Toon posts:

Netwerk problemen (snelheid en packet loss)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Na meerdere malen gezocht te hebben heb ik nog geen antwoord kunnen vinden dus misschien dat iemand hier mij kan helpen met mijn netwerk probleem.

Hier zijn de problemen:
- Packet loss (25-50%) :(
- Veel te lage snelheid van sommige workstations :?

Hier de al ondernomen acties:
- UTP lag naast transformatoren, nu vrij gelegd
- Alle netwerk kaarten op half duplex gezet
- Switch gereset
- Stekkers overnieuw gemonteerd
- UTP kabels gecheckt

Hier de netwerk gegevens:
- 2 Debian linux bakken (1 bak langzaam)
- 1 W2k bak
- 2 W95 bakken (1 bak langzaam)
- Allemaal Sitecom 10/100 Mbit RJ45 kaarten
- 1 10/100 Mbit switch
- Cat 5 harde kern UTP kabel

Dit gaan we nog proberen:
- Checken of netwerkkaarten gesharde IRQ hebben
- Kortsluiting in UTP kabels checken

Zo ik hoop dat dit voldoende info is.
Wat doen we verkeerd of wat kunnen we nog doen?

Thanks!!

Pales

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

IP nrs kloppen allemaal..?
Je zou ev 1 voor 1 de pc's kunnen testen mbv een crosscable..
Dan sluit je uit dat het aan de rest van het netwerk zit.
Verder kan je proberen alle protocollen weg te gooien en alleen TCP/IP te installeren (voor de windows machines dus.. ;) ).
Misschien alle pc's dezelfde netwerkkaart drivers meegeven, of is dat al het geval...?

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Ik las dat je een switch hebt, draai dan full-duplex. Dit zal collision voorkomen, en de snelheid zal omhoog gaan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je een switch hebt, kun je het beste alles in Full Duplex draaien, dit voorkomt namelijk collisions bij het leven.

Weet echter niet hoe jouw NIC's daar mee omgaan.

Zijn die dingen Realtek based ? Zo ja, gebruik je waar mogelijk de recentste drivers ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De netwerk kaarten zijn allemaal realtek based en zijn trouwens allemaal het zelfde. We proberen nu met allemaal op full duplex.

De IP nummers kloppen allemaal, ze worden uitgedeeld door de DHCP van de W2k bak (later door een van de Linux bakken) De IP nummers zijn allemaal 192.168.1.xxx met subnetmask 255.255.255.0

Voor de netwerk kaartenzullen we inderdaad ff checken of er nieuwe drivers voor zijn.

pales

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben het broertje van Pales, en het netwerk ligt bij mij thuis.

Even een klein beetje rectificeren. :)

IP's worden allemaal door Debian uitgegeven. idd Wel 192.168.1.xxx.

Zojuist even getest. Er is 1 faulty kabel. Ik heb de ene win95 bak op een andere kabel gezet, en nu gaat het als een tierelier. 15 Mbit enzo.

De enige problemen die ik nu nog heb, zijn met de 2 Debian bakken. Het geval:

Download via ftp vanaf debian naar win2k gaat goed. Andersom niet. Vanaf win2k naar Debian begint ie op 64 KB en zakt ie af naar 20 KB.

Van ene Debian naar andere Debian wil ik niet eens over praten. Zeer langzaam. Als ik daar een crosslink tussen zet, is de snelheid stukken beter.

Nu staan allebei die Debian bakken op zolder. Ze hebben 2 aparte kabels die een verdieping lager gaan. Het begint er voor mij steeds meer op te lijken dat dat niet goed is.

Echter snap ik dan niet waarom het ftp'en van Debian >> Win2k wel met 3000 KB gaat. Errug vreemd allemaal dus.

Ik krijg geen collisions op het netwerk. Wel krijg ik Rx errors (bij ifconfig voor de linuxgebruikers onder ons) Wat dat zijn, en wat dat veroorzaakt weet ik niet. Jullie misschien??

Nou ja, beetje lang verhaal, maar wie snel wilgaan moet pijn lijden...

Alvast bedankt he!

Mark
Pagina: 1