Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webshop met "Amazon marketplace", kant-en-klaar oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 22:32
Juiste forum? Heb geen specifieke programmeervraag namelijk, indien verkeerd wordt een verplaatsing van het topic op prijs gesteld.

Ik ben op zoek naar webshop software om digitale producten te verkopen, dus levering per email. Nu is dat inmiddels wel mogelijk in de meeste kant-en-klaar pakketten volgens mij. Bovendien ben ik van plan de orders handmatig langs te lopen en de levering ook handmatig te doen, dus dat kan eigenlijk wel met elk webshop pakket (of digitale levering nou ondersteund wordt of niet).

Ik heb in het verleden al eens PrestaShop gedraaid en dat was eigenlijk al overkill qua opties, less-is-more wat mij betreft (product, plaatje, beschrijving, categorie en prijs) maar ben dan wel bang dat ik later tegen beperkingen aan loop en toch bepaalde zaken mis, maar lightweight is wel een must.

Hoe dan ook, ik wil daarnaast ook iets anders gaan doen, ik wil namelijk net als bij de Amazon Marketplace en Bol.com ook (particuliere) verkopers toelaten in mijn webshop die dezelfde producten als ik in de webshop verkopen, maar tegen hun eigen prijs.

Kopers moeten dan op de productpagina kunnen zien of er verkopers zijn die hetzelfde verkopen (als het product wat ze bekijken) en tegen welke prijs. De afhandeling daarvan vraagt natuurlijk om een compleet ander proces en (waarbij het product van die specifieke verkoper naar de koper moet, de betaling wordt wel door mijn shop afgehandeld maar het tegoed van die betaling moet natuurlijk wel naar de juiste verkoper, in de vorm van shop-tegoed). Ik vraag me dan ook af of er überhaupt iets op de markt is wat hier in de buurt komt, ik denk namelijk dat het maatwerk gaat worden.

Ik vond een (redelijk dure) Magento Multi vendor Marketplace module (voor Magento dus) die qua beschrijving de Amazon marketplace leek te klonen maar het blijkt meer een "shop-in-shop" principe te handeren waarbij je verschillende verkopersafdelingen binnen je webshop maakt waar de verkopers hun eigen catalogus in beheren, bepaald niet wat ik zoek dus.

Nu heb ik wel eens wat in CodeIgniter gedaan en dat beviel me goed, nu lijkt het me aan de ene kant wel makkelijk om from scratch te beginnen en daarbij alleen de absolute benodigdheden te ontwikkelen voor mijn shop maar daar zal ongetwijfeld meer bij komen kijken dan je wilt en dus ook veel tijd gaan kosten.

Mijn vraag is dan ook: zijn er pakketten waar een dergelijke marketplace mogelijkheid al mee mogelijk is (al dan niet met een plugin), aangezien ik verwacht van niet vraag ik mij vervolgens af of mensen bepaalde lightweight pakketten aan kunnen raden om makkelijk zelf dergelijke aanpassingen voor te maken.

Ik vond zelf al GoCart (https://gocartdv.com/), webshop software gebaseerd op CodeIgniter dus mogelijk een mooie optie om mee te beginnen en het marketplace deel zelf aan toe te voegen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
XhaiKhaL schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:31:
Juiste forum? Heb geen specifieke programmeervraag namelijk, indien verkeerd wordt een verplaatsing van het topic op prijs gesteld.
Als je twijfelt kun je altijd even bij 't forum in kwestie kijken naar de bovenste (paar) topic(s) en de FAQ's die nog boven de topiclisting staan. Daar zie je bij PRG o.a. staan:

Waar hoort mijn topic?
Devschuur® Beleid

Daarin tref je dan, o.a. weer aan:
[q=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1111158]

Programming

Problemen met applicatieprogrammering of serversided scripting.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:

• bla
• bla
• bla
En:
Dit is de Devschuur, wat er op neer komt dat er allerlei creaties ontwikkeld worden. Dat betekent ook dat het niet de bedoeling is om te vragen naar kant-en-klare onderdelen voor je website of software.
Ik heb zo snel geen goed alternatief forum waar je topic wél op z'n plek zou zijn, maar kan je wel verwijzen naar Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! mocht je 't willen (laten) bouwen. Heb je concrete programmeervragen over 't implementeren van iets dergelijks dan ben je uiteraard welkom in de Devschuur®.

Ik zal intern even overleggen wat we met dit topic gaan doen, maar ik verwacht dat 't blijft zoals 't nu is.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 18-07-2014 17:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.