Nieuwe Bowers & Wilkins CM Series setup

Pagina: 1
Acties:
  • 4.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een eerste wereldprobleem en hoop dat jullie me ervan af kunnen helpen. Eind dit jaar, dan wel begin volgend jaar, hoop ik te gaan samenwonen en dan wil ik graag een mooi stukje geluid aan ons huis toevoegen in de vorm van een Home Cinema set. Het budget hiervoor is plusminus € 10.000,-. Uiteraard kan dit budget nog wijzigen (lees: dalen), omdat je natuurlijk nooit weet hoe een huis kopen en inrichten zal uitpakken, maar ik verwacht dit budget toch wel te kunnen opbrengen. Ook spreekt het voor zich dat ik nog geen afmetingen weet, want er is nog geen huis… we houden het voorlopig dus nog even op een ruimte van “X” vierkante meter :)

Voor wat betreft de speakers ga ik sowieso voor de Bowers & Wilkins CM Series. Naast geluid waar ik persoonlijk vrij gelukkig van word bieden deze speakers (ook persoonlijk natuurlijk) tevens een mooi design/uiterlijk (het oog wil ook wat!). Qua kleur spreekt wenge me erg aan, maar ik denk dat wit ook niet zal misstaan. Hier zal vriendinlief ook over willen debatteren, dus dat kan nog alle kanten opgaan.

Ik zat eerst te denken aan de volgende setup:
  •  2 x Bowers & Wilkins CM8
  •  2 x Bowers & Wilkins CM1
  •  2 x Bowers & Wilkins FS 700/CM
  •  1 x Bowers & Wilkins CM Centre
  •  1 x Bowers & Wilkins ASW 10CM
Maar nu begint m’n hart steeds sneller te kloppen als ik kijk naar de volgende setup:
  •  2 x Bowers & Wilkins CM10
  •  2 x Bowers & Wilkins CM5
  •  2 x Bowers & Wilkins FS 700/CM
  •  1 x Bowers & Wilkins CM Centre 2
  •  1 x Bowers & Wilkins ASW 10CM
Beide opties vallen binnen m’n budget en ik ga er vanuit dat ik een redelijke korting kan bedingen (advies hierover is absoluut gewenst en welkom :)).

Nou schijnt het zo te zijn dat deze speakers op de één of andere manier aangestuurd moeten worden. Belachelijk natuurlijk, ik verwacht dat zulke dure speakers kunnen ruiken wat ik op ieder gewenst/geschikt moment wil horen en op welk volume, om nog maar te zwijgen van de kernreactor die ze voor dat geld hadden kunnen inbouwen om de nodige wattages te leveren. Maar het leven is zoals het is, en daarom zit ik te peinzen over de volgende mogelijke combinaties:

Voor de CM8 setup:
  • Denon AVR-X4000 (keep it simple)
  • Denon AVR-X4100W (puur en alleen voor de toevoeging van Wi-Fi)
  • Denon AVR-4520 (misschien een beetje overkill?)
  • Marantz SR7008 (Denon AVR-X4000 in een Marantz jasje)
  • Marantz SR7009 (zit er aan te komen)
Voor de CM10 setup:
  • Denon AVR-4520
  • Denon AVR-X5200W
  • Marantz SR7009
  • Marantz AV7702 (XT32! De AV7701 heeft dit niet) + Marantz MM7055
  • Marantz SR7009 + Marantz MM7055 (deze combinatie zou ik puur en alleen kiezen omdat de SR7009 goedkoper zal zijn dan de AV7702, wat ook nu het geval is met de SR7008 en AV7701)
Je hebt natuurlijk liefhebbers van beide merken, veel overeenkomsten en veel verschillen. Kijk ik puur naar het esthetische aspect van deze twee merken dan wordt het hoe dan ook een Marantz setup. Voor wat betreft de X4000 / X4100W zie ik geen meerwaarde ten opzichte van de SR7008 / SR7009 (althans niet voor wat ik van een receiver verwacht).

