Afgelopen week was ik aan het shoppen voor een vervanging van mijn oude ipad 1. Deze word hoofdzakelijk gebruikt voor internetten, daarnaast voor mail en voor het laten zien van foto's. Nu was ik erg gecharmeerd van de surface pro 2 met een I5 processor en 64 GB geheugen. Deze past net binnen mijn budget. Nu zag ik vlak daarna dat er over enkele weken een surface pro 3 uit komt. Hierbij is het instap model 30 euro duurder alleen zit ik dan wel met een i3 processor. Ik zit nu erg in een dubio of ik ga voor de surface pro 2 met i5 en of een surface pro 3 met een i3. Kan iemand een doorslag gevende oordeel geven waarom ik zou moeten kiezen voor 1 of de ander.
'Veel' lichter en dunner + friction stand + betere schermverhouding. Met de dingen die je doet zul je echt niet veel verschil zien tussen een i3 en i5.
Hoe kunnen wij nou voor jou bepalen wat voor jou handig is? Wij kennen jou niet toch? Geef dus een uitgebreide en gedetailleerde beschrijving van het beoogd gebruik. Vertel wat de voor jou relevante verschillen zijn tussen de twee apparaten en waarom twijfel je tussen de twee?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik zou ook voor de surface 3 gaan.
Iets mindere processor maar wel beter scherm, hogere waarde mocht je hem over een paar jaar willen verkopen en langere support van Microsoft.
Ik zou de surface 3 wel even in de winkel uitproberen aangezien ie een groter scherm heeft dan de surface 2 en je dit misschien té groot vind voor een tablet.
Iets mindere processor maar wel beter scherm, hogere waarde mocht je hem over een paar jaar willen verkopen en langere support van Microsoft.
Ik zou de surface 3 wel even in de winkel uitproberen aangezien ie een groter scherm heeft dan de surface 2 en je dit misschien té groot vind voor een tablet.
Als je de Pro bedoelt, graag even aangevenbrick5492 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:11:
Ik zou ook voor de surface 3 gaan.
Ik zou dus voor de Surface non-pro 2 gaan, als ik de taken zo zie. Surfen, Mailen, foto's bekijken heb je geen Pro voor nodig.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De Surface Pro 3 heeft nu een scherm van N-trig. Ik weet niet hoe die zich verhoudt tot het Wacom scherm wat nu in de Pro 2 zit.
ik heb ze nu niet bij de hand, maar als ik de berichten mag geloven verhoudt dat zich prima
Ook in Photoshop, waar je met de standaard Windows driver geen drukgevoeligheid hebt?
Daarvoor moest je bij de Surface 2 de Wintab driver van Wacom downloaden.
Daarvoor moest je bij de Surface 2 de Wintab driver van Wacom downloaden.
[ Voor 30% gewijzigd door wappiewappie op 20-07-2014 16:26 ]
Pagina: 1