Ik heb een database waarin een Arduino elke 5 min. temperaturen wegschrijft. Met die data wil ik wat gaan doen uiteraard.
Maar ik kom er met de queries niet helemaal uit.
Ik meet op dit moment met 3 sensoren, dit zijn de nieuwste waardes van elke sensor:

Als ik echter de nieuwste meting van één sensor wil ophalen (de onderste in dit geval), met query
Dan krijg ik als resultaat '31.4' terug ipv '36.7'.... Hoe kan dat!??
datatype van de cel is DECIMAL(3,1), voorheen VARCHAR(30), maar DECIMAL leek me beter. Met VARCHAR had ik het probleem echter ook al.
Enige wat misschien wel een probleem zou kunnen zijn, is dat MySQL bovenaan laat zien:
Maar ik kom er met de queries niet helemaal uit.
Ik meet op dit moment met 3 sensoren, dit zijn de nieuwste waardes van elke sensor:

Als ik echter de nieuwste meting van één sensor wil ophalen (de onderste in dit geval), met query
SQL:
1
| SELECT celsius, MAX(id) FROM temperature WHERE sensor = '28 92 19 a8 04 00 00 65' |
Dan krijg ik als resultaat '31.4' terug ipv '36.7'.... Hoe kan dat!??
datatype van de cel is DECIMAL(3,1), voorheen VARCHAR(30), maar DECIMAL leek me beter. Met VARCHAR had ik het probleem echter ook al.
Enige wat misschien wel een probleem zou kunnen zijn, is dat MySQL bovenaan laat zien:
Maar ik heb het veld 'id' gewoon als PK ingesteld....De huidige selectie bevat geen unieke kolom. Functies zoals rasterbewerkingen, checkboxen, Bewerken, Kopiëren en Verwijderen, zijn niet beschikbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-07-2014 17:03 ]