Kabels ben ik nog niet helemaal over uit. Sommige vinden dit een big deal, anderen kijken meer naar natuurkundige wetten dan (dure) merken, weer anderen vinden huppeldepup, etc. Momenteel neig ik naar goede maar betaalbare kabels (ook voor subwoofer, RCA/XLR, ..).

Ik vind het maar een lastige keuze… De goedkoopste optie (CM8 setup met Denon AVR-X4000) komt bruto uit op ongeveer € 5.700,- en de duurste optie (CM10 setup met voor- en eindversterker) op ongeveer € 9.950,-. Grootste nadeel is de dwang die ik dan zal voelen om er hele bedragen van te maken. De goedkoopste optie levert me dan een etentje op in een sterrenrestaurant en de duurste optie twee keer McDonald’s. Zoiets verzin je toch niet?!

Mocht ik voor een preamp + amp gaan in plaats van alleen een receiver, ga ik dan voor RCA (unbalanced) of XLR (balanced)? Onderzoek naar de verschillen hiertussen zeggen me nu om voor XLR te gaan.

Graag jullie advies, meningen, verbeteringen, etc. Be gentle though, ik ben meer thuis in de IT ;) Dus als ik onzin praat, let me know…

[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 11-08-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02

JT

VETAK y0

Mijn mening: CM5 ipv CM1 als rear ga je niet horen -> jammer geld.

CM10 vs CM8: tweeter bovenop + een extra laag driver voor de dubbele prijs (900 vs 1800) ga je er echt niet aan af horen. Sterker nog, zeker als je gebruik maakt van een subwoofer voor het laag denk ik dat er alleen een zeer subtiel verschil zal zijn in het hoog. Als je het zo subtiel bekijkt kun je ook zeggen dat de tweeter van de CM10 verder van de andere drivers zit -> groter looptijdverschil. Ook niet goed voor je geluid.

CM Center vs CM Center 2: met 1 midwoofer heb je voor het grootste deel van je frequentiebereik een puntbron, wat bevorderlijk is voor je geluid. Verder wordt je center heel veel belast dus ik kan me voorstellen dat bij hogere volumes het prettig is dat een CM Center 2 meer klappen kan hebben zonder dat het ten koste gaat van de geluidskwaliteit.

Wat ik zou doen:
- 2x CM8
- 2x CM1
- 1x CM Center 2

CM8 ipv CM10 scheelt je 1800 euro.
CM1 ipv CM5 scheelt je 400 euro
Ik zou dan 500e extra aan een sub uitgeven, ga je richting de 2k. Voor dat geld zeker geen unit nemen met 10" maar 12" minimaal en dan zou ik zelf gaan kijken bij de merken die echt een goede reputatie hebben op het gebied van Subwoofers (Velodyne, Rel, Sunfire, SVS, wellicht Teufel). Van wat je dan verder nog over hebt zou je kunnen overwegen te investeren in dingen die je akoestiek beter maken want dat bepaalt voor een heel groot deel je geluid.

Disclaimer: ik heb de speakers zelf nooit gehoord, ik oordeel puur op basis van specs en theorie. Dit is mijn educated guess. Het beste zou zijn om te gaan luisteren maar mijn hypothese is dus wat je hierboven leest.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 21:51
Mijn eerste advies: Kijk eerst naar welke ruimte je de installatie in gaat plaatsen en kies aan de hand daarvan je installatie.
Een CM10 + CM5 setje is fantastisch maar als ze in een ruimte van 4 x 4 komen te staan kun je net zo goed (zelfs beter) gaan voor de CM8 + CM1. De CM10's moeten wel in een echt grote ruimte staan om tot hun recht te komen.

Verder ben ik het grotendeels wel eens met JT met daarbij de nadruk dat je inderdaad beter een sub van een ander merk kunt kopen, er zijn gewoon andere merken die dat beter kunnen dan B&W.

