Interne HDD geeft incorrecte grote

Pagina: 1
Acties:

• RE Amemiya
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Goedenmiddag,

Ik heb zelf een tijdje terug een externe HDD van 1 terabytjes groot uit elkaar gehaald, en deze op SATA aangesloten, en sinds die dag heeft die zich altijd als 4GB aangegeven.

Is dit op te lossen?, of is het gewoon niet mogelijk om een externe HDD naar intern te bouwen?, aangezien het printplaatje van de externe schrijf stuk was vond ik het zonde om hem in ze geheel weg te gooien haha.

Alvast bedankt.

(Als ik dit in het verkeerde topic heb opgestart kan deze dan SVP verplaatst worden?, 1e keer dat ik hier post)

[ Voor 11% gewijzigd door RE Amemiya op 18-07-2014 18:21 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Waar staat dat de schijf 4GB groot is? In de BIOS, in verkenner, in schijfbeheer of ergens anders?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een OS hebben we het hier over?

Als het een MS Windows OS is: Kijk eens vanuit de commandline met diskpart naar die disk. Ik heb hier ook wel eens een disk gehad welke een "hidden" partitie had welke als primary/active stond waardoor de rest van de disk niet meer gezien werd. Op dat deel van de disk stonden wat "fratsen" van de leverancier om die disk automagisch te koppelen op een door hén bepaalde schijfletter onder bepaalde voorwaarden.

Met diskpart kijk je eigenlijk naar de fysieke disk en kun je er weer mee doen en laten wat je wil (dus ook die zooi er af gooien en het volledige volume aan gaan laten spreken door het OS).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse