RH7.1 Cd-rom mount probleem

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Heb al een aantal threads gelezen over CD-ROM mount problemen met een 2.4 kernel, maar die waren zo oud/ingewikkeld dat ik het maar even overnieuw probeer:

Bij m'n vorige installatie RH 7.0 had ik totaal geen problemen met het mounten van cdrom. Nu maakt de automount van RH7.1 zo'n cilinderkop icoon van m'n cdrom waar ik dus niks aan heb , en handmatig 'mount cdrom' vanuit een XTerm doetie helemaal niks en vanuit een non-X term zeurt ie over defective cd-rom media en nog meer geblaat. Het installeren van Linux vanaf deze cdroms is echter geen probleem...
Bij m'n vorige 7.0 install kreeg bij 'mount cdrom' gewoon netjes zo'n regeltje 'ATAPI IDE Cd-rom Dolphin 8001' (ja da's een heel brak 2-speed ding) en nu dus alleen maar gezeik.

Is dit probleem een algemeen 2.4 kernel probleem? En is er een workarounf zonder dat ik m'n kernel hoef te recompilen? Want daar ben ik nog veel te newbie voor...

• milos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:23
probeer een een volledige regel
mount /dev/cdrom /mnt/cdrom

of /dev/hdb /mnt/cdrom
(laatste alleen als 1 hd hebt!)

en kijk eens wat ie dan zegt

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb je wel de IDESCSI geïnstalleerd.
Die heb je vaak nodig om IDE-CDRom's aan te spreken. Hij emuleert dan een SCSI. Dat werkt doorgaans wel okay. Ik weet niet exact hoe het zit, omdat ik zelf geen enkel IDE device heb.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op maandag 11 juni 2001 14:21 schreef The_Jester het volgende:
Heb je wel de IDESCSI geïnstalleerd.
Die heb je vaak nodig om IDE-CDRom's aan te spreken. Hij emuleert dan een SCSI. Dat werkt doorgaans wel okay. Ik weet niet exact hoe het zit, omdat ik zelf geen enkel IDE device heb.
Ik denk van wel, heb nl. ook 2 IDE harde schijven die het doen (1tje vor linux)

En de tip van de andere replyer ga ik zo proberen. Heb alleen geen idee hoe ik de output van de commandline kan verhuizen naar het input-veldje van GoT...

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft je kernel support voor het iso9660 fs?

Verwijderd

Zie ook de FAQ van NOS, voor mounten en controle op kernel-support.
Pagina: 1