Gewoon luisteren / advies vragen bij een goede audiozaak, als je het juist aanpakt krijg je wellicht een installatie op proef mee, zodat je thuis kunt luisteren.

On a side note: Een home cinema set is natuurlijk niet compleet zonder beeld, beschik je al over een degelijke TV / projector? Of staat dit los van de 10.000 euro? Kleine tip: de Panasonic plasma's gaan er binnenkort uit, voor onovertroffen beeldkwaliteit zou ik wellicht nog snel even gaan shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Speakers te groot voor een ruimte vind ik een bs argument maar je kunt op z'n minst zeggen dat het qua volume/capaciteit weinig meerwaarde heeft als het een kleine ruimte is ja.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Daar valt wel iets voor te zeggen, JT. Alles valt of staat, met de plaatsing van je speakers. Ook een te korte luisterafstand vanaf de 'sweet spot' naar de speakers toe is ook niet alles.
Verder ben ik wel eens met de stelling dat het zonde is om vloerstaanders als simpele surround speakers te gebruiken. Zie hier onder waarom...

Avoid:
Placing surround speakers too far forward of the main seating position will lead to insufficient sound fill at the back. Similarly, placing these speakers too far back will lead to voids in the listening area, disrupting the enveloping effect.

With side surrounds, avoid having these speakers firing directly in your ears. This leads to localized rather than diffused surround sound, which can be extremely annoying especially if the sound from the surrounds overpower that from the main fronts, throwing off balance the sounds between the different channels.
bron : http://www.practical-home-theater-guide.com/

Ik vind dit wel een goede leidraad m.b.t plaatsing van de speakers.

[ Voor 69% gewijzigd door Lip op 18-07-2014 18:22 . Reden: dat doe ik altijd ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan is niet het formaat de beperkende factor maar de plaatsing ;) Maar de footprint van de CM8 vs 10 en CM1 vs 5 verschilt zo weinig dat dat niet zal veroorzaken dat je je speakers ineens heel anders moet plaatsen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De plaatsing speelt ook rol. Maar je (luister)ruimte kan ook zo klein zijn, dat je speakers eigenlijk te groot zijn.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Had je al gekeken naar de 800 serie tweedehands.
Die zijn nog een heel stuk beter dan de cm serie.
Wil zelf ook een keer upgraden naar de 800 serie heb zelf trouwens de cm8 plis cmc en een Asw750 als sub.
Als aansturing heb ik een SR7005 en ga er dadelijk een paar maanden een eindversterker van hypex aan toevoegen omdat die naar mijn mening wel wat meer power kunnen gebruiken.
Had ze in de winkel gehoord met een zware eindversterker en dat klonk een heel stuk beter vandaar de upgrade.

Als je bij de cm serie wilt blijven zou ik goed gaan luisteren tussen de cm8 en cm9 en cm10 want er zit veel verschil tussen.
destijds was mij geadviseerd om voor de cm8 te gaan maar denk toch wel is had ik nu niet beter voor cm9 kunnen gaan?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:21

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hij zal niet gauw een kleine ruimte hebben met dat budget ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50

FeaR

In GoT we trust

caanova1984 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:52:
Hij zal niet gauw een kleine ruimte hebben met dat budget ...
Kort door de bocht. Genoeg opstellingen te vinden waarin de mooiste en duurste speakers in de kleinste ruimtes worden geperst, het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:36
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd van Marantz, maar ik zou geloof ik toch kiezen voor een zwaardere versterker bij deze speakers. Misschien via een Marantz AV7701 met een MM7055?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

XLR heeft alleen nut als beide apparaten gebalanceerd op zijn gebouwd én dan ook nog eens bij langere lengtes. Voor dit soort situaties voldoet RCA meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:06:
[...]

