Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] Non-default poort geeft vreemd gedrag

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:00
Ik kom iets heel eigenaardigs tegen wat ik ook niet goed kan herleiden naar een kleiner stukje code.

Ik heb een pagina met javascript. Lokaal en vanaf een server werkt het prima, maar zodra ik het over een niet-standaard poort laat lopen gebeuren er hele rare dingen. jQuery lijkt niet meer goed om te gaan met .prop en .attr bijvoorbeeld (maar misschien is dat het oppervlak).

Wat heb ik geprobeerd:
- 3 browsers getest op poort 80 en poort 53080. Deze worden door de router gewoon doorgegeven zonder mapping.

Ik denk dat ik het beste even de twee pagina's kan sturen, deze zijn voor nu even onbeveiligd:

Werkend:
http://tiogatours.dvt.tiogatours.nl/routes/auto//14-18-dagen

Niet werkend:
http://tiogatours.dvt.tio...outes/camper//14-18-dagen

Hierbij wordt exact dezelfde achterliggende zooi gebruikt. De virtual host luistert zowel naar poort 80 als naar poort 53080

Ik was er vanmiddag even knap chagrijnig over, maar gelukkig ligt het 'alleen maar' aan de poort. Ik heb het natuurlijk ook geprobeerd met de poort op :80 dicht, maar dit maakt niet uit. Firebug geeft verder geen errors (dus alle bestanden worden geladen).

[ Voor 6% gewijzigd door storeman op 18-07-2014 18:45 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:56

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kan het kloppen dat je domein alleen een IPv6 adres heeft?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zie ook geen A record op tiogatours.dvt.tiogatours.nl, kan het daar door komen?

• storeman
Ik had inderdaad alleen ipv6 records aangemaakt en het in mijn hosts file staan. Is gefixed en zal met een paar uur wel werken.

Het is overigens niet echt een eenvoudige pagina om te doorgronden, ik heb reeds geprobeerd om het probleem er uit te destilleren. Tot zover helaas nog geen succes.

Het zal wel ergens in mij JS zitten, maar die is letterlijk hetzelfde, het enige wat anders is, is de poort.

[ Voor 67% gewijzigd door storeman op 20-07-2014 09:05 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kan je aangeven wat er precies verkeerd gaat in de pagina op poort 53080? Ik zie nu twee verschillende pagina's (autovakanties op de eerste en campervakanties op de pagina op poort 53080) die er volgens mij beide wel ok uitzien in Firefox 30, Chrome 36 en Internet Explorer 11. Ik zie trouwens wel dat er iets mis gaat met de checkboxen op poort 53080, is dat waar je op doelt?

Edit: Gevonden, het gaat verkeerd in je Javascript:

JavaScript:
1
2
3
4
5
    History.Adapter.bind(window, 'statechange', function(){
        ...
        var path = state.url.replace(window.location.hostname, '');
        path = path.replace(/^https?:\/\/\//, '/');
        var formData = pathToFormData(path);

window.location.hostname bevat alleen de hostname en niet de poort. Hierdoor faalt de regex op de regel erna en vervolgens de split in pathToFormData. Die overschrijft daarna alle form data waardoor de pagina zich zo vreemd gedraagt. Controleren op location.port en die gebruiken wanneer anders dan 80 is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing.

[ Voor 46% gewijzigd door Tribits op 21-07-2014 02:41 ]

• storeman
Held! Het moest inderdaad iets met de URL zijn, maar nooit over nagedacht dat dit het zou kunnen zijn. Heel erg bedankt! Lang mee bezig geweest om het te vinden?

JavaScript:
1
2
var path = state.url.replace(/^https?:\/\/[^\/]\/?+/, '/');
var formData = pathToFormData(path);

[ Voor 7% gewijzigd door storeman op 21-07-2014 08:43 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ben er wel een paar uurtjes mee bezig geweest. Maar goed, doe dit voornamelijk om mijn skills met de developer tools van de verschillende browsers een beetje op peil te houden en kies een beetje de problemen uit die me wel een goede uitdaging lijken.

Ik zocht het in eerste instantie in een server/netwerk probleem of een XSS/CORS probleem maar na een tijdje die kant op gezocht te hebben bleek dat een dood spoor. Daarna verder gegaan met het Javascript deel en dat kost natuurlijk ook weer even tijd om uit te vogelen wat er precies gebeurt.

Maar goed, blij te horen dat het gewaardeerd wordt.

Pagina: 1