Geachte lezers 
Graag zou ik geholpen worden bij mijn volgende HTPC / NAS oplossing, als iemand op of aanmerkingen heeft worden die gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
XBMC: series en films bekijken (eventueel met extra add-ons / thema's), opslag van data meerdere(2) systemen op de NAS. Misschien Windows 8.1 er op draaien maar ik denk dat dit weinig toegevoegde waarde heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor NAS + HTPC max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar heb begrepen dat Synology het op dit moment erg goed doet, verder spreekt de Intel NUC me wel erg aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HTPC komt bij de TV te staan dus het liefste zo stil mogelijk, hoeft niet perse met afstandsbediening aan / uit te kunnen maar mag natuurlijk altijd. Ook gaat de HTPC via wifi streamen als dat een beetje mogelijk is, daarvoor volgende kaartje gevonden:
pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235
Heb zelf het volgende gezien in een ander topic:
Dit sprak me erg aan, maar topic was al een tijdje oud dus wellicht zijn er dingen die anders kunnen.
Ik hoor het graag.
Graag zou ik geholpen worden bij mijn volgende HTPC / NAS oplossing, als iemand op of aanmerkingen heeft worden die gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
XBMC: series en films bekijken (eventueel met extra add-ons / thema's), opslag van data meerdere(2) systemen op de NAS. Misschien Windows 8.1 er op draaien maar ik denk dat dit weinig toegevoegde waarde heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor NAS + HTPC max 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar heb begrepen dat Synology het op dit moment erg goed doet, verder spreekt de Intel NUC me wel erg aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HTPC komt bij de TV te staan dus het liefste zo stil mogelijk, hoeft niet perse met afstandsbediening aan / uit te kunnen maar mag natuurlijk altijd. Ook gaat de HTPC via wifi streamen als dat een beetje mogelijk is, daarvoor volgende kaartje gevonden:
pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235
Heb zelf het volgende gezien in een ander topic:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 103,51 | € 103,51 |
| 1 | Intel NUC Kit DN2820FYKH | € 108,85 | € 108,85 |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Synology DiskStation DS213j | € 159,05 | € 159,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,91 | |
Dit sprak me erg aan, maar topic was al een tijdje oud dus wellicht zijn er dingen die anders kunnen.
Ik hoor het graag.
[ Voor 8% gewijzigd door Xevoo op 21-07-2014 23:36 ]