Duidelijk verhaal! Misschien heb ik ook wel iets teveel m'n best gedaan om er een homogeen totaalplaatje van te maken, vandaar de ASW10CM. De SVSound PB12-Plus DSP heeft ooit eens op m'n shortlist gestaan, wat denk je daar van? De PB13-Ultra DSP (2k+) lijkt me nou net even iets te beestachtig... of zie ik dat volkomen verkeerd? :) Ik sluit een toekomstige upgrade van 5.1 naar 5.2 in ieder geval niet uit, maar dat zou ik met een PB13-Ultra waarschijnlijk niet doen.
Het is nooit té in geluidstermen ;) Een grote subwoofer kan ook zacht spelen. Maar als de PB13-Ultra betekent dat 5.2 uitgesloten is dan zou ik de 12 nemen. Sterker nog, 2 subs is zelfs een heel goed idee met dit budget.

Maar goed, de keuze hangt ook af van de kamer. Wat voor ruimte komen ze in te staan? En vergeet ook zeker niet te gaan luisteren! Iemand hier geeft aan dat er tussen de CM8, 9 en 10 veel verschil zit, waarmee diegene dus suggereert dat er wellicht meer verschil in zit dan wat je op basis van theorie kunt vermoeden.

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 18-07-2014 23:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik doelde meer op de 800D serie tweedehans de Diomond serie is in 5.1 is te duur voor het gestelde budget.
Dus jij vind de 800 Diamond serie lelijk? En je zou ze niet willen hebben voor de cm prijzen nou ik kan je zeggen dat ik de eerste ben die ze gelijk gaan kopen zonder enig moment te twijfelen als ze voor cm prijzen weg gingen maar helaas.
Je hebt ze zeker nog nooit in het echt gezien en al helemaal nog nooit gehoord.
Terwijl je de cm10 wel mooi vind? Aangezien je daar over twijfelt die vind ik juist lelijk zo op de foto's, heb die nog niet in het echt gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door michael3 op 19-07-2014 00:09 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zowel smaak als prioriteiten zijn gewoon heel persoonlijk. Wees blij dat niet iedereen hetzelfde doet als jij :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Jammer dat er niet verder gekeken (en vooral geluisterd!) wordt dan het eeuwige B&W.

Verder verbaas ik mij over de focus op uiterlijk ipv geluidskwaliteit. En dat laatste kun je alleen zelf beoordelen door ergens te gaan luisteren. Het lijkt alsof de meeste sets tegenwoordig vooral worden gekocht om anderen de ogen uit te steken. Je doet jezelf dan tekort. :'(

[ Voor 62% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 19-07-2014 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Er zit wel verschil tussen het laag van de CM8 en 9. Als je een CM speaker wil aansturen kun je beter over teveel dan te weinig vermogen beschikken. Als je een 5.1 CM set gaat neerzetten mag je ook wel extra uitkijken na goede versterking. Een moderne receiver geeft vaak op 2ch een bepaald vermogen. Met meerdere speakers geeft deze niet altijd het zelfde vermogen als 2ch.

Neem gewoon de tijd, ga eens praten met wat winkels. Kies de winkel uit waar je het meeste mee hebt. Deze zullen diverse opstellingen laten horen. Alleen zo kun je echt je set samen stellen die je zoekt.
Afgaan op specs is leuk om je te orienteren maar het zijn maar specs. De CM8 bijvoorbeeld dipt zo hier dan naar 3 ohm. Ik probeerde de link te vinden naar de info maar die kan ik zo snel niet vinden. Wellicht een andere tweaker?
Ik kwam nog wel een leuk draadje tegen over vermogen/marantz/b&w(cm8) > http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143693.0 staat ook wel het e.e.a. in denk ik voor jou....

succes in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Qua versterking zou ik kijken naar de Marantz AV 7702 en daar een flinke eindversterker achter hangen ( Rotel, Emotiva, oid ). Vergis je er niet in dat de CM serie een stevige versterker lust om het maximale er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:27

OMD

Persoonlijk zou ik de subwoofers van B&W laten varen en kijken naar Velodyne, SVS of BK of iets in die trend. De kwaliteit van de B&W subs zijn uiteraard erg goed maar vergeleken bij andere merken die veel aantrekkelijker geprijsd zijn vallen de subs van hun toch een beetje buiten de boot.

