkt? Daag :w zo werkt het dus niet. Seasonic voedingen (Die XFX komt van Seasonic af) van 520W kunnen tot zo'n 570W leveren, iets wat je niet al te lang wil doen trouwens maar dit systeem komt niet eens in de buurt van het opgegeven vermogen.
ik kan me niet herinneren dat ik een verwijzing heb gemaakt dat deze wel gewerkt zou hebben bij 549W maar kan aan mij liggen.

zoals ik al zei als alles 100% synthetisch belast word komt er uit de berekening 551W.

de voeding is krap maar moet dus toereikend zijn. aangezien hij nooit 100% belast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nogmaals: KUL.

Ik selecteer de CPU van de TS, de GPU van de TS, 2 DDR3 DIMM's, een SATA schijf, een SSD, een DVD brander, 2 USB devices en 2, 120MM fans en zet de belasting op 100%, en kom uit op een verbruik onder de 400W. Nogmaals: Ik weet niet wat je invoert of wat je uitvoert, maar dit systeem kan zwart op wit gewoon niet zo veel trekken. Realistisch gezien is het nog minder omdat je nooit alle componenten tegelijk 100% stressed een gemiddeld load verbruik ligt zo rond de 80%, met stressing software kom je misschien aan de 92%.

De GPU heeft een TDP van 180W en de CPU een TDP van 84W, 35W voor je gemiddelde mobo + 2 DIMM's RAM, 12W voor je gemiddelde HDD en 5W voor je gemiddelde SSD. overige materiaal en een paar fans zullen niet boven de 20W uitkomen.

Je geeft aan dat de TS eens zonder USB apparatuur moet booten, dat maakt maarliefst maximaal 2.5W per device uit. Dus ja, je zegt effectief dat een voeding met een paar W minder belasting magisch wel werken.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
Geen invoer

[ Voor 116% gewijzigd door thecrazygun11 op 21-07-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
@TheFXboy

Een heel verhaal, maar rammelt wel een beetje.
zoals gezegd voeding die is aangeraden is gewoon duidelijk slechter.
550w voeding zoals ik al zei meer en dan ook meer als genoeg (load op 350w is wel de max die je gaat zien, bij opstarten onder de 300), neemt niet weg dat hij wel stuk kan zijn natuurlijk.

Zet is nu weer aan de TS

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
D4NG3R schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:05:

Je geeft aan dat de TS eens zonder USB apparatuur moet booten, dat maakt maarliefst maximaal 2.5W per device uit. Dus ja, je zegt effectief dat een voeding met een paar W minder belasting magisch wel werken.
en weer verdraai je mijn woorden..... lekker aan het flamen jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TheFXboy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:29:
Een video gezien met een vi gene i7 4770K asus 780ti en die kon met zijn 450w benchmarken zonder problemen :o (Al zat hij bijna op zijn piek vermogen)
Joh, een systeem trekt niet zo veel als die uit de duim gezogen nummers van fabrikanten. We zijn Tweakers, geen Trust-kopende grootouders.
daarom raad ik hem eerder aan te controleren voor te kijken of hij geen onboard graphics draaid en de beeldkabel is aangesloten op de videokaart zelf en of de bios wel de pci kaart instelt. Zodra hij al deze stappen gedaan heeft en ook onboard graphics kan draaien zonder 1 probleem dan zal zijn videokaart eens binnen moeten om onnodig geld uitgeven daarna is de kans groot dat RMA zegt je zult een krachtigere voeding nodig hebben.
Hoofdletters, punten en komma's maken een verhaal leesbaar.
Update! Uhm 150w? NEEN!
[afbeelding]
Op wie is dit gericht? Ik lees nergens in het topic 150w, de 180w bron die ik eerder vond klopt inderdaad niet en het is inderdaad 250w. Dit neemt trouwens niet weg dat je alsnog op 400W zit als je hem op de een of andere magische manier 100% kan stressen. En nee, zelfs als jij je GPU en/of CPU benchmarked kom je nog niet aan 100% verbruik van deze componenten.
nldbobg schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:24:
[...]

en weer verdraai je mijn woorden..... lekker aan het flamen jij.

