Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi halen uit kabel

Pagina: 1
Acties:

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Sorry voor de gekke titel maar ik weet echt niet hoe ik het anders moet brengen.

Mijn pc staat op zolder maar de wifi haalt het niet tot hier. Nou zit er gewoon een ethernet kabel in m'n pc dus in zo verre nergens last van maar voor laptops, ipad, iphone etc wil ik toch wel graag wifi maar ook gewoon kabelinternet voor mn pc. Wat moet ik er tussen zetten zodat ik dus en wifi heb EN nog steeds een kabel in m'n pc?

Alvast bedankt,
Casper

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

Je netwerkkabel op zolder stop je daar in een switch. Een andere kabel leg je tussen die switch en je pc. Als laatste sluit je met een derde kabel een wireless accesspoint aan op je switch. Klaar! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Andere opties is een WiFiadapter in je PC en internetconnectionsharing aanzetten. Al zou ik de voorkeur geven aan een accesspoint of draadloze router.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom zo moeilijk Koppensneller?

Je koopt een routertje, stelt hem in op accespoint (DHCP uit).
Ethernet kabel vanaf meterkast oid - routertje - ethernet naar pc

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 18-07-2014 14:48 ]

Hoi!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou een router nemen en die als AP instellen. Dan heb je niet een losse AP en Switch nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gewoon een router switch met wifi nemen.
Dan kun je ook nog eens je laptop als je iets groots moet downloaden even snel in de router prikken met een kabel.

edit: Router natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door MrMonkE op 18-07-2014 14:50 ]

★ What does that mean? ★

• baxstar
Lompe link maar zoek ik dan zoiets?

http://www.routercenter.n...bYO4hgvzHVo1XZxoCK07w_wcB

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
Beetje overkill voor alleen de zolder, maar voldoet wel.

Verwijderd

De 1042 zou ook voldoende zijn en kost iets meer dan de helft (25-30 euro)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou anno 2014 nooit een apparaat aanraden wat geen 5GHz aankan, zowel voor performance (5GHz is sneller en je kunt 40MHz-brede kanalen gebruiken) als voor vermijden van interferentie. Dus ik zou noch de 1042 noch de 1043 aanraden.

Oslik blyat! Oslik!

• baxstar
Wat zou je dan wel aanraden?

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:58
de 1043 maar dan met 5GHz is de pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 of de pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je helemaal toekomst voorbereid wilt zijn kun je er eentje met AC en N nemen.:
http://www.routercenter.n...tml?4416=25770&5308=25258

Zoals eerder aangegeven: ongeacht welke router je koopt, je dient even wat moeite te steken om hem in te stellen als access point. Dat betekend inloggen in het modem en DHCP uitschakelen.
Indien mogelijk: Wan poort instellen als LAN poort (is soms een losse optie, kan soms door NAT uit te schakelen of hem in access point modus in te stellen) Is niet heel belangrijk maar geeft je extra bruikbare poort. Als het niet lukt, gebruik dan de WAN poort gewoon helemaal niet, steek de binnenkomende kabel dus in een LAN poort.

Wat geavanceerder:
Stel het interne IP adres van de router in op een adres dat binnen de ip subnet van je netwerk valt, ongebruikt is en natuurlijk niet door DHCP wordt uitgedeeld. Dit zorgt ervoor dat je zonder te moeten rommelen nog het access point kunt beheren.

[ Voor 70% gewijzigd door Joolee op 19-07-2014 11:44 ]

• baxstar
Sorry maar ik ben echt helemaal niet bekend in het wereldje van de netwerken. Als ik zo'n ding dr tussen hang doet hij het dan gelijk? Het hoeft allemaal niet super geavanceerd van mij, zolang ik maar wat wifi heb hier boven.

Casper

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
bijna alle routers van tp-link zijn sowieso al voor geconfigureerd met een ssid en een password, kabel die naar boven loop erin stoppen, aansluiten op stroom en hij geeft wifi (wel een apart netwerk maar dat maakt in de meeste gevallen niks uit, anders moet je even instellen als AP) dan nog even een kabel van de router naar je pc voor de bedrade verbinding.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

baxstar schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:09:
Sorry maar ik ben echt helemaal niet bekend in het wereldje van de netwerken. Als ik zo'n ding dr tussen hang doet hij het dan gelijk? Het hoeft allemaal niet super geavanceerd van mij, zolang ik maar wat wifi heb hier boven.

Casper
Dat je niet zo bekend bent met netwerken kan ik me voorstellen, maar dat je niet kunt lezen lijkt me sterk.
Zie de post boven je, daar staat je vraag namelijk al beantwoord. :)

Hoi!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij TP-Link is het zo simpel als inloggen in de GUI, DHCP uitzetten en klaar. Enige waar je daarna op moet letten is dat de WAN-poort niet werkt dus dat je alle aansluitingen op de LAN-poorten moet steken (maar pas nadat je DHCP uitgeschakeld hebt, anders gaat je LAN plat).

Is dit teveel werk? Koop dan een kant-en-klare access point ipv een router. Die staat out-of-the-box al geconfigureerd zoals je nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1