De versterking die je aangeeft is in mijn ogen inadequaat voor de B&W CM serie. Een stevige eindbak met processor is een pré in mijn ogen of je moet kijken naar een versterker zoals de Anthem MRX700 bijvoorbeeld. Dat zijn zover ik weet ( hou me ten goede ) redelijke powerhouses.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Voor een mooie eindversterker kun je ook de tweedehands markt in de gaten houden. Kijk ook eens op het HTforum. Daar komen ook met regelmaat mooie versterkers langs. De voorversterker zou ik gewoon nieuw kopen met de nieuwste aansluitingen en software. Deze veroudert het snelst, omdat er regelmatig nieuwe formaten gelanceerd worden. Of je deze de moeite waard vindt is een tweede.

Audyssey XT32 is naar mijn mening wel de moeite waard. Dit is in mijn situatie de eerste room-correction die een goed effect heeft op het surround. Vooral de subwoofer heeft er, bij mij, baat bij.

En voor het verschil tussen CM8, CM9 en CM10 moet je echt gaan luisteren. Hier zit echt veel meer verschil in dan voornamelijk meer laag. een goede sub vult praktisch elke vloerstaander aan, maar je merkt het effect van een sub het best wanneer je deze weer weg haalt. Zoals OMD aangeeft zou ik ook kijken naar SVS, BK, e.d. Ik heb zelf een SVS PB-1000 en deze biedt voor mij voldoende laag bij films en TV. Als ik een nieuwe sub zou zoeken, dan zou ik zeker (als eerst) bij hen kijken naar de hogere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:34:
Jammer dat er niet verder gekeken (en vooral geluisterd!) wordt dan het eeuwige B&W.

Verder verbaas ik mij over de focus op uiterlijk ipv geluidskwaliteit. En dat laatste kun je alleen zelf beoordelen door ergens te gaan luisteren. Het lijkt alsof de meeste sets tegenwoordig vooral worden gekocht om anderen de ogen uit te steken. Je doet jezelf dan tekort. :'(
Dit!

Zelf destijds ook met de CM's in gedachten naar de hifi zaak gegaan vanwege hun hoge WAF. Tijdens het luisteren was het een van de eerste speakers die afviel. De uiteindelijk gekochte set stond zeker niet bovenaan qua looks maar wel qua sound. En daar gaat het toch om. En als ze staan ben je er toch zo aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Die Rotel voor versterker is een hele mooie heb hem al een aantal keer beluisterd en klinkt fantastisch.
Met dit soort speakers en versterking moet je eigenlijl helemaal geen audyssey willen gebruiken maar gewoon zo puur mogelijk willen luisteren.
Het gaat erom dat je de Muziek zo ''echt'' mogelijk wilt horen zonder toepassing van snufjes en zo.
Als ik bij de audyssey aan doe dan vind ik dat nergens naar klinken maar in de pure direct modus klinkt het perfect, komt ook omdat ik een externe dac gebruik.