Nogmaals: Een voeding gaat niet magisch werken als je een paar W minder trekt. Er is geen magische grens, een voeding maakt richting het einde van wat die kan leveren een curve qua performance in deze curve werkt de boel niet lekker of compleet niet. En dan spreek je niet over 550 - 560W ofzo, nee dan spreek je over een curve van 570 - 600W, bijna 200W meer als wat dit systeem van de voeding kan vragen.

Sterker nog, deze voeding kan net over de 600W leveren zonder er uit te klappen.

Als je trouwens niet weet wat 'flamen' inhoud gebruik de term dan niet, ik flame hier op helemaal niemand. Ik word persoonlijk strontziek van de hoeveelheid onzin die nieuwe gebruikers rondstrooien en begin daardoor misschien wat verhit/sarcastisch te reageren maar alsnog zie ik geen reden om te beginnen met het opzettelijk uitlokken van reacties en/of het uitschelden van andere users. Als het echt zo ver zou moeten komen heeft een mod allang ingegrepen omdat het topic wel heel extreem word 8)7 .

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hij doet helemaal niks, alsof er geen stroom op staat. En wat ik zeg, als je de voeding van de videokaart af haalt werkt alles wel.
Als er dus helemaal niks gebeurt kun je er vanuit gaan dat er ergens dus kortsluiting gemaakt word.
Vraag is alleen, is het een probleem van de voeding (iets mis met de power kabels) of de videokaart (aansluiting op de videokaart die niet goed is, dus een DOA kaart).

Eigenlijk kun je dat alleen nog testen door de kaart in een andere PC te proberen met een andere voeding dan die in je huidige build zit.

(offtopic deel)
Ik word persoonlijk strontziek van de hoeveelheid onzin die nieuwe gebruikers rondstrooien en begin daardoor misschien wat verhit/sarcastisch te reageren
offtopic:
Valt mij helaas de laatste tijd ook op (geen directe aanval op nieuwe leden hoor, even in het algemeen ;) ).
Mensen lezen niet of lezen niet goed (ze begrijpen totaal sommige hele simpele teksten/zinnen niet), praten elkaar na (echt de grootste onzin word er de laatste tijd verspreid over vanalles en nog wat, van benodigde kracht van videokaarten om fatsoenlijk te gamen, tot het aanbrengen van koelpasta, tot het verbruik van PC onderdelen). Overigens niet alleen hier op Tweakers, maar ook andere PC techsites zie je de grootste onzin de laatste tijd wat allemaal als waarheid word aangenomen, en als je er dan (met bewijs en eigen ervaring) tegenin gaat krijg je van alle kanten de wind van voren.

Zie nu ook sommige topics, word iets gevraagt, TS geeft antwoord, vervolgens komen weer mensen die doodleuk weer hetzelfde vragen waar de TS al lang antwoord heeft op gegeven.
Lezen en vooral begrijpend lezen is een beetje een uitstervend iets lijkt het wel...word er soms droevig van ;( .
(einde offtopic deel, maar snap heel goed wat je bedoeld D4NG3R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/7/

Ja oké inderdaad wist ik ook niet over deze voeding.

De topic starter reageert ondertussen nog niet. We weten ook niet hoeveel zijn systeem in praktijk verbruikt of zijn videokaart stuk is, of zijn BIOS ingesteld blijft op onboard graphics en zijn beeldkabel aangesloten is op de videokaart of zijn beeldkabel is gewoon nog aangesloten op zijn i/o ports van zijn moederbord.

Geen reactie van de topic starter betekend |:(

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

TheFXboy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:48:
http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/7/

Ja oké inderdaad wist ik ook niet over deze voeding.

