Er zijn x aantal bestanden waarvan de inhoud wordt gebruikt voor aantekeningen. Hiervoor heb ik een add-in gemaakt. Deze add-in zorgt ervoor dat de gemaakte aantekeningen netjes verschijnen in een verslag(op een apart tabblad).
Zodra de plugin is ingeladen update hij automatisch door middel van de volgende code en callt hij het userform:
Het probleem is echter dat degene die hier mee moeten werken absoluut niet weten hoe je zo'n add-in moet toevoegen. Hoe kan ik dit voorkomen ipv voor iedereen de addin te laden?
Op het moment heb ik in elk bestand bovenstaande code geplakt icm een button om hem aan te roepen. Ik heb begrepen dat je de ribbon met XML automatisch toe kan laten voegen op basis van de add-in. (Dit is overigens nog in de onderzoekfase, tips zijn welkom).
Kortom, een kip-ei verhaal. Is dit onvermijdelijk of zie ik weer dingen die er niet zijn?
Zodra de plugin is ingeladen update hij automatisch door middel van de volgende code en callt hij het userform:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Private Sub openForm() lastSaved = FileDateTime("DIRECTORY USERFORM\userform.xlam") lastVersion = "Z" & Replace(Format(lastSaved, "dd-mm-yyyy"), "-", "") On Error Resume Next Application.Run "userform.xlam!" & lastVersion If Err.Number <> 0 Then MsgBox "Het formulier is nog niet actief of er is een nieuwe versie." & vbNewLine & "Klik ja voor de volgende melding." Err.Clear Call updateForm Err.Clear End If Application.Run "userform.xlam!LoadUserForm" End Sub Private Sub updateForm() Dim formLoc As String formLoc = Environ("HOMEDRIVE") & Environ("HOMEPATH") & "\AppData\Roaming\Microsoft\Invoegtoepassingen\userform.xlam" On Error Resume Next AddIns("Userform").Installed = False 'deactiveren addin Kill formLoc 'verwijderen uit local AddIns.Add Filename:="DIRECTORY USERFORM\userform.xlam" 'opnieuw inladen AddIns("Userform").Installed = True 'activeren End End Sub |
Het probleem is echter dat degene die hier mee moeten werken absoluut niet weten hoe je zo'n add-in moet toevoegen. Hoe kan ik dit voorkomen ipv voor iedereen de addin te laden?
Op het moment heb ik in elk bestand bovenstaande code geplakt icm een button om hem aan te roepen. Ik heb begrepen dat je de ribbon met XML automatisch toe kan laten voegen op basis van de add-in. (Dit is overigens nog in de onderzoekfase, tips zijn welkom).
Kortom, een kip-ei verhaal. Is dit onvermijdelijk of zie ik weer dingen die er niet zijn?