Las dat je budget is uitgebreid zal nu echt zeker naar de 800 serie gaan luisteren.
Geloof me daar ga je geen spijt van krijgen gewoon naar de 804DI gaan luisteren.
Doe dan nou echt je zult zien dat de cm niks is in vergelijking met dat.
Het is dat ik nu niet zoveel budget heb anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Helaas is m’n budget dit weekend met 50% gestegen en is een dubbele PB13-Ultra opstelling nu een optie geworden. Ben ik nu compleet gestoord, dat ik dat überhaupt durf te noemen? Zoals ik al had gezegd staat de ruimte nog niet vast, dus de uiteindelijke setup kan ik niet nu al bepalen. Wat ik nu wil doen is richtlijnen (met componenten) opstellen waar ik uiteindelijk uit kan kiezen wanneer ik de uiteindelijke afmetingen weet.
Lol :+ Arme jij :P Nee hoor, niet gestoord, zeker niet als je het kan lijden en je er veel plezier van hebt. Wat betreft die subwoofers maakt de ruimte op zich niet uit. Groter gaat harder (grofweg) en meer gaat ook harder maar het gaat mi vooral om groter gaat dieper en meer geeft mooier resultaat in het geluid.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:27

OMD

Service van Emotiva is prima. Heb zelf Emotiva gehad ( XPA-3 )

Er staat trouwens een XPA5 te koop op het htforum.

Ik speel zelf met een Rotel eindbak en Nad prè ( Rotel RB-1582 klasse A/B )
Ben wel te spreken over deze combi of rotel in het algemeen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb zelf een 6kanaals Parasound gehad. Wat een beest was dat :9 6x80w @ 8 ohm maar dat ding kreeg heel wat meer voor elkaar dan die 900w surround receivertjes. 25kg en 1,2KVa ringtrafo >:) Wat een macht, wat een detaillering en prachtig mooi geluid.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
De 800 serie valt redelijk binnen budget.
Stel je neemt de 804DI €7000 plus Center HTM4€2.349 En dan voor achter moet het wel van CM serie bv zijn anders kom je niet echt uit qua budget Bv de cm5 €1200 vanuit gaand dat je 10% korting minimaal gaat afdwingen dat moet je doen als ze dat niet geven dan moet je naar een andere winkel toe gaan kom je op totaal uit op €9494,10.
Hou je nog ruim €5.500 over voor de kabels en aansturing.
Qua aansturing kan je Bv de Rotel RSP 1572 voor versterker gebruiken €2000 bij Hifi corner en als eindversterker moet je zelf (of laten maken) een Hypes 5 kanaals eindversterker 5x Hypes UCD 400HG MET XLR chip plus voedingen en behuizing en zo kan je zo gek maken als je zelf wilt kosten zijn zo een 1400 tot 1700 euro heb het niet helemaal door berekend dus in een globale indicatie.
Zit je op een totaal van pak het beet 14.000 met kabels.
Hou je zelfs nog geld over voor eventueel een mooie DAC of iets anders misschien nog wat akoestische panelen en zo voor in Woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Los van of de TS de 800 serie wil, jij zou dus geen subwoofer aanschaffen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Subwoofer helemaal vergeten mee te nemen.
Dan moet je even ergens op bezuinigen vooral dus niet op de Front speakers bezuinigen dan kan je alsnog een subwoofer erbij halen.
Dat is niet zo een probleem budget is groot genoeg.

trouwens gezien het budget van de TS en zijn recente verhoging van budget denk ik dat die wel 1k extra kan missen voor de subwoofer dan hoef je nergens op te bezuinigen.
Dan is er 2K voor de sub beschikbaar daar kan wel wat leuks voor gehaald worden dacht ik zo.

[ Voor 46% gewijzigd door michael3 op 22-07-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee inderdaad, gewoon CM8/9 als front en CM Center 2 als center en het probleem is opgelost :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
JT heb me post even aangepast, leek me wat overzichterlijker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door michael3 op 22-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ben wel benieuwd wat het nou geworden is of heb je nog geen huis gevonden? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Kreeg net nieuwsbrief van Hobo hifi dat de B&W demodellen er uit gaan, voor hen die op zoek zijn interessant wellicht:

https://www.hobo.nl/bnw_b...paign=Nieuwsbrief_2017_17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Goede actie, maar dat is geen reden om een topic van bijna drie jaar oud te kicken ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.