De topic starter reageert ondertussen nog niet. We weten ook niet hoeveel zijn systeem in praktijk verbruikt of zijn videokaart stuk is, of zijn BIOS ingesteld blijft op onboard graphics en zijn beeldkabel aangesloten is op de videokaart of zijn beeldkabel is gewoon nog aangesloten op zijn i/o ports van zijn moederbord.

Geen reactie van de topic starter betekend |:(

Mvg
De TS heeft gisteravond nog gereageerd, kan best zijn dat hij vandaag gewoon wat anders aan het doen is, ik zie daar geen probleem in (wie weet ligt ie in het zwembad, niet ondenkbaar met dit weer 8) ).

BIOS settings en aansluiting (onboard of aan de videokaart) zelf verklaard niet dat de PC geen kick meer geeft als de power connectors zijn aangsloten. Het probleem zit dus ergens in de poweraansluiting van de kaart of de voeding (kortsluiting). De TS heeft al aangegeven dat wanneer de power connectors niet zijn aangesloten de PC wél start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik hoop dat je ook weet dat de GM serie (welke je eerder aanrade) CapXon consendatoren heeft welke nogal eh - ruk zijn. De V serie van Coolermaster bestaat uit topvoedingen, veel andere voedingen die CM verkoopt zijn matig of ronduit slecht.

Pas dus goed op met het aanraden van componenten als je niet zeker weet of deze wel zo goed zijn ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
@D4NG3R
Oeps inderdaad ik had mij verward tussen de "GM" en "V" serie.

@Nemesizz
Oké dat had ik dan niet goed gelezen dan licht het aan videokaart of voeding.

Hmm, dan denk ik eerlijk gezegd als je beide onderdelen gekocht heb in een winkel je bij hen normaal kan laten kijken of het aan de voeding of videokaart licht. Tenzij TS nog een voeding heeft liggen en dan blijkt het zelfde probleem opduiken? Dan veronderstel ik dat je beter dan de videokaart kan binnenbrengen.

mvg goede of slechte reactie? :9

[ Voor 9% gewijzigd door thecrazygun11 op 19-07-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe voeding gehaald, nu met 750W, en mijn PC draait nu als een zonnetje. Denk dus toch dat het daar aan lag. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Euh, en welke voeding heb je nu gekocht? 750W is fikse overkill voor dit systeem.. Je huidige voeding was waarschijnlijk kapot, maar is normaal gesproken ruim voldoende voor dit systeem. Waarom heb je niet gewoon garantie aangevraagd?

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2014 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:42:
Heb een nieuwe voeding gehaald, nu met 750W, en mijn PC draait nu als een zonnetje. Denk dus toch dat het daar aan lag. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips!
D4NG3R schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:42:
Euh, en welke voeding heb je nu gekocht? 750W is fikse overkill voor dit systeem.. Je huidige voeding was waarschijnlijk kapot, maar is normaal gesproken ruim voldoende voor dit systeem. Waarom heb je niet gewoon garantie aangevraagd?
Ik maak me zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:41
Je krijgt dit prbleem ook als je de 8 pin cpu in de videokaart stopt 8 pin? Dan gebeurt exact hetzelfde compiter start niet op niks draaien gewoon dood kans zit erin dat dat gebeurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lees je even iets meer in voordat je post, in de TS staat dat het systeem zonder GPU wel start. Dat betekend dat de 4/8 pin CPU connector gewoon aangesloten is waar deze hoort. Uberhaupt past die connector helemaal niet in de PEG connector op de/een GPU, of je moet hem forceren.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2014 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi sjonnie011,

Heb net als jou de best buy gebouwd en loop tegen het zelfde probleem aan.
In eerste instantie dacht ik aan een DOA Club3D Radeon R9 280X. Maar bij megekko zeggen ze dat hij het doet. Nadat ik hem gister terug kreeg heb ik eerst een internet flash van het moederbord gedaan.
Helaas doet hij het nog steeds niet.
Ben jij al wel verder gekomen?
Kan op internet ook nergens iets vinden over een zelfde probleem verder.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 14:44 ]

Pagina: 1